Inlägg från: Tjorven180 |Visa alla inlägg
  • Tjorven180

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Hej tjejer,
    Nu hittade jag oxå den här tråden.
    Våran lilla Fanny är 11 dagar gammal nu o har åkt på sin första förkylning :( stora syster blev förkyld o tyvärr lyckades hon smitta lillasyster. När Fanny föddes hade hon feber o förhöjd sänka så vi blev kvar på sjukhuset i 4 dagar så dom kunde hålla koll att det gick ner vilket de gjorde men nu är jag rädd för att hon ska bli ännu sjukare av förkylningen pga det. Det är så synd om henne som knappt kan andas, har testat ha i bröstmjölk i näsan men de hjälper Inge vidare. Ska åka o köpa en snorsug idag o se om de funkar bättre. Ngn annan som har haft förkylning så här tidigt??

• Tjorven180

Ja jag pratade med BVC som sa att koksalt var ofarligt att använda så jag får köpa det o hoppas det hjälper.
    Jag vet inte hur det kom sig att dom kollade sänkan, kanske för att hon hade feber. Dom sa att en del barn föds med feber o sänkan var som mest på 23 så det var ingen större fara. Febern var som mest på 38.5.
    Men även om det inte var värre än så så blir man ju ändå lite orolig när dom är sjuka som nyfödda, kollade precis nu igen om hon har feber men som tur är inte det verkar bara vara snorig näsa men de e fullt så jobbigt det.

• Tjorven180

Ja jag ska bege mig iväg till Apoteket o köpa nässug och koksaltdroppar så fort Lill snörp vaknar. Hon verkar vara rätt påverkad fast det bara är förkylning för hon sover väldigt mycket, mer än innan hon blev snorig. Men de e väl kanske bra så de går över snabbare??

• Tjorven180

Tänkte bara tala om att snorsugen och koksaltdropparna fungerade perfekt, Lill snörp kan nu andas ordentligt genom näsan igen. Super skönt för oss båda då de är lättare för hon att äta. Hoppas nu att det snart är över.

• Tjorven180

Jag måste fråga er en sak. Fanny andas väldigt snabbt till o från plus att hennes hjärta slår jätte fort är det vanligt att det är så?? Minns inte hur det var med de andra två barnen eftersom det är 9 o 10 år sedan.
    Dom kollade hennes andning på bb o då var de bra sa dom men jag blir lite orolig när hon andas så snabbt :(

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)