Mael skrev 2013-08-14 22:10:26 följande:
Välkommen till tråden. Många mår som vanligt på tabletterna också så jag håller tummarna för att du slipper jobbiga biverkningar :). Första gången mådde jag inge bra alls men det var värst andra dagen sedan blev det bättre. Andra kuren mådde jag rätt bra förutom lite jobbiga svettningar men det kan man ju leva med. Har inte gjort någon insemination. Har inte ens kommit på tal faktiskt. Av vilken anledning gör ni det?
Tack så mycket :)
Okej, hoppas verkligen att jag mår som vanligt då. Har tagit min första tablett för en stund sedan. Har egentligen egen regelbunden mens och ägglossning, så vet inte riktigt varför jag ska äta pergotime men antar att det är för att förstärka ägglossningen och vara säker på att den blir av.
Vi gör det "bara" för att höja våra chanser till en graviditet. Detta är vårat 22:a försök att bli gravida så har försökt ett bra tag på egen hand men ingenting händer. + att jag varit på utredning i ett tidigare förhållande då jag inte heller blev gravid. Så de vill maximera våra chanser men det är inget fel på någon av oss. Allt ser ut som det ska inom mig, har två friska äggledare, fin livmoder och inge stopp någonstans på vägen. Och min sambo har bra simmare. Så ja, helt enkelt bara för att maximera våra chanser. Så får väl se om det gör någon skillnad, men hoppas verkligen att det gör det. Har hört så mycket olika. Att det inte är stora möjligheter medan en del säger att det är jätte stora möjligheter. Men läkaren sa att på tre försök är det iaf 25% chans att bli gravid. Så är väl bara att vänta och se.