• jennaA

    40+ som kämpar för att få ett syskon

    Jag är 41 år och har sedan 1 1/2 år tillbaka försökt få ett syskon till min son som nu är snart tre år. Jag blir gravid men de slutar med missfall, har haft tre missfall och nu börjar det kännas riktigt jobbigt. Har varit på missfallsutredning men dom hittar Inget fel på varken mig eller min sambo men nåt fel måste det ju vara känns det som? Dom kollade äggreserven och det finns många ägg kvar sade dom. Men kvaliteten vet jag dessvärre inget om. Dom tog många prover men progesteron kolla dom inte eftersom jag har regelbunden mens och ägglossning men nu har menscykeln blivit längre och längre, från att vara 26 dagar i november till 30 dagar idag. Konstigt förra månaden är också att fertilitetsmonitorn visade ägglossning men inte den vanliga digitala äggltestet. Blir förvirrad av alltihopa! Har läst lite om pergotime, trombyl, borgar osv. Någon som känn ge mig tips på läkemedel / behandling som hjälpt er? Mycket tacksam för svar

  • Svar på tråden 40+ som kämpar för att få ett syskon
  • jennaA
    jennaA skrev 2013-03-15 22:33:08 följande:
    Jag är 41 år och har sedan 1 1/2 år tillbaka försökt få ett syskon till min son som nu är snart tre år. Jag blir gravid men de slutar med missfall, har haft tre missfall och nu börjar det kännas riktigt jobbigt. Har varit på missfallsutredning men dom hittar Inget fel på varken mig eller min sambo men nåt fel måste det ju vara känns det som? Dom kollade äggreserven och det finns många ägg kvar sade dom. Men kvaliteten vet jag dessvärre inget om. Dom tog många prover men progesteron kolla dom inte eftersom jag har regelbunden mens och ägglossning men nu har menscykeln blivit längre och längre, från att vara 26 dagar i november till 30 dagar idag. Konstigt förra månaden är också att fertilitetsmonitorn visade ägglossning men inte den vanliga digitala äggltestet. Blir förvirrad av alltihopa! Har läst lite om pergotime, trombyl, borgar osv. Någon som känn ge mig tips på läkemedel / behandling som hjälpt er? Mycket tacksam för svar

    jennaA skrev 2013-03-15 22:33:08 följande:
    Jag är 41 år och har sedan 1 1/2 år tillbaka försökt få ett syskon till min son som nu är snart tre år. Jag blir gravid men de slutar med missfall, har haft tre missfall och nu börjar det kännas riktigt jobbigt. Har varit på missfallsutredning men dom hittar Inget fel på varken mig eller min sambo men nåt fel måste det ju vara känns det som? Dom kollade äggreserven och det finns många ägg kvar sade dom. Men kvaliteten vet jag dessvärre inget om. Dom tog många prover men progesteron kolla dom inte eftersom jag har regelbunden mens och ägglossning men nu har menscykeln blivit längre och längre, från att vara 26 dagar i november till 30 dagar idag. Konstigt förra månaden är också att fertilitetsmonitorn visade ägglossning men inte den vanliga digitala äggltestet. Blir förvirrad av alltihopa! Har läst lite om pergotime, trombyl, borgar osv. Någon som känn ge mig tips på läkemedel / behandling som hjälpt er? Mycket tacksam för svar

  • Hoppas03

    Hej! Vill också gärna ha ett syskon till min lilla prins som snart är ett år. Angående dina missfall läs min tråd. Någon 40+ som fått  barn efter 4 missfall på raken. Där finns lite tips.

