• Igloo

Pergotime start mars 2013.

Hej!

Ska börja med pergotime i april då jag måste först få mens med hjälp av Provera, vi ska åka till turkiet nästa vecka så det blir perfekt att börja när vi kommit hem. Jag har PCOS sedan många år tillbaka. Känns så konstigt, jag vill ha barn men det känns så uppgjort på något sätt, att man måste få hjälp med att bli gravid, känns inte naturligt på något sätt, kanske jag som tänker konstigt Cool ....   

• Igloo

Tycker även jag att man har all rätt att vara förbannad och besviken men förhoppningsvis leder allt till något gott. Lite svårt att tänka så i vissa stunder förstår jag mycket väl...

Jag är rädd inför att prova pergotime, tänk om det inte det fungerar, ja då blir det nästa steg sprutor men det jag är rädd för är alla känslor av misslyckanden, nu innan lever man ju på hoppet och vet inte hur det går när jag börjar käka pergotime, kan bara tiden utvisa...men denna ovisshet, ska det hjälpa eller inte hjälpa det kan man bli galen av.

Glad Påsk på er! Imorgon åker jag till Turkiet på ett litet träningsläger och sen när jag är tillbaka om en vecka så börjar den riktiga utmaningen att försöka få igång ägglossningen, känns som lite hatkärlek nästan :)

Ta hand om er

Påskkramar!

• Igloo

Hej tjejer!

Har ätit min första pergotime kur i slutet av april. I tisdag hade jag troligen ÄL, hade grymt ont i magen och flytningarna blev annorlunda. Förra fredagen var jag på ultraljud och då såg de en äggblåsa på 14 mm så det stämmer bra om den växte till sig och sedan släppte på tisdagen. Har ej testat med stickor. På måndag eller tisdag ska jag ta blodprov och se om jag haft ägglossning eller ej. Så nu är det bara att vänta...blir knäpp på att vänta hela tiden.

Har nästan aldrig ägglossning på egen hand och oj vad det kändes i magen, blev lite förvånad att det gjorde så ont som det gjorde. Och sedan alla dessa hormoner man får i samband med ägglossning och mens är jag heller inte van vid, jag mår illa, ont i brösten, spänner i magen, blir arg och gråter av minsta lilla... Men men bara att vänta 10 dagar till så vet man om det blev något eller ej...spännande samtidigt som det är läskigt, nu finns det ju en chans till att bli gravid med tanke på att jag troligtvis hade ägglossning :)       

• Igloo
    Smalltowngal skrev 2013-05-29 14:51:36 följande:
    Jag förstår den känslan.. Man blir så avundsjuk! Får bara hoppas att det är vår tur snart.

En fråga till er som tagit pergotime förut, hur kände ni efter ÄL, innan BIM? Jag har väldigt mycket flytningar och det känns som molvärk nere i magen titt som tätt. Och mina bröstvårtor är så ömma! Bara själva vårtan :p jag brukar få ömma bröst annars men inte bara koncentrerat till den punkten..
    Jag hade lite molvärk av och till i magen, men inte mycket, men mina bröstvårtor var ömma :)

Och jag blev gravid!!!! :)

Lycka till!

När har du BIM?     
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.