• Anonym (Solo)

Hur träffa rätt man när man inte orkar dejta?!

Är 44 år och skilde mig för snart fem år sedan. Lever ett rätt ok men ganska inrutat liv. Har ett barn på fem år. Ibland skulle det kännas kul att gå in i en ny relation, men jag orkar inte dejta! Orkar inte engagera mig i och tröska igenom en massa män som känns "fel"! Och desperata nyskilda pappor vill jag slippa...

Nätdejting är helt uteslutet. Det har jag provat förr (innan jag gifte mig). Jag vill träffa personer i verkliga livet direkt. Hur gör ni andra? "Orkar" ni dejta?

Jag vill liksom bara snubbla på nån som är helrätt och slippa grodorna... Kanske en utopi... Men det vore intressant att höra hur ni som befunnit eller befinner er i en liknande situation gjorde/gör.    

• Svar på tråden Hur träffa rätt man när man inte orkar dejta?!
  • Anonym (Solo)
    sirisdotter skrev 2013-03-24 00:15:33 följande:
    Fågelskådning lär fortfarande vara mansdominerat....   (betr.  jägarkurser har det ändrat sig de senaste åren,  kvinnor kan dominera där nu)
    Man kanske skulle sätta upp ett fågelbord utanför köksfönstret? Dyker det upp tillräckligt intressanta pippifåglar så kanske även en trevlig man börjar lura i buskarna?Skrattande
  • sirisdotter
    Anonym (Solo) skrev 2013-03-24 00:22:15 följande:
    Man kanske skulle sätta upp ett fågelbord utanför köksfönstret? Dyker det upp tillräckligt intressanta pippifåglar så kanske även en trevlig man börjar lura i buskarna?Skrattande
  • Anonym (Solo)
    Anonym skrev 2013-03-24 00:22:06 följande:
    Tja,  det beror på.  Ett ex till mig skröt om att hade två ensamma mammor han turades om att lyckliggöra...   Han flyttade sedan hem till  en fyra-  eller fem-barnsmamma...   En snygg,  välutbildad kille med bra jobb och ett starkt fritidsintresse  (som drack väl mycket)...

Bu vilken gris!
  • Anonym

I min stad finns det singelföreningar där folk i alla åldrar som är singlar träffas och hittar på diverse saker ihop. Finns även bla matlagningskvällar för singlar som bla ABF mfl anordnar. Kanske kan vara något? =) Lycka till i din jakt på kärleken!

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-24 00:26:46 följande:
    I min stad finns det singelföreningar där folk i alla åldrar som är singlar träffas och hittar på diverse saker ihop. Finns även bla matlagningskvällar för singlar som bla ABF mfl anordnar. Kanske kan vara något? =) Lycka till i din jakt på kärleken!

Allt det där är bra.  Och jag minns hur det var;  när man behöver mycket barnvakt för att  täcka arbetstiderna som några skrivit i tråden är det svårt att be om barnvakt för privata ärenden  därutöver....
  • mamsett
    Anonym skrev 2013-03-24 00:26:46 följande:

Är det nån riksomfattande singelförening som finns på flera ställen? Var finns den du tänker på?
  • Anonym

Bara du vet ju hur du är som människa... och vad du gillar...

Kurser tycker jag är en bra idé... kanske en danskurs... eller nåt annat som du tycker är intressant.

Är tiden en bristvara... så skulle jag föreslå nåt hobby-forum... kanske inte för att hitta sitt livs kärlek direkt men för att hitta någon likasinnad.... finns ju massor av forum... hundforum, teknik.. osv osv...

Skapa kontakt med likasinnad... som kanske senare kan resultera i ett möte.... :) 

• Anonym

Jag skulle aldrig ge mig in i en relation där jag kommer sist. Där barnen alltid ska vara nummer ett. Jag vill också vara nummer ett för min partner, annars blir känslan av utanförskap i sin egen familj allt för tydlig. Man kan aldrig bli en familj då. Vem vill ha det så. Nej - jag rekommenderar att ni som känner så ska fortsätta leva ensamma tills era barn flyttat hemifrån.

• 040kille

Rekommenderar sidan som jag har gjort i några andra trådar:

www.citypolarna.se

(Och nu är där säkert någon som hänger upp sig på det tipset.) Väldigt enkelt uttryckt är det bara en kalender där du skriver in vad du vill göra en kväll eller helg eller vad som. Leklandet till exempel. Så hänger folk med. Bekantskapskretsen totalt exploderar i omfång när du är aktiv där, och det är ju i umgänget man brukar träffa någon. Det är inte dejting, de som har lagt in aktiviteter av den karaktären har blivit utslängda. Men man råder inte över känslor så det bildas par lite hela tiden där.

Vad jag har sett av singelföreningar är de lika vinstdrivande som dejtingsidor. Deras försörjning är folks ensamhet. Men ABF har jag inte sett att de har något sådant, går det att få en länk till det inpetad här?    

Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • Anonym
    040kille skrev 2013-03-24 14:02:15 följande:

www.citypolarna.se

(Och nu är där säkert någon som hänger upp sig på det tipset.) Väldigt enkelt uttryckt är det bara en kalender där du skriver in vad du vill göra en kväll eller helg eller vad som. Leklandet till exempel. Så hänger folk med. Bekantskapskretsen totalt exploderar i omfång när du är aktiv där, och det är ju i umgänget man brukar träffa någon. Det är inte dejting, de som har lagt in aktiviteter av den karaktären har blivit utslängda. Men man råder inte över känslor så det bildas par lite hela tiden där.

