andhreas skrev 2013-04-17 09:59:55 följande:
Hej
Vi köpte en BeSafe igår efter vi valde mellan den och Akta Graco Belogic. Jag föredrog Belogic pga plustestad och godkänd till 25Kg. Även längre i ryggen. Men sambon och försäljaren tyckte Besafen.. så jag fick ge mig.. Problem direkt, som nämnt ovan så fick vi även dålig lutning så när dottern somnade så ramlade huvudet framåt. Jag frågade om det var OK att lägga en handduk under om det var för lite lutning, det var inte alls bra enligt försäljaren. Vid krock och massor av Gkrafter så pressas en handduk ihop extremt mycket vilket gör att stolen kommer att sitta löst när handduken är hoppressad vid krocktillfället. Få in igen å lägga mer pengar på en kil. Bara hoppas att vi kan ha stolen så länge som det krävs och att dotter inte växer ur den... försäljaren hävdade det men jag är osäker :P
Vad är era erfarenheter på Besafen, även Akta Graco Belogic?
Jag har belogic och är väldigt nöjd! Min son är snart 5 år och har jättebra plats och sover bra. Han växte ur BeSafe för över ett år sen... Eftersom det alltid är säkrare att åka bakåt, även efter 4-5 år, så skulle jag köpa en större bakåtvänd stol när besafen är urvuxen för att kunna förlänga tiden bakåtvänt 1-2 år.