• Kajsan

    Har prinsessan Estelle ett handikapp?

    Jag snubblade in på denna artikel i Expressen: http://www.expressen.se/kvp/nu-kan-aven-du-kopa-prinsessans-barnvagn/ där man kan läsa att en Brio representant sagt:


    "Prinsessan Estelles vagn, har både en sittdel och en liggdel, och förmodligen har prinsessan Estelle redan fått använda sin sittvagn.


    – Liggvagnen har man de första åren, sen så har man sittvagn. Det kan vara så att de redan har bytt till sittvagnen, säger han."

    Jag har ännu inte mött det barn som har en liggdel i några ÅR, några månader är ju mer rimligt.
    Och att det är ett skrivfel är ju inte troligt eftersom han tror att hon _Eventuellt_ börjat använda sin sittdel nu, vid drygt 1 års ålder.

    En människa på Brio borde väl veta bättre? Eller är det Prinsessan Estelle som har någon form av speciella behov som gör att hon ligger ner i sin liggdel vid dryga 1 års ålder?

    Spännande!       


    Jo just det!
  • Svar på tråden Har prinsessan Estelle ett handikapp?
  • La Lola

    Barn kan sitta i en liggdel ju.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lattjo

    Antingen har han sagt fel och menat ett par månader eller så tänker han på danskarnas vagnar där liggdelarna är enorma och används en längre tid. Där anses många ggr tex Emmaljunga Cerox som en sulky, lite skillnad mot här :D Jag tror nog inte hon har något handikapp och måste ligga länge i en vagn :)

  • W Goldberg

    Njaa.
    Liggvagnen används väl ofta som sittvagn till att börja med, men sedan då barnet blir större så köper man en sittvagn som är mer anpassad för storleken på barnet och att barnet sitter upp för det mesta.

    Så gjorde jag i alla fall.

  • Hildegard

    Jag reagerade också på det, men jag tror att det är journalisten som har fattat fel faktiskt. Han eller hon har förmodligen inga barn.

  • Lattjo
    La Lola skrev 2013-03-17 12:05:45 följande:
    Barn kan sitta i en liggdel ju.
    Precis, jag hade liggdelen kvar ganska länge för dotterns sov så bra i den men för det mesta satt hon upp i den.
  • sSARAa

    Liggdel kan barnet sitta i också.

    Jag använde liggdelen till min dotter till nu strax innan 1års dagen. Det är mest för att hon sover mkt bättre i liggdelen än i sittdelen.

  • La Lola
    Lattjo skrev 2013-03-17 12:08:51 följande:
    Precis, jag hade liggdelen kvar ganska länge för dotterns sov så bra i den men för det mesta satt hon upp i den.
    Ja samma här.
    Alma var 11 mån när vi bytte. Det verkar vara ovanligt länge.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • ex ungue leonem

    Ja du TS...skaffa andra bekymmer


    Vill du läsa min blogg?
Svar på tråden Har prinsessan Estelle ett handikapp?