• weeme

40+ som kämpar för att få ett syskon

Är ni fortfarande aktiva i tråden.. Ska läsa mer en annan gång, men just i dag kände jag en sådan enorm sorg över att första barnet kom efter 40 efter alla misfall så att vi nu kämpar för syskon och jag är över 43. Känner en ånger över att jag inte var mer alert och gick till en privat klinik med missfallen utan väntade på de tre innan det löste sig så vi fick vår älskade fyra att hålla i famnen.Jag har inte vågat läsa på när månaderna har gått av skräcken att liksom få panik och minska chanserna för graviditet, tidigare blev jag gravid nästan på stört. Nu inser jag att om vi ska få en till får jag läsa på. Eller börja sörja det barn som aldrig blev. Skönt att se att det finns fler. Vi har tyvärr ingen ekonomi att åka utomlands om det kostar skjortan, inga familjer att låna av heller.

Ville bara få ur mig lite..

• weeme

Jag kände av lite före-mens smärtan häromdagenGråter så då är det kört igen. Tre år av "kamp" fyyy. För en kamp blir det emellanåt, även om man försöker få det till en kul "grej" så är det så lagom kul att på schema hålla på månad efter månad. Tror jag för de flesta? Det var ju så underbart att få den första, kan man inte för en enda gångs skull få lite medgång och få uppleva detta igen.

Samtidigt är jag medveten om att jag ska vara glad för att det gick en gång, men just nu är det inte nog. Hade vi inte ens fått ett barn hade jag tagit det annorlunda, jag hade inte panik då. Tyvärr kanske. Nu vet jag ju vad jag mister liksom.

OK, Feona, hoppas på nästa gång för dig. Innan har jag oroat mig för jag har haft en egen gräns för när det är kört, men nu har jag släppt alla hämningar, jag är redan en gammelmor, så blir det nästa månad eller om ett år vad spelar det för roll egentligen bara det blir! Skönt att släppa den tanken, men sorgen av att inte fått till det tidigare i livet ruvar ändå i bakgrunden. Nu fick inga mor-farföräldrar njuta av barnbarn och barnet missar den kärleken.

Om jag råkar lägga till en symbol för inlägget så beror det på att jag aldrig skrivit här förut så jag har noll kollCool

• weeme

Drömmer vidare.... Har inte hunnit surfa så mycket men tog mig en tiominutare nu för att muntra upp mig inför denna omgångens försök, läsa här, nu ska det ske!!! För förra månaden blev det mens som jag befarade.

Svar på tråden 40+ som kämpar för att få ett syskon