• Elisie

Pergotime start mars 2013.

Hej på er! 

Har gått igenom utrednings karusellen för andra gången nu. Gjorde den för ett antal år sen med min fördetta.
    De behandlingarna med pergo och sprutor resulterade inte i något barn, tror nu i efterhand att de berode mycket på att vi inte hade de bra jag och mitt ex, tyvärr såg jag de inte då.

Nu är jag igång igen tillsammans med min sambo.

Avslutade första pergo kuren den 18 mars.. har med idag varit på 2 UL, äggblåsorna hde inte växt sig nå sen första UL, de var på 9 mm... :( enl min läkare kunde de inte bli något av dem då de var för små.

Så nu ska jag få ta bara provera, och börja typ nu i dagarna för att få en blödning och sen ska jag spola äggledarna den 22 april.

Kom hem så lessen och besviken att de inte ens växt sig till rätt stl, har gråtit en skvätt och skällt på ? någon här för mig själv då sambon är på jobbet. 
    Tycker de är skit jobbigt, orättvist och allt, att de bara inte ska kunna bli en "oups" jag blev visst gravid som de blir för många andra.
    Vet att de är många därute som har problem som jag men jo jag tycker de är jätte orättvist för mig och alla andra som kämpar. Man går ju och vet ingenting hur de kommer gå och när de kommer gå osv.

Förlåt om jag kommer in här och är deppig och tråkig men tänkte att ni kanske förstår hur jag känner!?

Efter spolningen ska jag få dubbelkur pergo.. ska köra pergo i ett halvår om de inte funkar så sa läkaren att man kunde ju ta sprutor och fortfarande testa själva hemma eller ivf, och de var ju de mest effektivaste sättet..                    

• Elisie

Vet någon om de är dumt att ta betapred tabletter (kortison tabletter) samtidigt som man äter pergotime?
    Jag har sån allergi astma och ska antagligen till hc idag och kan tänkas få kortison tabletter då och de verkar inte vara så pålästa om man kan äta sådant samtidigt som man äter pergotime. Tänkte så inte kraften av pergotime minskas :S 

• Elisie

Har tyvärr sådana problem med min allergi nu så jag får svårt att andas och inte orkar jobba så får jag dessa tabletter så måste jag ta dem nu.. tog första dubbel kuren pergotime idag och tar sista på fredag.

Typiskt liksom...

• Elisie

Jag kännr igen mig i er Trina och Botha! Jag har lika men de har aldrig sagt att jag har pco utan bara lite hormon..
    Är normalviktig och har inte nå symptom på pco förutom utebliven/ett fåtal äl och mens lite som den vill...

Och nu sitter jag här och tänker alldeles för mycket!
    Jag är som så att jag blöder ganska länge ca 2 veckor! de börjar lite lungt och ingen riktig mens sen i tre dar så blir de riktig mens sen avtar de och verkar som att de ska sluta av men så sätter de igång igen men oftast då mer som en vattnig blödning. Min gyn vet om detta att jag blöder så länge.
    Och nu sitter jag här och funderar och funderar och har en massa tänk om :/
    Ska ju till gyn på måndag och tänk om jag inte slutat blöda!? suck... först vill man blöda sen inte osv osv...

Tänk om pergotime inte tar då jag fortfarande blöder, tänk om de inte funkar alls igen och de inte växer till sig ordentligt... ja usch Vill bara Vara men de är såå svårt!

Ska försöka ännu mer att bara vara...  

• Elisie

Trina: Ja sådana har jag haft oxå, har nästan aldrig finnar annars.
    De jag är rädd för nu när jag fortfarande blöder på sista pergo dagen och antagligen kommer fortsätta blöda är att jag blöder ut en ev slemhinna så att de inte funkar pga detta.

Botha: Jag har oxå funderat över det där, vad har jag gjort!? och hur många gånger har jag önskat att jag var som de flesta andra där det bara "oups jag blev visst gravid" hände.

Just nu sitter jag och tycker synd om mig själv och gråter en skvätt, skulle så behöva höra att de kommer ordna sig vettu! och visst kommer det de men de där jävla OM:et klämrar sig fast även fast jag inte ska ens tänka den tanken.

Igår kom vi att som hastigast prata om IVF, att funkar det inte nu så vill vi ha ivf till hösten.
    Vet någon hur lång vänetiden är till tex Falun? vet att de kan vara oändligt olika vänte tider...

Försöker peppa mig själv nu, så jag kän lika gärna försöka peppa er med men de ord jag tänker.

Kämpa nu! Lev i nuet, tänk inte så mycket, bara var, de kommer hände, det kommer bli din tur! försök att inte oroa dig så mycket, ha tilltro.
    Var där du är just nu, inte i nästa sommar och tänk om:et.
    Dagen du sitter med ditt barn i famnen så kommer allt detta vara värt det tusen gånger om.

Kanske fånigt men just så tänker jag.

Kram på er, jag borde väl försöka gå och sova igen! 

• Elisie

Behöver ni göra UL efter varje pergo kur?
    Jag har haft två olika läkare och den första sa att eftersom att vi har så långt att åka så kunde jag kolla med stickor om vi inte kunde komma iväg dit. Den andra har gett mig UL tider bägge gångerna.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.