BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Kul!
Här har vi just gått i genom den första ökningsperioden. (Elliot är 9 dagar) I går och i natt ammade jag i stort sett konstant och idag har han sovit nästa hela dagen och brösten nu är överfyllda med mjölk. Ett litet skolboksexempel alltså.
Storebror är fortsatt trotsig och hittar på bus konstant och jag fasar för nästa vecka när min man börjar jobba igen på torsdag. Jag kommer förmodligen få ett sammanbrott, haha!
Här är vi kvar på pernitalavdelning, friskförklarade från diabetesen men Meja behöver extra tillägg och mitt snitt läcker helt plötsligt
Ukj, låter jobbigt.
Mitt tålamod är inte det bästa och min femåring (snart sex) går mig på nerverna. Blir tokig snart!
tilj75: Då är vi i samma sits. Hur gör du för att tackla dina känslor?
Erika är nu 8 dagar och jag har börjat lägga på mig vätska (!). Mina fötter är som runda hobbit-fötter. Nån mer som har det så här? Jag pratade med mvc om det som hänvisade mig till BB som sa att det är vanligt att man lägger på sig vätska efter förlossningen.
Ah äntligen en tråd! Väntade på att den skulle skapas. Nej, jag kunde inte ta tag i det själv. ^^
Fillan är då exakt 2 veckor idag. Eller ja om 3½ timma så. :) Har också vätskat till mig efter förlossningen. Min mamma gjorde tydligen likadant när hon hade fött mig. Kan fortfarande ha vigselringen dock, vi får se hur det blir.
Lättöl var tydligen en gammal beprövad metod som min mamma fick tips om på BB för snart 30 år sedan när jag hade fötts.
Fler som börjar känna sig rastlösa? Känns som jag vill ut och röra på mig helatiden. Fillan bara sover, sover, och sover. Världens nöjdaste lilla plutta. Gnäller lite var 3:e-4:e timma när hungern börjar sätta in. Annars är hon helnöjd.
Nehe, nu har maken lagat middag, tjejerna sover och vi ska ha lite vuxentid med vuxenmat. Vinet får vänta några veckor till tror jag. Men senare ska jag frossa i massa ostar! Mums!
Idag pumpade jag ur lite för att kunna åka på loppis. Vi bor ju på landet och den här bruden äter konstant, så jag hinner inte långt innan det är dags igen. Det gick iaf jätte bra för henne att pimpla i sig ur flaskan. Men fast jag var så försiktig med pumpen och tog några frysta kuber tillsammans med det jag tog ur, så fick jag överproduktion. Med sonen fick jag mjölkstockning tack vare den där pumpen =/.
Iaf barnloppis 10kr plagget =) oj vad roligt det var, men att altt nästan alla tjejkläder ska vara rosa det gillar jag inte. Tror det blir att beställa lite från Villervalla till sommaren.