• saal

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Här är lillebror nu 6dagar gammal och känns så mkt enklare än storebror var. skenet som bedar eller är det för man är mer rutinerad. Enas om namn är det svåra här. Storebror är den som har det svårast att hitta sin nya roll.

• saal
    hannis skrev 2013-03-25 16:51:52 följande:
    Någon annan som blivit sydda i underlivet? Hur länge har era stygn suttit kvar?
    När bm sydde så vill jag minnas hon sa de skulle försvinna innom 3v men alldeles nyförlöst med sin nya bebis på magen lyssnar man kanske inte så noga. Jag hade ett som jag fick med toa pappret efter 5 dagar. Tyckte ddet var tiddigt men min lokala bm sa det inte var någon fara utan att det oftast läkerihop bra ändå och att man ändå  inte gärna åtgärdar det i det läget. Tappade ytterligare en 2 dagar senare. Idag 11 dagar efter förlosningen har jag iaf en del stygn kvar. 
  • saal

Kör än så länge utan napp. Håller på att fasa ut napp på storebror så känns som fel läge att fasa in den hos lillebror då när han än så länge inte ger några uttryck för att det skulle behövas en napp där.

• saal

Nu sover båda pojkarna och man får passa på och njuta av tystnnaden. Storebror har verkligen kommit in i en trotsperiod och konflikterna är många.

2v sen förlosningen och här är avslaget nu väldigt ljust och tunnt samt att det luktar illa. Tycker också det kan få vara slut nu men det mer för att slippa vara instängd i alla alla bindor som inte andas.

• saal

En till som varit på BVC med en som växer så det knakar. 2,5vecka och 4750g och 56cm (från 4250 och 53cm). Så här behöver man inte oroa sig för om han får i sig som han ska.

• saal

Trotsiga småbarn kan verkligen utmana tålamodet och vara en riktig energi tjuv.

Ni som ger ersättning/ pumpar ut hur mkt ger ni era bebisar för att det ska bli en hel måltid? Funderar på att pumpa ut så att pappan kan mata bebis i kvällens ät maraton och jag kan natta storebror i lugn och ro och det inte alltid blir tvärt om. Har ju dock ingen aning om potionsstorlkar.

• saal

Bärsjalen är min räddning. Ger båda händerna fria för såväl matlagning som att jaga efter storebror. Fungerar kanske inte för er som är snittade med snitt som ännu inte läkt och man blir ju lite "tjock" men det är man ju van vid.

• saal
    Ukj skrev 2013-04-09 11:09:25 följande:
    Usch, min första dag när mannen gick till jobb kunde startat bättre! Hann lämna 3 åringen på dagis, en halvtimme senare ringer dom och säger att han ramlat, ögonbrynet sönderfläkt, in till akuten och klistra och tejpa. Och bebis har börjat äta varannan timme dygnet runt..... Ibland är mammaskapet riktigt tufft och idag är en sån dag!!

Hur ofta ammar era? M är 3,5 veckor nu... Ska väga henne i eftermiddag.
    En till på 3,5v som ammar jämt känns det som. Men gör de innte det vid den åldern för att  öka upp mjölkproduktionen efter deras ökande behov. Tycker dock att sonen häär aldrig blir mätt  just nu. Ska aldeles strax iväg på vägning så får väll svar på de funderingarna då.
  • saal
    hannis skrev 2013-04-09 17:10:52 följande:
    Idag vände sig Elliot från mage till rygg flera gånger. Han är 4,5 vecka... Känns inte det sjukt tidigt? :-O
    Storebror var också sådär galet tidig motoriskt. Han satt tex utan stöd från 4mån och gick utan stöd vid 9mån. Var så man inte ville berätta för andra mammor som var av jämföra typen kommer jag ihåg.

Lillebror 3,5v hade gått upp till 5,2kg och fick klart godkänt. Nästan 1kg har han nu gått upp sen han föddes så inte konstigt det känns som han äter jämt.
  • saal

Lillebror somnar normalt i soffan runt 20 och sover till vi går till sängs. Byter då blöja och ammar nattar då honom i sin egna säng vilket totalt tar kanske 40min. Sen vaknar han ca 2.30 och 5.30 och ammar då ett bröst på ca 20 till 30min. Allt som oftast somnar han då om i vår säng och han får sova vidare där medans jag får smyga iväg och natta om storebror vilket tar desto längre tid. storebrors vakna upp tider (som han alltid haft) samanfaller väl strax efter lillebrors som om lillebror tränat på när man ska vakna redan i magen.

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)