Vad jag har sett av singelföreningar är de lika vinstdrivande som dejtingsidor. Deras försörjning är folks ensamhet. Men ABF har jag inte sett att de har något sådant, går det att få en länk till det inpetad här?    
    Singel i Sverige mailar mig ofta -  vet inte varför.  De ordnar aktiviteter  runt om i landet -  knappast gratis.

New Friends har funnit länge och var tidigare utbrett i ganska många svenska städer.   Ev.  har föreningen överlevt i de två största städerna.  (i vår del av landet kör vi vidare tack  vare en aktiv kille -  han tar 50 kr/år för besväret.   Hen som drev/  driver ?  NF  tog betydligt mer).
  • Anonym

Mamsett: Just den jag tänker på finns i Helsingborg och är en lokal förening/grupp men vet att det finns liknande i fler städer =)

• mamsett
    Anonym skrev 2013-03-24 18:52:23 följande:
    Mamsett: Just den jag tänker på finns i Helsingborg och är en lokal förening/grupp men vet att det finns liknande i fler städer =)

Helsingborg är inte så långt från där jag bor, kan var intressant. :)

Vet du vad den heter? 
  • Anonym

Jag undrar om det inte var citypolare som 040kille rekommenderade tifigare här i tråden

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-24 13:47:04 följande:
    Jag skulle aldrig ge mig in i en relation där jag kommer sist. Där barnen alltid ska vara nummer ett. Jag vill också vara nummer ett för min partner, annars blir känslan av utanförskap i sin egen familj allt för tydlig. Man kan aldrig bli en familj då. Vem vill ha det så. Nej - jag rekommenderar att ni som känner så ska fortsätta leva ensamma tills era barn flyttat hemifrån.
    Nej,  det är faktiskt inte så kul  alltid.  Exets förhållanden blev långvarigare när barnet flyttat hemifrån...
  • mamsett
    040kille skrev 2013-03-24 14:02:15 följande:

www.citypolarna.se

Har du varit med på någon aktivitet på citypolarna? 

Verkar vara en sida med en massa saker som händer i den regionen jag bor :) 
  • 040kille
    mamsett skrev 2013-03-25 22:39:53 följande:

Har du varit med på någon aktivitet på citypolarna? 

Verkar vara en sida med en massa saker som händer i den regionen jag bor :) 

Några stycken. Sådär hundra stycken. Igår testade jag att klättra på vägg. Det hade jag förmodligen aldrig ens tänkt tanken på att göra om det inte hade stått i den där kalendern. Lite slumpartat att jag var ledig just då. Skitkul grej att göra! Och finessen är att nästa gång jag stöter samman med tjejen som var med så har vi något att prata om även om vi kanske inte är ämne för varandra som partners.

Den första aktiviteten jag var med på arrangerade jag själv. Då hade jag suttit en vecka på dejtingsida och frågat tjejer om de kunde tänka sig att hänga med upp på Malmöfestivalen för där var ett gäng bra konserter som var värda att kolla på. Först ut var Miss Li. Naturligtvis fick jag inga svar. In med den i kalendern. Jag gick dit med 15 andra.... Den ene av de tjejerna som var med föll jag för direkt, och det där var inte ensidigt. Sen har vi har kommit på att kompassnålen för våra liv pekar åt olika hål. Menl såhär efter hand så har det utvecklats till vänskap. Helt avslappnat sätt att träffa folk, för det är inte dejting.

Nästa grej jag arrangerar är att dra över till Köpenhamn och kolla Bruce Springsteen i maj. Sju anmälda idag. 
    Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • mamsett
    040kille skrev 2013-03-25 22:56:45 följande:

Några stycken. Sådär hundra stycken. Igår testade jag att klättra på vägg. Det hade jag förmodligen aldrig ens tänkt tanken på att göra om det inte hade stått i den där kalendern. Lite slumpartat att jag var ledig just då. Skitkul grej att göra! Och finessen är att nästa gång jag stöter samman med tjejen som var med så har vi något att prata om även om vi kanske inte är ämne för varandra som partners.

Den första aktiviteten jag var med på arrangerade jag själv. Då hade jag suttit en vecka på dejtingsida och frågat tjejer om de kunde tänka sig att hänga med upp på Malmöfestivalen för där var ett gäng bra konserter som var värda att kolla på. Först ut var Miss Li. Naturligtvis fick jag inga svar. In med den i kalendern. Jag gick dit med 15 andra.... Den ene av de tjejerna som var med föll jag för direkt, och det där var inte ensidigt. Sen har vi har kommit på att kompassnålen för våra liv pekar åt olika hål. Menl såhär efter hand så har det utvecklats till vänskap. Helt avslappnat sätt att träffa folk, för det är inte dejting.

Nästa grej jag arrangerar är att dra över till Köpenhamn och kolla Bruce Springsteen i maj. Sju anmälda idag. 
    Jag såg det med klättringenm hade jag sett det tidigare hade jag varit sugen att hänga med :)

Såg att där var några saker nu ingör påsken, lät trevligt och att det var folk som vissa sig intresserade att hänga på :) 
Svar på tråden Hur träffa rätt man när man inte orkar dejta?!