Hej JennaA, hur har det gått för dig? Jag avslutade pergotime och hoppade på ivf försök istället. Idag hade vi äggplock och fick ut 6 ägg. Nu håller vi tummarna att dom skall befruktas för återföring. Jag hittar inte riktigt någon tråd som stämmer in för mig men känner ibland att jag skulle vilja fråga och prata med någon annan i liknande situation. Jag har läst på vissa sidor att det kan vara bra att dricka apelsinjuice på morgonen men fick även rekommendation att inte dricka citrusjuicer!? Vet du något om detta, varför och varför inte? Med vänlig hälsning, Feona
jennaA skrev 2013-06-22 22:26:19 följande:
Här kommer lite uppdatering. Var på ultraljud i torsdags, läkaren såg att jag skulle snart få ägglossning, i morse fick jag utslag på ägglossningsstickan så på fredag ska jag få tillbaka mitt embryo från frysen. Blandade känslor, är ju glad att få tillbaka ett embryo men är ju samtidigt så smärtsamt medveten att det är inte säkert att det fäster nu heller men läkaren ska göra ett AHA innan återföring. Men nu känns det som att jag kan inte göra så mycket mer, jag har börjat motionera en hel del, äter vitamintillskott, folsyra, jättenattljusolja, dricker inte kaffe, äter inte godis, har helt slutat med bröd, äter gröt och knäckebröd till frukost och kvällsmat, äter sällan kött. Vad mer kan jag göra? Får försöka vila i att jag gör så gott jag kan och försöka slappna av. Ger mig själv lite healing då och då också. Kram på er därute, skriv gärna och berätta hur det går för er.