  • Elisabet7101
    jennaA skrev 2013-03-15 22:41:27 följande:


    Hej jag försöker också med syskon till.Jag är 42år och tagit pergotime denna gång och fertilitetsmonitor för extra säkerhet.Ska ha mens 2 april om jag ej är gravid.Mina bröst har blivit större och har som en genomskinlig flytning,är det att jag ska få mens eller får man så när man är gravid?
  • angelo1974

    Hej! nu är jag inte 40 fyllda ÄN :) men jag har oxå haft problem med många missfall :( Fick sista missfallet för 1 mån sedan i v 4-5 :( Går nu på prednisolon pga att min kropp stöter ut fostret, samt progesteron creme(progesterall) Är nu gravid i v 4 och hoppas på mirakel denna gång :)

  • angelo1974
    angelo1974 skrev 2013-06-03 19:01:10 följande:
    Hej! nu är jag inte 40 fyllda ÄN :) men jag har oxå haft problem med många missfall :( Fick sista missfallet för 1 mån sedan i v 4-5 :( Går nu på prednisolon pga att min kropp stöter ut fostret, samt progesteron creme(progesterall) Är nu gravid i v 4 och hoppas på mirakel denna gång :)
    progesterall creme finns att köpa på biobody :)
  • Fiamedbarn
    angelo1974 skrev 2013-06-03 19:01:10 följande:
    Hej! nu är jag inte 40 fyllda ÄN :) men jag har oxå haft problem med många missfall :( Fick sista missfallet för 1 mån sedan i v 4-5 :( Går nu på prednisolon pga att min kropp stöter ut fostret, samt progesteron creme(progesterall) Är nu gravid i v 4 och hoppas på mirakel denna gång :)
    Grattis till plusset!!

    Har du gjort nån missfallsutredning? De ska tydligen göra det imorgon på mig. Då kollar man mina kromosomer!! Märkligt. Jag vill också ha prednisol! Är det svårt? Jag har precis fått hem min progesteronkräm från nätet men ska avvakta till efter fertilitetsutredningen eftersom man först ska mäta progesteronhalten på dag 21 i cykeln. Min mens har inte kommit än efter missfallet som började 6:e maj. Jag är OTÅLIG!!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • jennaA
    Elisabet7101 skrev 2013-03-30 19:26:13 följande:

    Elisabeth jag ber om ursäkt jag trodde det hade blivit något fel, jag såg bara din rubrik i texten men nu ser jag ju resten av meddelandet , klantiga mig :(!!! Hur går det med dig? Hoppas att du fått ett plus på stickan! Jag har ingen erfarenhet av pergotime, men jag har gått på gonal f högsta styrkan. Jag vet inte om flytningar är ett tecken på att man är gravid tyvärr. Kram
  • jennaA
    angelo1974 skrev 2013-06-03 19:01:10 följande:
    Hej! nu är jag inte 40 fyllda ÄN :) men jag har oxå haft problem med många missfall :( Fick sista missfallet för 1 mån sedan i v 4-5 :( Går nu på prednisolon pga att min kropp stöter ut fostret, samt progesteron creme(progesterall) Är nu gravid i v 4 och hoppas på mirakel denna gång :)

    Hej Angelo. Tråkigt att höra om dina missfall, vet så väl hur jobbigt det är :( Vad är prednisolon? Är det en medicin mot immunproblem? Jag får säga grattis till graviditeten, jag ska hålla tummarna att det ska gå bra denna gången. Kram
  • jennaA
    Fiamedbarn skrev 2013-06-03 19:21:31 följande:
    Grattis till plusset!! Har du gjort nån missfallsutredning? De ska tydligen göra det imorgon på mig. Då kollar man mina kromosomer!! Märkligt. Jag vill också ha prednisol! Är det svårt? Jag har precis fått hem min progesteronkräm från nätet men ska avvakta till efter fertilitetsutredningen eftersom man först ska mäta progesteronhalten på dag 21 i cykeln. Min mens har inte kommit än efter missfallet som började 6:e maj. Jag är OTÅLIG!!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

    Hej Fiamedbarn! så tråkigt med ditt missfall :( Både jag och min sambo fick göra kromosomtest på missfallsutredningen, jag tror det är standard att dom kollar det men är inte 100 % säker. Ibland är mensen sen efter ett missfall men hoppas den kommer snart. Kram
  • Rebban

    Hörde idag att fertiliteten sjunker med 50% från 25års ålder till 35 och sen minskar den mer och mer för varje år! Kanske alla visste innan men jag blev lite chockad att chanserna halverades. Oavsett så säger jag bara: ta alla "hjälpmedel" du kan så fort du kan! Och lycka till :)

Svar på tråden 40+ som kämpar för att få ett syskon