• Loppan76

Pergotime start mars 2013.

Hejsan tjejer. Ser att det är lite aktivitet i den här tråden så känns onödigt att starta någon ny.
    Jag börjar min första mån med pergo. Jag är snart 37 ( och snacka om att man får höra det)
    Jag och min sambo har försökt över ett år nu men utan resultat. Jag har tre sedan tidigare varav yngsta blir 6. Men vi vill så gärna ha ett gemensamt.
    Än så länge ingen ting :(
    På gyn trodde man att jag har regelbunden äl då jag har regelbunden cykel. Men eftersom jag är "äldre" (enligt gyn) så vill hon hjälpa oss på traven.
    Börjar med min första tabl i morgon.

• Loppan76

Hej tjejer. En fråga om någon vet.
    Jag har ju nu min första kur pergo och hon kommer då kolla med vaginalt ultraljud om ca 9 dagar samt ta ännu ett blodprov och kolla mina värden.
    Nu till frågan :) hon gör bara det första månaden, varför inte kolla igen nästa månad ? Ultraljud och blodprov. (om jag nu inte blir gravid) Knäppt av mig att inte fråga henne men det fans inte i huvudet då.

• Loppan76

Jag är helt ny på pergo och avslutar min första kur i morgon.
    Var så beredd på alla biverkningar som jag läst om här att jag nästan känner mig lite snopen att jag inte märker ett dugg.
    Kanon bra säger en del av mig men så finns det en liten röst i bakhuvudet som säger att om du inget märker så tar det inte :-O
    Knäpp man är men... Vill ju så gärna att något händer. Skulle också få prova i tre månader, sen bli skickad med remiss för fler undersökningar och ivf.

• Loppan76

Ok tjejer. Jag vet att jag sa att jag inte fått några biverkningar av pergon. Men fy fan vad ont i sidan jag har i kväll. Ska enligt beräkningar ha äl på måndag, även då jag ska till gyn och kolla äggstockarna.
    Har nog aldrig haft så ont. Så nu ligger jag här och ojar mig med två Alvedon och en rispåse...
    Betyder det här att jag har äl nu eller om ett par dar? Någon som vet?
    Kan ju påpeka att jag har ju ingen lust att "mysa" när man har så ont.

• Loppan76

Ja första kuren tog sista tabl i onsdag på dag 9 efter mens start så är nu på dag 12.
    Ska man mysa nu? Eller i morgon och framåt? Om jag har äl nu hur lång tid innan det vandrat ner och blir mottagligt så att säga?
    Ush så förvirrande allt det här

• Loppan76

Nej använder inte stickor. Ville inte då det för mig känns som ett stressmoment. Men kanske att jag tänker om ifall inget händer.
    Ska värma på rispåsen och hoppas jag kan bli "fit for fight"
    Tycker en aning synd om gubben min som känner sig allt annat än på sexhumör., nåja skam den som ger sig ;)
    Hoppas det tar sig denna gång för dig. Håller tummar och tår.

• Loppan76

Idag är jag en aning bättre. Fattar inte hur vi fick till det igår men det gick. Nåja ingen kvalitet men förhoppningsvis kvantitet ;)
    Somnade med en varm rispåse på magen.
    Men idag är det bättre, molande på båda sidorna men jag står ut.
    Någon som vet varför man inte behöver kolla med vaginalt ultraljud varje månad? Fattar inte varför min läkare bara sa första mån.
    Får väl fråga i morgon när jag ska dit. Men knepigt tycker jag.

• Loppan76

Poison82
    Skickar över en kram. Och jo det är värt det. Håll ut.
    MoM11
    Och samma till dig. Kram

Vet hur ni känner och har själv sagt att nej nu skiter vi i det. Men någon stans har jag hittat orken att köra på, även om det känns omöjligt, är rädd varje månad för att mensen ska komma och varje månad får jag övertala mig själv -att nästa gång är det din tur.
    Får se hur länge man orkar.

Men i alla fall Kram tjejer

• Loppan76

Hej tjejer.
    Känner mig lite nedslagen.
    Var på gyn och snacka om att bli förvånad... Den sidan jag hade så ont på fanns ingen blåsa! Hon kunde bara se en gammal. Andra sidan såg ok ut en blåsa på 17,5 (gissar det är ok) och slemhinnorna var 6,5 mm. Hon menade på att det är ok och att förhoppningsvis så tjockar den på sig.
    Tyckte inte något av det här lät så bra. Kanske jag som hoppats på super ägg så här första gången med pergo.
    Ett extra blodprov nästa vecka och har jag ej äl så blir det högre dos nästa månad. Men man blir ju så frustrerad. Vill ju att det tar nu inte sen.
    Men å ena sidan borde jag väl vara glad att jag har en blåsa i alla fall..
    Äsh får rycka upp mig.

Någon som vet vad "normal" storleken på blåsan ligger på? (Glömde fråga när jag var där)

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.