mammatill2rara skrev 2013-03-18 15:21:25 följande:
Lampan får inte lysa hela tiden nya bestämelser, så bilen gick inte igenom. Så det man måste göra är att felsöka och laga, men priserna skiljer sig beroende på vad felet är... som värst 8000kr som bäst någon hundring (enligt fb)... len många värkar fixa det på hemmaplan och får bilen att gå igenom...
Man får ju läsa av vad som är fel innan man bestämmer sig för om det är värt att laga.
Troglodyte skrev 2013-04-02 21:31:05 följande:
Gjorde nått liknande med min audi, då lyste abs+bromslampor och airbagen. Kopplade airbag och broms från oljetryckslampan och abs:en från imobilizerlampan (för att få lite fördröjning) Funka finfint, bara att plocka ut mätarhuset och köra igång ;)
Kan funka men dom på besiktningen är ju inte dumma och brukar se sånt. Tro mig jag vet.
idek skrev 2013-03-31 10:11:16 följande:
Det är klart att det bästa är att byta airbag, men det var ju inte det ts frågade om.
Ts frågade inte om att fuska utan om det funkade att släcka lampan så den funkar som vanligt med en egen felkodläsare eller om hon ska skrota bilen.
Min lampa slockna efter jag tagit bort felkoderna.
Hade samma problem på en annan bil innan och lampan började lysa direkt igen. Så jag böt airbag i ratten, kransen innanför som kan strula och givaren under förarstolen.
Den indikerade på fel på förarsidan där av att jag böt allt det där men en grej i taget. släckte felkoderna och starta
bilen gissa vad kul det var när lampan lös iaf. 2 dagar senare så glömde jag stereon på över helgen vilket resulterade i att bilen vart strömlös i minst 24h fick starthjälp av en granne och efter det har inte airbaglampan lyst.