• lovely89

Få det lukta vanilj hemma, hur ??

Älskar lukten vanilj.. Och hade en kompis när jag var liten som det jämt luktade vanilj hos.. Älskade att vara där för det lukta så gott och var så hemtrevligt.. 

Har köpt en del doftljus av den billiga varianten vanilj men det luktar vanilj pytte och bara en liten stund..

Vill ha vaniljljus som doftar vanilj och länge och som sprider sig överallt..
    Även att det luktar inne på toaletten, garderober och av tygen om det är möjligt.

Någon ??? :)  

• Svar på tråden Få det lukta vanilj hemma, hur ??
  • lovely89
    Miss Blue skrev 2013-03-15 13:07:20 följande:
    Du kan också dammsuga upp lite vaniljsocker, det brukar jag göra. Luktar jättegott efter det.
    har ingen damsugare utan bara ångdamsugare. 
  • sär skriven

Miss Blue, jag testade. Det enda som luktar vanilj nu är... jag.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Miss Blue
    sär skriven skrev 2013-03-15 13:14:26 följande:
    Miss Blue, jag testade. Det enda som luktar vanilj nu är... jag.
    Men du luktar ju gott då i alla fall. hade du utblåset på?
  • Miss Blue
    lovely89 skrev 2013-03-15 13:12:36 följande:
    har ingen damsugare utan bara ångdamsugare. 
    Ahh, okej. Jag brukar ha mina doftljus i en skål, tycker de doftar mer då, än när de är tända faktiskt.
  • sär skriven
    Miss Blue skrev 2013-03-15 13:19:56 följande:
    Men du luktar ju gott då i alla fall. hade du utblåset på?
    Ja minsann! Det är automat-på! Däremot har hon det kämpigt, min gamla dammsugare, så kanske nämnda utblås hade varit bättre på en piggare madame.
  • M i l l a n

Köpte 3 stora vanilj doftljus på Ikea i julas. Vet inte om dom finns kvar. Men många som kom hem till oss tyckte det luktade vanilj, även när vi inte haft ljusen tända på ett tag.

• lovely89
    M i l l a n skrev 2013-03-15 13:23:45 följande:
    Köpte 3 stora vanilj doftljus på Ikea i julas. Vet inte om dom finns kvar. Men många som kom hem till oss tyckte det luktade vanilj, även när vi inte haft ljusen tända på ett tag.
    Jag brukar köpa de på ikea men tycker inte de luktar alls.. Utan de luktar stearing med ett litet inslag av vanilj men som fort försvinner.. 
  • Miss Blue

Läste i en äldre tråd, där många använde lite mjukmedel utblandat med vatten. Måste ju finnas vanilj, kanske, jag vet inte. Man sprayar på mattor, gardiner och dylikt, jag kör det ibland, och det funkar bra. Man får akta sig dock så man inte tar för mycket, risk för illamående..

• sär skriven
    Miss Blue skrev 2013-03-15 13:35:00 följande:
    Läste i en äldre tråd, där många använde lite mjukmedel utblandat med vatten. Måste ju finnas vanilj, kanske, jag vet inte. Man sprayar på mattor, gardiner och dylikt, jag kör det ibland, och det funkar bra. Man får akta sig dock så man inte tar för mycket, risk för illamående..
    På mina mattor finns bara vin och kaffe...!
  • M i l l a n

Då fick jag väl några ovanliga ljus som verkligen luktade vanilj. Folk kände doften redan vid ytterdörren.

Svar på tråden Få det lukta vanilj hemma, hur ??