• Lilla Me

Pergotime start mars 2013.

LillaJagMaria: tack så mycket! Ja, jag får äl av kurerna, senast hade jag två äggblåsor över 20mm och en på 18mm. Men jag fick inte sexförbud. Jag hoppas att jag inte får fler av denna omgång. Jag tig mina sista tabletter idag så är på dag nio.

Botha: Tack! Ja, jag har hört att en spolning kan göra ont...jag hoppas att det ska gå bra imorgon. Vad visar det blodprov du ska ta?

• Lilla Me

Så konstigt mitt inlägg har ändrat namn! Det är alltså jag som först hette Lilly82. Det strulade med mina användaruppg, så det är nog därför. Ber om ursäkt

• Lilla Me

Botha: Då förstår jag. Jag har inte fått ta blodprov för att kontrollera att jag haft ägglossning. Tror att min läkare utgår från att de lossat då mina äggblåsor varit så stora hittills. Dock brukar jag ta tempen också för att se när den stiger, då vet jag att jag haft äl.

Stort lycka till imorgon!!

• Lilla Me
    botha skrev 2013-05-28 22:15:16 följande:
    Men första kuren tempade jag oxå och märkte en förändring. hade enl vul en stor äggblåsa som hon sa skulle släppa när som.. men sen kom ju dock mensen. Har använt stickor men inte kunnat se exakt. Har fått utslag ppå stickan men inte lika starkt som vid exakt äl. Så jag tycker att jag borde få äl.

Ja, det låter ju som att du borde haft ägglossning. Då håller vi tummarna för att blodprovet visar det!
  • Lilla Me
    Smalltowngal skrev 2013-05-29 14:51:36 följande:
    Jag förstår den känslan.. Man blir så avundsjuk! Får bara hoppas att det är vår tur snart.

En fråga till er som tagit pergotime förut, hur kände ni efter ÄL, innan BIM? Jag har väldigt mycket flytningar och det känns som molvärk nere i magen titt som tätt. Och mina bröstvårtor är så ömma! Bara själva vårtan :p jag brukar få ömma bröst annars men inte bara koncentrerat till den punkten..

Jag har fått precis de symptomen du beskriver, men tyvärr har jag fått min mens vid bim. Dock behöver ju så verkligen inte vara fallet för dig

Jag har idag varit å spolat mina äggledare. Jag kände inte mycket alls och jag hade inga konstigheter som blockerade..skönt!!! Nu önskar jag av hela mitt hjärta att det snart ska bli vår tur!!
  • Lilla Me
    Mael skrev 2013-05-29 15:42:45 följande:
    Det gjorde inte ont alls alltså?

Smalltowngal: Jag hade mycket flytningar och lite ömma bröstvårtor när jag blev gravid med pergotime.

Nej, jag kände inte alls mycket! Ytterst lite "mensvärk" isf. Det tog bara ca 5min sedan var det klart
  • Lilla Me
    botha skrev 2013-06-04 15:56:23 följande:
    Är inlagd på kirurgisk akutvårdsavd. Mitt crp låg på 99 som tyder på infektion. De tror det kan vara blindtarmen. De tog även urinprov för att kolla om jag va gravid. Men det vs negativt. Enl gyn så hade jsg haft äl efter pergotime

Ajaj, det låter inte kul. Krya på dig ordentligt nu!
  • Lilla Me

Jag är också kvar här på tråden.

Lilla Me

Antal månaders försök: 8

Antal pergokurer: 4

Bim: 18-19/6

Spolade äggledarna med bra resultat för någon vecka sedan...så det är bara att kämpa på!!

• Lilla Me
    botha skrev 2013-06-09 18:12:01 följande:
    I allad ledsamhet verkar det som om jag är gravid. . 6 tester visar positivt

Grattis botha! Vad roligt att se att kämpandet kan leda till positiva besked!
  • Lilla Me
    Smalltowngal skrev 2013-06-09 18:21:05 följande:
    Mylady: jag får inte äta nu för min gyn, de har semesterstängt så kan inte kolla UL efter äggblåsor.. :/

Hur är det mer er här i tråden, äter ni på eget bevåg eller går ni innan varje ÄL till gyn för UL? Känns skit att inte få ta på hela sommaren, eftersom det inte blev nåt nu trots tre mogna äggblåsor..

Vanligtvis kontrolleras jag med vul innan äl för att se antal äggblåsor och med ultraljud efter mens för att se så att det inte bildats några cystor. Men om jag får mens denna gång får jag äta en kur till utan kontroller då min gyn har semester. Om jag får mens efter frn kuren vill han kontrollera mig så då får jag vänta in att deras semester är slut och därmed ta en månads uppehåll från pergo. Dock menar han att det kan vara bra för kroppen med en paus.
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.