• elyse

Pergotime start mars 2013.

Förlåt, men gud vad skönt att höra från fler om svallningar, främst på natten! Det är absolut en av de värsta biverkningarna, tycker jag, eftersom det stör sömnen.  

• elyse

Förut var jag väldigt yr, men det har avtagit. Numera är jag mest illamående och har gått ned flera kilo som följd. Och väldigt nedstämd. Att det skulle bli såhär hade man ju inte riktigt räknat med, men nu tar jag inte alls för givet att det ska fungera att bli gravid över huvud taget. Jag börjar fjärde omgången imorgon (trippelkur), men om denna inte innebär en graviditet så tror jag att jag tar ett uppehåll ett tag. Vet inte hur många trippelkurer man "får" ta heller. Nästa steg blir sprutor och om det inte skulle fungera så blir det IVF.  

• elyse
    Elmsson skrev 2013-03-23 23:34:14 följande:

usch! Jag vet precis hur du känner. Man tar det verkligen inte för givet längre. Hur länge har ni försökt? Varför fick du pergo? Vet inte heller hur många kurer man får köra. Kan bara tänka mig hur man mår på dubbel och trippelkurer när jag har mått så här av en enkelkur :/.
    Jag får inte ägglossning utan hjälp. Vi har inte försökt jättelänge, snart ett år, men min husläkare misstänkte att allt inte stod rätt till och remitterade mig till en gynekolog som tog prover och kunde konstatera att det inte var någon idé att försöka själva.  
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.