Inlägg från: Lussekatten |Visa alla inlägg
  • Lussekatten

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Erika är nu 8 dagar och jag har börjat lägga på mig vätska (!). Mina fötter är som runda hobbit-fötter. Nån mer som har det så här? Jag pratade med mvc om det som hänvisade mig till BB som sa att det är vanligt att man lägger på sig vätska efter förlossningen.

• Lussekatten

Vilken sötnos, Nozpa. Ska se om jag kan få upp nån bild också. :) Här sovs det mycket också och jag skulle gärna vilja åka till köpcentret men vågar inte pga rs mm.

Då ska jag testa att dricka mer vatten för att se om det blir bättre. :)

Idag ska jag på Me

• Lussekatten

Ser att slutet på mitt senaste inlägg kom med. Det jag skulle säga var iaf att idag ska jag på Me

• Lussekatten
    tilj75 skrev 2013-03-17 08:42:47 följande:
    Lussekatten du kan inte skriva och-tecknet i telefon :)

Det verkar inte bättre än så. Åååh, vad dum familjelivs app är. Nåja, nu sover båda tjejerna så jag kan sitta vid datorn en kortis. Tredje gången gillt. Glad

Idag ska jag på Me&I-party och riskerar att komma hem med ett gäng kläder som vi kanske egentligen inte behöver. Men jag gillar deras tunikor och mysbyxor. Dessutom älskar storasyster pandor just nu och i vårens kollektion finns det just pandor. Jag brukar sätta en övre gräns för hur mycket jag får spendera men det kan bli svårt idag.

Villervalla-kläderna är också fina. Tack för tipset om deras facebook-sida. Glad

Här kommer en bild på våran lilla Erika, 1vecka gammal.

• Lussekatten

Oj vad mycket fint det fanns på Me and I-partyt. Synd bara att man inte är gjord av pengar för det är ju rätt så dyra kläder. Men det blev ett par mysbyxor till storasyster som hon kommer kunna ha i åtminstone ett år och sen får ju lillasyster ärva dom. Sen slog jag på stort och beställde ett par snygga mysbyxor till mig själv. Gubben hintade häromdagen att han tycker att jag borde uppdatera min egna garderob istället för barnens (barnen har egentligen kläder så att det räcker och blir över).

Var på första BVC-mötet idag. Lilltjejen behöver öka i vikt (vägde 3300 g nu, 10 dagar gammal) så vi ska nu börja väcka henne för att mata henne.

• Lussekatten

Vi har också blivit ombedda att väcka för att mata eftersom hon inte har gått upp som hon ska. Men efter att ha studerat hennes ätning så verkar det som att den här tösen vill äta lite men ofta istället för stora måltider. Ska tillbaka till BVC på torsdag och se om hon har gått upp nåt eller inte.

Själv har jag bara gått ner 5 kg sen förlossningen (11 dagar sen) men jag har ju börjat lägga på mig vätska som jag nu försöker bli av med.

• Lussekatten

Jag funderar på att köpa boken om "mamma-träning" på www.mammafitness.se/ för att komma igång med träningen. Min erfarenhet säger mig att om jag ska åka till gymmet så blir det inte lika ofta som om jag skulle träna hemma när bebisen sover. Sen kommer jag också satsa på barnvagnspromenader när vädret blir bättre. Det är ju en fördel med att få barn vid den här årstiden.

• Lussekatten
    tilj75 skrev 2013-03-21 09:17:58 följande:
    Någon här som testat tupler-metoden?
    Om en timme får jag kaffebesök, mamma, pojke 2 år och två bebisar. Ska bli trevligt. Men jag har fortfarande morgonrock på mig. Borde sätta fart.

Jag håller på med tupler-metoden. Tycker att jag märker skillnad från dag till dag. Glad Fast jag har ingen gördel utan ett par höga shape-trosor som ger stöd till magen samt att jag försöker göra andningsövningarna så ofta jag kommer ihåg.
  • Lussekatten

Intressant att höra att det är fler som upplever det som enklare med en nyfödd nu än förra gången. Har flera gånger funderat på hur jag kunde tycka det var så jobbigt och att jag bara ville sova dygnet runt redan så här tidigt. Fast det är klart, den här gången har man sin föräldraroll klar samt man vet mer om varför barnet låter. Men ändå :)

• Lussekatten

Copcorn: ja, så måste det vara. Fast inför den här gången har vänner varnat för två-barns-chocken... som ännu inte har kommit till mig. Men det här kanske är lugnet före stormen, vad vet jag. Men än så länge funkar det över förväntan bra. :)

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)