• Fiamedbarn

40+ som kämpar för att få ett syskon

angelo1974 skrev 2013-06-03 19:01:10 följande:
    Hej! nu är jag inte 40 fyllda ÄN :) men jag har oxå haft problem med många missfall :( Fick sista missfallet för 1 mån sedan i v 4-5 :( Går nu på prednisolon pga att min kropp stöter ut fostret, samt progesteron creme(progesterall) Är nu gravid i v 4 och hoppas på mirakel denna gång :)
    Grattis till plusset!!

Har du gjort nån missfallsutredning? De ska tydligen göra det imorgon på mig. Då kollar man mina kromosomer!! Märkligt. Jag vill också ha prednisol! Är det svårt? Jag har precis fått hem min progesteronkräm från nätet men ska avvakta till efter fertilitetsutredningen eftersom man först ska mäta progesteronhalten på dag 21 i cykeln. Min mens har inte kommit än efter missfallet som började 6:e maj. Jag är OTÅLIG!!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn

Jag har nu försökt få barn i ett och ett halvt år. Idag har jag BIM och detta blir sista försöket. Sen ska jag göra en embryoadption utomlands och jag hoppas att första försöket kommer igång redan innan jul! Det är ca 65-80 % att lyckas vid första försöket! It aint over til it's over

• Fiamedbarn

Kan tillägga att jag är 42 år. Och jag ser ett svaaaagt streck idag som lika gärna kan vara ett spökstreck. Men vi får se!

• Fiamedbarn
    Feona skrev 2013-09-20 20:37:31 följande:
    Vad spännande., håller tummarna! Jag har aldrig hört ordet embryoadoption. Är det som ivf men med ett färdig befruktat ägg? Är det i Spanien man kan få hjälp med det?
    Det är donerade spermier och ägg som befruktas med IVF. Det ger oftast högre chanser än äggdonation att lyckas, det är ca 65-80 % chans att bli gravid om man sätter in två embryon! Det finns i många länder men billigast är i Tjeckien. I Cypern kan man också välja kön. Jag är så gammal så jag vill gå på det som ger störst chanser till graviditet direkt! Skulle ju kunna harva på lite med IVF utomlands först....eller ÄD...men det här hoppas jag verkligen på nu!
  • Fiamedbarn
    Feona skrev 2013-09-20 20:38:33 följande:
    Hoppas, hoppas :)
    Tack! Min sambo har precis köpt två tidiga test så jag ska nog kolla med morgonurinen igen nu....
  • Fiamedbarn

Det tidiga testet visade ett svagt streck! Men det kanske kan vara spök för det är väldigt svagt....men när jag tog ett tidigt test för någon dag sedan var det iofs inte alls något spökstreck så det kanske inte är så vanlig.

Så nu är jag spänd på att testa mer i helgen!!  

• Fiamedbarn
    Feona skrev 2013-09-22 09:44:16 följande:
    Hur går det Fiamedbarn, hoppas du fått fint utslag på stickan, håller tummarna!
    BIM+2 och ÄL+10 idag men inget plus....eller det är ett lika svagt streck som igår men jag tror att det är ett spökstreck. Tycker mensen borde komma igång och inte hålla på och luras så här. Eller så kunde väl stickan visa plus! Är så tråkigt att vara i limbo!

Jag håller på och försöker välja klinik för en embryodonation och det är jättesvårt....men jag vill ju komma igång snart så jag kan ju inte fortsätta att vela så här...
  • Fiamedbarn
    Feona skrev 2013-09-23 21:32:46 följande:
    Ååhhh., vad jobbigt med den där väntan för dig! Har upplevt det själv många gånger., hoppas du får svar snart så nästa steg kan tas :) hoppas på plus för dig!
    Tack! Ja det är väldigt påfrestande...idag är det BIM+3 men inga tecken på mens. Och det digitala CB visade negativt. Nedslående! Jag som började hoppas på att vara gravid. Som jag längtar efter det!
  • Fiamedbarn
    jennaA skrev 2013-09-23 21:55:25 följande:
    Hej på er och ursäkta att jag inte svarat tidigare. Jag har inte varit aktiv på ett tag i denna tråden eftersom mitt senaste ivf cörsök misslyckades totalt. Jag blir 42 år om ett halvår och nu blir det inga fler ivf försök. Men jag är ändå oerhört tacksam för jag har ett friskt barn som jag älskar mer än allt annat men självklart hade jag velat att hen skulle få ett syskon. Men det är nog försent för mina ägg är av såpass dålig kvalite att inga ägg klarade odlingen. Jag hoppas det går bättre för er andra.
    Du har inte funderat på en äggdonation? Jag är 42 och vi funderar på att söka hjälp utomlands, det är bara så svårt att välja klinik!
  • Fiamedbarn
    Feona skrev 2013-11-17 09:46:12 följande:
    Hej igen Det var ett tag sedan jag var aktiv här., hur går det för er? Fiamedbarn, har ni beslutat för äggdonation? Har hört mycket positivt om de i Spanien! JennaA, känner precis som dig! Är så tacksam över vår fina tvååring:) längtar som du efter att ge syskon till honom men har ännu inte gett upp trots mina 42år fyllda. Några försök till vill jag ge det. Har fått fina ägg som utvecklat sig bra vid ivf men de verkar inte ha fäst hittills. Letar efter tips och trix för att hjälpa dem på traven efter återföring! Äter Omega3, folsyra, D-vitamin, Selen och E-vitamin. Håller en bra kost på frukt, grönsaker, fisk, nötter, kesfo och fiber. Vad mer kan jag göra?
    Vi har kommit långt i embryodonationsplanerna utomlands, men så blev jag gravid häromdan!! Så nu får vi  hoppas att vi kan lägga pengarna på annat istället Men det känns väldigt skönt att ha en plan B om något skulle gå fel! Spanien ska vara bra men väldigt dyrt, billigare är det i Tjeckien ex.

Du kan ta DHEA som förbättrar äggkvalitén! Du kan kolla upp TSH-värdet som optimalt ska ligga kring 1,0. Du kan ta folacin (extra stark folsyra). Om du blir gravid kan du öka chanserna att behålla fostret om du tar progesteron och trombyl. Om du har för kort menscykel så kan det innebära att embryot spolas bort av mensen innan det får fästa, pergotime stimulerar ägglossningen och förlänger cykeln.

Kanske kan man ta trombyl också för att ägget ska fästa bättre? Det underlättar ju blodgenomströmningen. 
  • Fiamedbarn

Kan tillägga att det inte blev nån graviditet i september ovan...men nu så

• Fiamedbarn

Och prednisol (kortison) kan också hjälpa embryot att fästa eftersom det förtrycker det egna immunförsvaret så att kroppen inte stöter bort det!

Svar på tråden 40+ som kämpar för att få ett syskon