• Lattjo

Sälja på Blocket

Jag har börjat sälja av lite saker här hemma. Jag lyckas alltid träffa på folk som vill tänka på saken. Som igår skickade jag ett mejl med fler bilder till en person och trodde hon skulle svara relativt omgående men fortfarande inget svar. Nu har jag fått ett mejl från en annan som är intresserad och jag vill ju bli av med saken då den står i mitt vardagsrum och tar plats. Hur lång tid måste man vänta? Jag förstår ju att det inte finns några regler och lagar men vad tycker ni? Jag vill bara bli av med grejen. Sist jag sålde en sak lät jag en person tinga den i en vecka för att dagen innan saken skulle hämtas få ett sms där dom sa nej, då hade jag tackat nej till flera andra under tiden.

Jag inser att jag nog är lite för mesig och skäms för att bara sälja den till första som är villig att komma och hämta den, alternativt sätta in pengar så jag kan skicka den.

• Svar på tråden Sälja på Blocket
  • viseversa

Får du inget svar från den första så tycker jag du kan sälja den till den andra. Man får vara framme i tid om man vill ha något. Hon kan inte tro att du ska sitta och vänta tills hon behagar svara. Nej sälj den vidare du ts.

• Lattjo

Jo det är lite det jag känner också, nu har det gått ett dygn sen jag skickade sist och visst hon kan ju jobba men hon hade hela kvällen på sig igår. Jag vet ju inte ens om hon vill ha den då hon ville att jag skulle gå ner i pris men jag vägrade så troligen vill hon väl ändå inte ha den :)

• LottaLotta

Jag brukar gardera mig och spara telefonnummer eller mailadress för att kunna återkomma till intresserade ifall den som lovat köpa inte står vid sitt ord. Jag brukar också säga att jag kanske återkommer ifall...

• Dixie

Att tänka på saken vid blocket försäljningar, ja då riskerar man att bli utan, jag hade aldrig väntat på någon som vill tänka på saken, först till kvarn får köpa!

• Lattjo

Jag sålde den till den som skrev sist. Jag har fortfarande inte hört från den tidigare och nu har det gått mer än ett dygn, då får man skylla sig själv. Nästa gång ska jag skriva först till kvarn i annonsen så jag slipper tänka på det :D

• yodi
    viseversa skrev 2013-03-18 15:31:11 följande:
    Får du inget svar från den första så tycker jag du kan sälja den till den andra. Man får vara framme i tid om man vill ha något. Hon kan inte tro att du ska sitta och vänta tills hon behagar svara. Nej sälj den vidare du ts.
Svar på tråden Sälja på Blocket