Feona skrev 2013-11-17 09:46:12 följande:
Hej igen Det var ett tag sedan jag var aktiv här., hur går det för er? Fiamedbarn, har ni beslutat för äggdonation? Har hört mycket positivt om de i Spanien! JennaA, känner precis som dig! Är så tacksam över vår fina tvååring:) längtar som du efter att ge syskon till honom men har ännu inte gett upp trots mina 42år fyllda. Några försök till vill jag ge det. Har fått fina ägg som utvecklat sig bra vid ivf men de verkar inte ha fäst hittills. Letar efter tips och trix för att hjälpa dem på traven efter återföring! Äter Omega3, folsyra, D-vitamin, Selen och E-vitamin. Håller en bra kost på frukt, grönsaker, fisk, nötter, kesfo och fiber. Vad mer kan jag göra?
Vi har kommit långt i embryodonationsplanerna utomlands, men så blev jag gravid häromdan!! Så nu får vi hoppas att vi kan lägga pengarna på annat istället

Men det känns väldigt skönt att ha en plan B om något skulle gå fel! Spanien ska vara bra men väldigt dyrt, billigare är det i Tjeckien ex.
Du kan ta DHEA som förbättrar äggkvalitén! Du kan kolla upp TSH-värdet som optimalt ska ligga kring 1,0. Du kan ta folacin (extra stark folsyra). Om du blir gravid kan du öka chanserna att behålla fostret om du tar progesteron och trombyl. Om du har för kort menscykel så kan det innebära att embryot spolas bort av mensen innan det får fästa, pergotime stimulerar ägglossningen och förlänger cykeln.
Kanske kan man ta trombyl också för att ägget ska fästa bättre? Det underlättar ju blodgenomströmningen.