• che71

Pergotime start mars 2013.

Är det någon här som tagit Pergotime o inte fått mens efter det?

Har tagit Pergotime 6 gånger o blivit gravid 4 av de kurerna + att jag blivit gravid spontant 2 ggr
    men det har blivit missfall alla gånger, så 6 missfall o vi har försökt i 3 år nu.

Jag är på dag 19 efter ÄL stickans utslag, så ca ÄL+18 idag (senaste mens 4 Juni)
    o ingen mens men eller inget plus?!!!
    Är så besviken.
    Men vad ska jag göra nu?
    Mensen har aldrig hoppat över för mig.

• che71
    Förväntansfull0406 skrev 2013-07-07 09:05:55 följande:
    Nä, alltid fått mens efter pergo. Är du säker på att du fick äl?
    Nej bara att jag fick utslag på ÄL test o att jag fått ÄL flera ggr tidigare med Pergotime
    eftersom jag blivit gravid många ggr.
    Men ska man inte få en blödning ändå?

• che71
    Förväntansfull0406 skrev 2013-07-07 10:24:26 följande:
    Om du inte vet till 100% att få fått äl så kan det vara så att du inte haft det. I de alla fall får man mens 14 dagar efter äl. Så högst troligt har du inte haft äl denna gången.
    Men jag har alltid fått mens.
    Trodde att man fick "mens" oavsett om ÄL skett eller inte?!
    För man har ju oftast inte ÄL varje månad sägs det...men ändå mens.

Men hur räknar man då om jag nu inte får mens?
    Jag måste veta hur jag ska ta medicinerna som jag har i min immunbehandling, de ska jag börja med innan ÄL o sen på specifika dagar?!
    Har ju inte vågat dricka vin på semestern eller äta vissa saker, ifall jag är gravid.
    Hur hade du gjort?

Jag hade jätteont i magen, den svullnade upp o var helspänd o gjorde ont precis när jag tagit sista tabl. Pergotime denna gång, men sen visade ÄL stickan positivt 1 vecka senare.
    Läste att det kan vara biverkan av Pergotime, förstorade äggstockar....kan det påverka att jag inte får mens?
  • che71
    frökenanna84 skrev 2013-07-07 12:04:42 följande:
    För det första så kan ju mensen bli lite senare med Pergotime, men framför allt så kan det ju vara för tidigt att testa nu om du skulle vara gravid. Hur tidigt har du testat positivt de andra gångerna? Hur lång är din lutealfas?

14 dagars lutealfas
    o ja, för mig förskjuts menscykeln/ÄL med ca 4-5 dagar
    o jag har fått svagt streck redan på ÄL+12/13 de tidigare grav.
    Nu är det ÄL+18
  • che71
    Mael skrev 2013-07-09 07:32:55 följande:
    Första gången jag åt pergotime åt jag enkeldos. Fick fruktansvärt ont i magen vid ägglossningen. Nu efter missfallet och en månads uppehåll så har jag ätit en enkelkur igen. Igår visade stickorna på ägglossning men jag har bara känt lite små hugg. Har det varit olika för er?
    Ja olika varje gång, ibland ont o ibland inte.
    Nu sist hade jag ont redan medan jag tog de sista tabletterna, konstigt nog, hela magen var spänd o uppsvullen o gjorde ont, men sen vid förmodad ÄL var det inget speciellt.

Lycka till nu med ÄL!
  • che71

Att jag inte har fått mens än beror förmodligen på att jag fått en cysta som "bråkar".
    Den måste försvinna innan det kommer igång.
    Någon som vet hur lång tid det kan ta?
    Någon som varit med om det?
    Vågar nog inte ta Pergotime på länge nu, synd för jag har ju blivit gravid med hjälp av det flera gånger.
    Nu dröjer det igen....usch  vad denna väntan är jobbig....tiden bara rinner iväg.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.