• botha

Pergotime start mars 2013.

Hejsan! Är ny på fl men undrar om man kan hänga med i denna tråden. Har själv problem med graviditet och har börjat med pergotime idag. Har pco sedan många år tillbaka och har ingen egen menstration eller äl. Detta känns jobbigt och jag håller verkligen med Igloo om känslan man har...

Just nu kan jag inte sluta se gravida kvinnor och det känns som om alla runt omkring en ska har sitt första eller andra barn. Många frågar ska inte du ha barn snart och man vill inte blotta sig själv för att berätta hela ens historia för att alla sedan ska tycka synd om mig/oss. Håller tummarna att detta fungerar och jag ska vara beredd att det kanske inte fungerar första gången.. 

• botha

Hej tjejer! Tog sista tabl. pergotime i tisdags och var på vul i fredags.. Tänkte att det är min första kur så jag förväntade mig inte mycket. Men visst jag hade ett ägg som var bra och har äl i dagarna :) Är så nervös och hoppas att det går vägen :) Grattis Mael !!

• botha

Imorgon är det en vecka sedan jag hade äl.. man bara väntar och väntar. Min läkare sa att min mens borde komma två veckor efter äl ( har pco och ingen egen mens eller äl) om jag inte plussar. Kan känna att man håller på och bli knäpp, har jag riktiga symtom eller är det jag som bara vill så gärna?! Fick åka en sväng till Vc i fredags då jag hade en märklig känsla och min läkare ville att jag skulle lämna urinprov och ett crp. ( var själv lite rädd att jag gått äggledarinflammation igen :( men det såg bra ut..) Är dock osäker på hur tidigt man kan testa.. läst lite på nätet och jag blir inte klokare.

• botha

Grattis SaraKarla!

Även jag tog mina till frukosten.. hoppas du klarar dig utan biverkningar. Jag fick sådana vallningar när jag åt pergo :( 

• botha

Har BIM på måndag och vi väntar och väntar.. Provade "tidigt grav test" igår men det visade inget. Har läst att många har plussat många dagar innan BIM. Har sedan en vecka tillbaka haft fruktansvärgt ont i bröstvårtorna och har fått knottror på vårtgårdarna. Man går ju och funderar varför man har det..

Hoppas det går bra för er andra. Och Mael jag förstår att det känns jobbigt att pausa en månad men kroppen kan ju behöva det ibland :(

• botha
    Wile skrev 2013-05-04 10:01:51 följande:
    Mael hur går det för dig? Hur mår du?

Botha testat igen?:) känner du något?

Trina skönt att du verkar ha ett bra gyn! Håller tummarna för att det funkar o att du slipper komma till sprutorna!

Här blev det :) gubbe på ältestet imorse! Två-tre dagar senare än vad jag brukar få i vanliga fall.
    Wile: Har fortfarande ont i mina bröst och förstår inte detta. Allt är så nytt för mig och jag har ingen erfarenhet av att känna hur det känns att ha äl eller pms då jag har pco. Därför funderar man ju på om det är mensen som är på g eller vad. Har inte velat testa igen.. väntar tills imon.

Igår var vi på firmafest och där fick jag reda på att min kollega är gravid i v15. Vill vara glad åt henne men kan inte detta.. känns jobbigt!! Hennes största bekymmer är att hon blev gravid för snabbt och det kommer bli fel med bröllopet.. Kan bara tycka att folk ibland inte tänker på oss som verkligen har det svårt. Som får tempa, testa, åka fram och tillbaka in till sjukhuset för att träffa läkare, som ständigt får gåigenom hårda bakslag och som baravill gråta sig till sömns bara för att vi så gärna vill. Jag vet dock med mig att det är vi som kämpar, det är verkligen vi som vill och verkligen vi som en vacker dag kommer att bli underbara mammor och självklart pappor :)

Kram på er alla och hoppas allt har gått bra i helgen.   
  • botha

Fick hoppa in och jobba extra så jag får testa när jag kommer hem..

• botha

Testade när jag kom hem.. ingen mens och inte heller ngt plus. Ska ringa dem imorgon!

• botha

Håller tummarna Wile! Ja det kan vara för tidigt men min läkare sa om du inte plussar efter två veckor då bör mensen komma. Helt rätt att jag inte har äl el mens. Men tyfligen framkallas en mens i och med att jag har haft äl så den borde komms om jag nu inte plussar.. Haft oskyddat sex sedan -08 :(

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.