• lovely89

Få det lukta vanilj hemma, hur ??

Älskar lukten vanilj.. Och hade en kompis när jag var liten som det jämt luktade vanilj hos.. Älskade att vara där för det lukta så gott och var så hemtrevligt.. 

Har köpt en del doftljus av den billiga varianten vanilj men det luktar vanilj pytte och bara en liten stund..

Vill ha vaniljljus som doftar vanilj och länge och som sprider sig överallt..
    Även att det luktar inne på toaletten, garderober och av tygen om det är möjligt.

Någon ??? :)  

• Svar på tråden Få det lukta vanilj hemma, hur ??
  • KramKalas

EM möbler hade doftljus som doftade mycket vanilj vid julen.. Jag gjorde misstaget att dofta på de o höll på att smälla av.. Avskyr vaniljdoft, får huvudvärk genast

• lovely89
    KramKalas skrev 2013-03-15 13:46:52 följande:
    EM möbler hade doftljus som doftade mycket vanilj vid julen.. Jag gjorde misstaget att dofta på de o höll på att smälla av.. Avskyr vaniljdoft, får huvudvärk genast
    Ja alla gillar vi ju olika :) 
  • lovely89
    M i l l a n skrev 2013-03-15 13:36:09 följande:
    Då fick jag väl några ovanliga ljus som verkligen luktade vanilj. Folk kände doften redan vid ytterdörren.
    Har frågat alla som kommer hit om de känner att det luktar vanilj men ingen tycker det.. Men det luktar inte mycket av vaniljljusen för övrigt från ikea om man luktar utan att ha de tända.. Och de är ju superbilliga med.. 
  • Yiskah

Det finns doftpåsar att lägga i garderober som gör att textilierna luktar gott (vanilj i det här fallet). Finns även doftpåsar att ställa ut i hemmet som luktar gott. Vaniljljus. Doftolja. Rökelser. Sköljmedel. Parfym. Hela vårt hem och framför allt vi som bor här luktar lätt vanilj! Vi får ofta höra att det luktar så gott om både oss och vårt hem. Många av våra nära har även börjat förknippa vaniljdoft överlag med oss ;)

• lovely89
    Yiskah skrev 2013-03-15 22:54:30 följande:
    Det finns doftpåsar att lägga i garderober som gör att textilierna luktar gott (vanilj i det här fallet). Finns även doftpåsar att ställa ut i hemmet som luktar gott. Vaniljljus. Doftolja. Rökelser. Sköljmedel. Parfym. Hela vårt hem och framför allt vi som bor här luktar lätt vanilj! Vi får ofta höra att det luktar så gott om både oss och vårt hem. Många av våra nära har även börjat förknippa vaniljdoft överlag med oss ;)
  • Lilia

De dyra doftljusen luktar mer och godare. Bor du i närheten av ett NK rekommenderar jag deras doftljus. :)

• KatjaKaj

Prova yankee candle vaxkakor, det luktar precis lagom mycket och håller i länge!

• Nape

Vi har köpt nytt sköljmedel och det doftar verkligen vanilj om det. Tvätta soffkuddar, plädar och andra hemtextilier med det och "överdosera" med sköljmedlet.

In och Finn hade doftpåsar såg jag, finns säkert vaniljdoftande som man kan ha i garderober. Vaniljessens? Finns det sådant? Man kan säkert dränka in någon gammal trasa med det och ha i klädskåpet. Eller bakom ett element.

"Pluttar", vad är det? Det måste jag testa.

Vi har dammsugarkulor som man dammsuger upp, sedan doftar det ganska länge i hemmet. Köpte tyvärr en doft vi inte är speciellt förtjusta i. *s* Tror det var på ÖB vi köpte dem. Finns säkert lite här och där att köpa.

• FOA

Köp en vanilj parfym och spraya lite på mattan, kuddar, gardiner och andra textiler.

Pröva Yankee Candles, luktar mycket. Fick ett en jul som jag var tvungen att slänga (del doft tyvärr) då det luktade fastän det in var tänk.

Svar på tråden Få det lukta vanilj hemma, hur ??