Mimisi skrev 2013-03-17 13:16:43 följande:
Ja den där lutningsfunktionen verkar ju super. Hur gammalt är ditt barn om man får fråga? Hur länge tror du att du kan använda den?
Tack för svar

Min tjej är 107 cm och 15 kg. Hon är således ganska lång, men inte så tjock. Hon sitter fortfarande fint i mobin och kommer att kunna sitta där ett bra tag till. Jag upplever inte den trång eller kort i ryggen faktiskt. Längdmässigt är det inga problem, och definitivt inte viktmässigt. Hon kan gå upp 10 kg till
Vi hade först beställt en Be Safe men ångrade oss. Jag tror att det är en jättebra stol, men för oss föll den på att den bara var upp till 18 kg. Med facit i hand så är ju inte vikten något problem för oss, men det kunde vi inte veta när hon var liten. Dessutom så får benen plats utan problem, Be Safen har en bygel som tar plats. Men det beror nog lite på vad för bil man har också, hur pass bra benen får plats.
Max Way har jag ingen erfarenhet av, den fanns inte när vi skulle köpa stol. Däremot kan jag avråda från Acta Graco. Mina föräldrar har en sådan, och den är liten!