• TessDan

40+ som kämpar för att få ett syskon

Hej!
    Jag har en stor önskan om att åter få uppleva det mirakel det är att få barn. Jag fyller snart 43 år och förstår att mina chanser är små. Fick ett missfall för ganska precis ett år sedan (vecka 8) och ytterligare ett missfall i våras (v12). Sedan dess har det inte hänt något. Vet liksom inte vad jag ska göra. Äter folsyra, apiforce (bidrottningsgele), Borago och försöker att äta bra mat. Cyklar till och från jobbet, försöker träna några gånger i veckan. Alltså jag försöker ta hand om mig och min kropp för att den ska må bra och att det ska finnas förutsättningar för en graviditet. Ringde i dag till en klinik, de hade en åldersgräns på 43 år vilket innebär att det inte är någon idé att påbörja någon utredning eller behandling. Har googlat och sett att man kan beställa Pergotime på nätet, känns lite läskigt att påbörja en behandling "själv", någon läkare borde ju kontrollera så att inte något går snett. Känner mig dock desperat. Har emellanåt svårt att fokusera på något annan än önskan om att bli gravid. Önskar inget heller än att bli gravid och sedan att få föda ett barn. Om det nu inte är möjligt önskar jag bara att jag kan "släppa" denna fixering och gå vidare i livet för det känns som att livet nu bara passerar och jag står på något konstigt sett bredvid. Någon som känner igen sig?

Svar på tråden 40+ som kämpar för att få ett syskon