• Äldre 19 Mar 15:08
    59775 visningar
    1497 svar
    1497
    59775

    Pergotime start mars 2013.

    Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

  • Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Äldre 23 Mar 22:02
    #1

    Hej jag är inne på andra månaden med pergotime för denna gång (testa de innan vi fick dottern med)
    Jag har pco så därför äter jag dom nu igen i hopp om att få syskon..
    Jag är extremt trött när jag äter tabletterna å väldiga svettningar framförallt nattetid.

  • Äldre 23 Mar 22:18
    #2
    many87 skrev 2013-03-23 22:02:50 följande:
    Hej jag är inne på andra månaden med pergotime för denna gång (testa de innan vi fick dottern med)

    Jag har pco så därför äter jag dom nu igen i hopp om att få syskon..

    Jag är extremt trött när jag äter tabletterna å väldiga svettningar framförallt nattetid.

    Hej, roligt med ett svar :). Jag har också svettats massor på nätterna. Det kommer i vågor. Nu är det bättre. Tog sista tabletten i torsdags så nu ska jag börja med ägglossningsstickor. Lyckades du på första pergokuren förra gången?
  • elyse
    Äldre 23 Mar 23:06
    #3

    Förlåt, men gud vad skönt att höra från fler om svallningar, främst på natten! Det är absolut en av de värsta biverkningarna, tycker jag, eftersom det stör sömnen.  

  • Äldre 23 Mar 23:18
    #4
    elyse skrev 2013-03-23 23:06:00 följande:
    Förlåt, men gud vad skönt att höra från fler om svallningar, främst på natten! Det är absolut en av de värsta biverkningarna, tycker jag, eftersom det stör sömnen.  

    haha. Ja visst är det skönt att man inte är ensam ;). Det är Inge roligt alls. Vaknar på natten av att jag är helt genomblöt :/. Inga andra biverkningar?
  • elyse
    Äldre 23 Mar 23:23
    #5

    Förut var jag väldigt yr, men det har avtagit. Numera är jag mest illamående och har gått ned flera kilo som följd. Och väldigt nedstämd. Att det skulle bli såhär hade man ju inte riktigt räknat med, men nu tar jag inte alls för givet att det ska fungera att bli gravid över huvud taget. Jag börjar fjärde omgången imorgon (trippelkur), men om denna inte innebär en graviditet så tror jag att jag tar ett uppehåll ett tag. Vet inte hur många trippelkurer man "får" ta heller. Nästa steg blir sprutor och om det inte skulle fungera så blir det IVF.  

  • Äldre 23 Mar 23:34
    #6
    elyse skrev 2013-03-23 23:23:07 följande:
    Förut var jag väldigt yr, men det har avtagit. Numera är jag mest illamående och har gått ned flera kilo som följd. Och väldigt nedstämd. Att det skulle bli såhär hade man ju inte riktigt räknat med, men nu tar jag inte alls för givet att det ska fungera att bli gravid över huvud taget. Jag börjar fjärde omgången imorgon (trippelkur), men om denna inte innebär en graviditet så tror jag att jag tar ett uppehåll ett tag. Vet inte hur många trippelkurer man "får" ta heller. Nästa steg blir sprutor och om det inte skulle fungera så blir det IVF.  

    usch! Jag vet precis hur du känner. Man tar det verkligen inte för givet längre. Hur länge har ni försökt? Varför fick du pergo? Vet inte heller hur många kurer man får köra. Kan bara tänka mig hur man mår på dubbel och trippelkurer när jag har mått så här av en enkelkur :/.
  • Äldre 24 Mar 07:32
    #7

    Hej ja de är jobbigt när allt förstör sömnen, har väldigt svårt å sova :/ men men..
    Jag blev aldrig gravid sist försök, dottern kom via ivf...
    Men ger pergotime ett nytt försök innan vi ger oss på ev nytt ivf...

  • elyse
    Äldre 24 Mar 10:12
    #8
    Elmsson skrev 2013-03-23 23:34:14 följande:

    usch! Jag vet precis hur du känner. Man tar det verkligen inte för givet längre. Hur länge har ni försökt? Varför fick du pergo? Vet inte heller hur många kurer man får köra. Kan bara tänka mig hur man mår på dubbel och trippelkurer när jag har mått så här av en enkelkur :/.
    Jag får inte ägglossning utan hjälp. Vi har inte försökt jättelänge, snart ett år, men min husläkare misstänkte att allt inte stod rätt till och remitterade mig till en gynekolog som tog prover och kunde konstatera att det inte var någon idé att försöka själva.  
  • Äldre 24 Mar 10:45
    #9

    Hej!

    Ska börja med pergotime i april då jag måste först få mens med hjälp av Provera, vi ska åka till turkiet nästa vecka så det blir perfekt att börja när vi kommit hem. Jag har PCOS sedan många år tillbaka. Känns så konstigt, jag vill ha barn men det känns så uppgjort på något sätt, att man måste få hjälp med att bli gravid, känns inte naturligt på något sätt, kanske jag som tänker konstigt Cool ....   

  • Äldre 24 Mar 11:52
    #10

    many87: okej. Då förstår jag! Gick det på första IVF försöket? Ja sömnen är viktig. Inatt svettades jag faktiskt ingenting. Borde ha ägglossning vilken dag som helst. Lite märkligt att jag inte ska på något VUL för att se hur många ägg som mognat. Men men, är väl bara att lita på läkaren.

    elyse: Nästan ett år är långt nog för att man ska hinna få panik. Jag som har egen ägglossning blir oerhört frustrerad. Det händer liksom ingenting iaf. Vi har ju blivit gravida en gång så det är väl lite lugnande iaf.

    Igloo: Välkommen! Skönt med en utlandssemester innan behandlingen sätter igång. Håller tummarna för alla i tråden. 2013 blir väl ett bra år va? :)

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.