• Madelaiine

Pergotime start mars 2013.

Hej allihopa, 
    Jag börjar med Pergotime imorgon för första gången. Har egen ägglossning och allt men ska insemineras och då fungerar det tydligen så här. Någon mer som har gjort insemination? Läste i början av tråden och såg att många mått väldigt dåligt av tabletterna, hoppas verkligen jag slipper det.  

• Madelaiine
    Mael skrev 2013-08-14 22:10:26 följande:

Välkommen till tråden. Många mår som vanligt på tabletterna också så jag håller tummarna för att du slipper jobbiga biverkningar :). Första gången mådde jag inge bra alls men det var värst andra dagen sedan blev det bättre. Andra kuren mådde jag rätt bra förutom lite jobbiga svettningar men det kan man ju leva med. Har inte gjort någon insemination. Har inte ens kommit på tal faktiskt. Av vilken anledning gör ni det?
    Tack så mycket :) 
    Okej, hoppas verkligen att jag mår som vanligt då. Har tagit min första tablett för en stund sedan. Har egentligen egen regelbunden mens och ägglossning, så vet inte riktigt varför jag ska äta pergotime men antar att det är för att förstärka ägglossningen och vara säker på att den blir av.

Vi gör det "bara" för att höja våra chanser till en graviditet. Detta är vårat 22:a försök att bli gravida så har försökt ett bra tag på egen hand men ingenting händer. + att jag varit på utredning i ett tidigare förhållande då jag inte heller blev gravid. Så de vill maximera våra chanser men det är inget fel på någon av oss. Allt ser ut som det ska inom mig, har två friska äggledare, fin livmoder och inge stopp någonstans på vägen. Och min sambo har bra simmare. Så ja, helt enkelt bara för att maximera våra chanser. Så får väl se om det gör någon skillnad, men hoppas verkligen att det gör det. Har hört så mycket olika. Att det inte är stora möjligheter medan en del säger att det är jätte stora möjligheter. Men läkaren sa att på tre försök är det iaf 25% chans att bli gravid. Så är väl bara att vänta och se.  
  • Madelaiine
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-15 12:03:32 följande:
    Min väninna är gay och hon ska också äta pergotime innan de inseminerar henne. Så det är för att verkligen maxa chansen att lyckas.
    Okej, tack för informationen :) då var det som jag misstänkte då. Hoppas det gå bra för henne eller dom (är kanske ett par?) och oss :) Håller verkligen tummarna för att allt går bra för dig också läste det du skrev om vad olika läkarna hade sagt. Kan tänka mig hur jobbigt det måste vara med så olika besked men håller tummarna för att allt ska gå bra. När får du göra UL igen och veta om det växt något och om de kan vara säkra på att de ser ett foster den gång?
  • Madelaiine
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-15 12:43:27 följande:
    Nästa torsdag är det dags igen. Då är jag i v7+3 omräknat. Syns då inget så blir det att avbryta. Kommer bara uppdatera er hur det gått (om det känns ok) annars skriver jag inget om min graviditet här, vill ta hänsyn till er som kämpar
    Jag kan bara tala för mig själv. Men jag blir bara glad av andras lycka och av att se att andra lyckas och att det går bra :) Det är ju inte ditt eller någon annan som är gravids fel att vi inte kan bli gravida. Håller tummarna och hoppas du uppdaterar oss om hur det går. 
  • Madelaiine
    Mael skrev 2013-08-16 16:30:11 följande:

Var det olidligt ont? Är lite nervös för det. Jag ska äta en sista kur pergotime mensen som kommer. Sedan blir det sprutor innan ivf. Hoppas du lyckas med hjälp av pergotime och slipper gå vidare :)
    Jag tror att det är väldigt individuellt. 
    Blev lite irriterad att de sa till mig att de inte var så farligt. Då det är det värsta jag gjort i hela mitt liv. Spydde för att jag hade så otroligt ont, kunde inte ligga still, fick akupunktur och ja, det var olidligt men hade gjort om det hundra gånger om för att maximera chanserna att bli gravid :) Det höll i sig i ungefär en halvtimme sen sov jag i ungefär 30 minuter så var det helt okej. 
  • Madelaiine
    Linnea77 skrev 2013-08-24 22:27:53 följande:
    En uppdatering! Min dr sa efter min 3 kur pergotime men första dubbelkur att jag troligtvis inte kan bli gravid. Jag hade inga ägg som ville lossna o väldigt tunn slemhinna. Han undrade även om jag kommit in i klimakteriet?!. Nu på vår bröllops testade jag starkt positivt, 3 gånger . Så under sker!!! Nu vill man bara göra ett vul så man vet att det verkligen finns ngt där inne. Skall då vara i 5+6, är trött illamående ibland samt att det drar i tjejmagen! Kram på er
    Åhhh, stort grattis :))) 
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.