• LillaJagMaria

Pergotime start mars 2013.

Hej på er!

Jag äter också Pergotime då jag har PCO så jag får bara spontan ÄL några gånger om året. Lite svårt att föröka tajma att bli gravid då. Jag har ätit en enkelkur pergo som inte gav någon ÄL, har efter det ätit två dubbelkurer och de har gett ÄL men inget plus på stickan än.....

Imorgon börjar jag med kur nummer fyra, en dubbelkur igen. Hoppas verkligen det ger resultat denna gång!! :) 

Hänger på lite andra trådar här på Familjeliv och undrar nu om det är okej att jag hänger med på er lite tråd också? 

• LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-04-17 22:32:49 följande:
    Vi har försökt 16mån utan resultat.
    Mannens prov var normalt.

Mitt första blodprov såg bra ut.
    Men det andra då dom skulle kolla ägglossning visade att jag inte hade Äl när dom trodde.

Några ggr per år blir cykeln 10 dar längre än någorlunda normalt. Just dom gångerna har jag också fått galet ont, kramper vid ca Äl.

Hade precis så innan nu när jag gjorde vul. Och det visar sig att det var ett ägg som inte vill släppa utan blir kvar. Också det som hänt innan. Några ggr/år alltså. Gör ont men inte farligt.

En liten ägglossningsstörning. Därför dom vill hjälpa på traven. Men blir varannan månad eftersom äggen gör lite själv också ibland.

Inget vul planerat för första kuren. Bara blodprov en vecka efter Äl för o kolla om det hjälpt värdena.
    Hoppas att det hjälper med pergotime så att den kickar igång din ÄL....men skönt att mannens tester såg bra ut då tar det sig förhoppningsvis bara du får igång din ÄL :) Håller tummarna för er!

• LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-04-22 11:04:06 följande:
    Blev nog tyvärr missfall igen för mig :( sitter i väntrummet hos Gyn nu. Så jävla orättvist när vi äntligen får ett plus igen. Hur orkar man?
    Nej usch hoppas verkligen inte det är ett mf!!!!

Tänker på dig! 
  • LillaJagMaria

Va roligt att vår lite grupp här inne ökar :) Välkomna allihop! :) Nu får vi stötta varandra och förhoppningsvis får vi våra efterlängtade små :)

• LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-04-22 20:18:52 följande:
    Min läkare gjorde ett vul och kunde se graviditeten fortfarande. Men tyvärr är det för tidigt att se något mer än så. Det är bara att vänta och se med andra ord. Har inte blött så mycket än men känner på mig att det är kört. Jag blir så jävla ledsen. Att det ska vara så svårt. Vi fick ju iaf njuta av plusset en helg. Jag börjar på riktigt ge upp hoppet nu.
    Usch va jobbigt att inte veta! :( Hur tidigt kan de se om det är ett mf?

Jag håller i alla fall tummarna för att du får fortsätta vara gravid nu, det är du värd!!! 
  • LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-04-23 15:10:36 följande:
    Det var ett missfall. Magkänslan stämmer alltid. Nu blöder jag massor och har ont i magen :( har gråtit konstant hela morgonen. Hur mycket ska en människa klara av? Kommer det någonsin vara vår tur? Nu känns allt hopplöst iaf. Jävla skitvärld.
    Jag är så ledsen, vet att det inte tröstar något men mina tankar finns hos dig idag!! Usch så hemskt!! :( 

Ibland känns allt bara så hopplöst, varför ska vi aldrig kunna få glädjas åt ett positivt test och sedan se magen växt, när är det vår tur??!! Vi får stötta varandra och kämpa på så tror jag ändå att någon dag är det vår tur!  
  • LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-04-23 17:57:03 följande:
    Tack för alla stöttande ord. Det hjälper mer än ni tror. Jag måste bara försöka tänka att det inte är kört för oss. Vilket är svårt nu. Jag vet ju att många som fått flera missfall tillslut föder sitt barn. Så det är väl det jag måste tänka på. Men det känns så jävla jobbigt när det tog sån tid att bli gravid efter första missfallet :/.
    Usch förstår att det känns hopplöst nu men det kommer blir er tur snart!! Det är jag säker på! 

Men vad händer nu? Hur ska ni gå vidare? Blir det paus ett tag nu? 
  • LillaJagMaria

Usch så hemskt att du ska behöva gå igenom det här! :( 

Men tror du ska försöka se det så att du kan ju bli gravid så då kommer du garanterat blir det igen! 

• LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-04-24 15:29:22 följande:
    Ja jag ska försöka ta mig upp ur detta mörker. Hoppas på att det inte tar ett år tills vi lyckas igen. Går verkligen hos rätt gynekolog iaf för hon är känd att hjälpa par som får upprepade missfall och som har svårt att bli med barn.
    Va skönt ändå att ni har en sådan bra läkare! Är värt så mycket när man har någon man känner förtroende för. Man vill ju absolut inte lägga tid och kraft på att kämpa med att få rätt hjälp från sin läkare utan det ska ju helt bara funka!
  • LillaJagMaria
    Wile skrev 2013-04-25 17:00:23 följande:
    Mael håller med föregående skrivare! Skönt med bra läkare!! Har jag med hon hjälper oss med jätte mycket!! I villig att prova olika saker för att det ska gå!
    Imorgon är det pergotime debut för mig! Är skitnervös! Tänk om man får alla dom där hemska biverkningarna det står om! Tänk om cykeln blir helrubbad.. Kommer hjälpa oss el inte.. Mycket som snurrar i huvet..
    Spännande dag imorgon :) Kommer säkert gå jättebra!! Jag känner nästan inga biverkningar när jag äter pergotime, något ont i huvudet men annars inget. Men jag vet att jag också var jätteorolig för alla biverkningar innan jag skulle börja men klarade mig bra :) 

Själv inväntar jag ÄL nu, hoppas det blir i helgen! :) Mycket mys med sambon nu i alla fall :) 
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.