• Wile

Pergotime start mars 2013.

Hej
    Tänkte kolla om jag får hoppa in här?!
    Jag och min sambo har försökt i snart två år.. Blivit ett ma o två mf på vägen.
    Gick i höstas igenom en mf utredning då allt såg bra ut. Bara mitt tsh värde som låg lite högt men fortfarande inom normalvärdet. Jag började äta levaxin o nu ligger värdet jätte bra! Fick även fragmin sprutor som jag ska ta när jag väl blir gravid igen o fram till v 20.
    Men det tar dig ändå inte:(
    Pratade med min utredningsläkare i veckan igen för att höra om vi kunde få nån mer hjälp.. Då skrev hon ut pregotime! Har en regelbunden cykel o äl men hon tyckte ändå vi kunde testa! Har ganska korta cykler så detta skulle ev göra dom lite längre vilket kan gynna oss:)
    Så om det inte tagit dig denna gång, har bim typ sön- tis, så ska vi köra på med pregotime nästa cykel!
    Funkar det inte då skickar hon remis till ivf o vi får försöka med prego några cykler till o väntan på ivf..

Lite om min historia:)

• Wile

Mael grattis! Det ger mig hopp om att det kan gå!:)

Mylady sa dom till dig varför dom inte skulle göra ul? Jag ska inte heller göra det första gången o inget blodprov som du ska heller.. Glömde fråga varför.. Men om det blir en andra omgång skulle dom göra ett ul.

Mael gjorde du ul denna gång?

• Wile

Ja det får man ju lita på:)
    Tänkte mest på att man har läst om dom som blivit överstimulerade o fått många ägg o sexförbud! Jag har ju egen äl o tänkte att det kanske är lättare o bli överstimulerad då:)
    Jag skulle gärna få tvillingar men helst inte fler ;)

• Wile

Här är mensen på intågande så blir pergostarton några dagar.. Spännande känns det o väldigt förhoppningsfull är jag! Hoppas att detta är det som kommer hjälpa oss att bli gravida igen!

• Wile

Mael Åhh nej!! Hoppas det inte är så!! Kram till dej!

• Wile

Välkommen SaraKlara!
    Jag börjar min första pergo kur på fredag så hade bim idag.. Spännande känns det men oxå orolig för div biverkningar man läser om.. Hade du några förra gången?

Mael hur har det gått?!

• Wile

Mael massa kramar o styrka till dig! Vet vad du går igenom det är skit tufft!!! Vi finns här för dig och varandra! Snart är det vår tur!!!

• Wile

Mael håller med föregående skrivare! Skönt med bra läkare!! Har jag med hon hjälper oss med jätte mycket!! I villig att prova olika saker för att det ska gå!
    Imorgon är det pergotime debut för mig! Är skitnervös! Tänk om man får alla dom där hemska biverkningarna det står om! Tänk om cykeln blir helrubbad.. Kommer hjälpa oss el inte.. Mycket som snurrar i huvet..

• Wile

Första dan med pergo! Inga direkta biverkningar än så länge!:) lite lite yr bara men inget jag lider av. Otroligt skönt för det va jag jätte nervös över det!

Mael har du kollat ditt sköldkörtel värde? Jag hade i den högre normalzonen när jag gjorde min utredning och fick levaxin så nu ligger det toppen! För högt värde (2,0 el lägre är bra om man vill bli gravid) kan både göra det svårt att bli gravid och orsaka mf..
    Enkelt o kolla bara ett blodprov o tar typ en-två dar att få svar på! Kan man göra hos husläkaren.

Hur går det för er andra tjejer?! Vart i cykeln ligger ni?

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.