• Mael

Pergotime start mars 2013.

Lillis skrev 2013-09-18 21:00:26 följande:
    Nej, jag fick iallafall inte äta pergotime när jag skulle göra spolningen för dom ville se hur det såg ut utan.

Men fan dåligt.. Vad kostar en ivf?

Då måste jag fråga dom innan min spolning.

Det är väl lite olika beroende på klinik med ca 25 tusen kanske. Vi tänkte ta graviditetsgarantin i Falun och den går på 55000 men då får man även tillbaka pengarna om det misslyckas eller om man får ett tidigt missfall. Men nu verkar det alltså som att vi kommer få två försök gratis.
  • Mael
    mammasusan skrev 2013-09-18 21:21:15 följande:
    Jag är iaf mer än 100% säker på att jag hade en infektion i underlivet mådde inte alls bra & är som en ny människa sedan dess. På vilket vis blev ni feldiagnostiserade?

ja jag säger absolut inte att du inte blev hjälpt. Jag försöker inte heller trampa dig på tårna på något sätt. Men flera som jag känner har fått fel "diagnos" av henne. Hon sa till mig att jag hade en fin ägglossning och inga tecken alls på pco. Hon sa till min sambo att hans spermaprov var jätte jättebra. Detta var precis i början av vår utredning så jag visste inte så mycket. Men hon kan ju för det första inte veta att jag har en fin ägglossning utan prov. Hon tog inte ett enda blodprov på mig. När vi bytte till Härnösand efter att Ludmilla sa att det satt i huvudet på mig så fick vi veta att jag har pco och ingen ägglossning plus att ingen av min sambos prover har varit bra och har nog aldrig någonsin varit bra heller. Och att säga till tjejer att det sitter i huvudet är fruktansvärt. Man känner nog med skuld som det är. Sedan är det klart att hennes dunderkur hjälper om man har bakterier men det är väldigt märkligt att alla får exakt samma diagnos av henne. Efter mitt andra missfall så sa hon "ring om du blir gravid, hejdå". Jag tyckte väldigt väldigt bra om henne men nu är jag bara väldigt besviken och känner mig dessutom lurad.
  • Mael
    mammasusan skrev 2013-09-19 11:21:55 följande:
    Vad tråkigt du trampar mig inte på tårna, ber m ursäkt om du upplevde det så. Men ville förklara mig hur det låg till för vår del. Vi vet att makens simmare inte är helt ok, men vi lyckas ju ändå bli gravida så oron kring den biten har jag släppt lite grann. Min ägglossning är kontrollerad flera ggr genom åren så jag vet (känner dessutom) att jag har äl regelbundet. Hon sa till mig också att slappna av, tro mig jag vet att det inte spelar någon roll. Och alla blir inte gravida & får barn efter att man har adopterat, då hade de blivit det iaf utan adoption. Nåja får väl se om jag har turen att bli gravid även den här omgången & hur långt det isf går, kommer inte att nöja mig utan hjälp om jag så ska behöva söka mig utomlands.

Bra att du inte tog det så :). Jag tycker bara att det är så tråkigt att man inte blir tagen på allvar alla gånger. Det är ju det största i livet. Jag hoppas verkligen att ni får rätt hjälp! Vi får försöka peppa varandra i tråden och inge ge upp :)
  • Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-09-19 13:32:18 följande:
    Mael. Vad innebär graviditetsgaranti??

Graviditetsgarantin kan man köpa om man tidigare inte gjort misslyckade Ivf försök. Man får alltså tillbaka pengarna om det skulle misslyckas. Samt om man får missfall. Du kan läsa mer på ivf kliniken i Falun. Gå in på deras hemsida och kolla. Skulle absolut välja det om vi inte fick betalt.
  • Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-09-19 22:25:09 följande:
    Aha, inte graviditets garanti då, utan mer "pengarna tillbaka om du inte är nöjd garanti " haha...

Haha. Typ. Men läs mer. Det är väldigt smart iaf. Istället för att kasta bort pengar på enstaka ivf försök.
  • Mael

Här börjar mensen smyga sig på :(. Jävla skit. Blir spolning på torsdag med andra ord. Jag vill inte :(

• Mael

Mycket tråkigt :(. Nu får det ta och bli lite plus i tråden tycker jag! Jag håller tummarna för er andra också. Vi får inte ge upp!

• Mael

Har en riktigt dålig dag. Grät mig själv till sömns igår. Gör så jävla ont när jag tänker på att det kanske aldrig kommer gå. Att man kanske aldrig får uppleva det. Usch. Men jag antar att man behöver ha sina dippar ibland för att orka detta. Spolning imorgon och på fredag är det dags för en ny kur pergotime.

• Mael
    Lillis skrev 2013-09-25 14:41:51 följande:
    Ja, usch jag hamnar också i dom tankarna ibland. Det får helt enkelt inte bli så! :)

Vilken cykeldag är det för dig när du gör spolningen? Tänkte eftersom du börjar med pergotime på fredag.

Nä det får inte bli så!

Det blir på dag 4. Börjar med pergotime dag 5. Skulle egentligen vara på dag 6 men min mens blev två dagar sen. Kommer alltså ha mens imorgon när spolningen görs. Men på sluttampen. Jag mailade och frågade om detta men det var tydligen inga problem.
  • Mael
    Lillis skrev 2013-09-25 16:36:08 följande:
    Jaha, va bra då så du kan ta pergotime den här cykeln! Jag fick bara göra spolningen mellan dag 9-13. Gjorde på dag 9. Så jag har inte kunnat äta pergotime den här cykeln och nu går jag bara å väntar å väntar på glad gubbe. Är på dag 22 idag.

Det är märkligt att det är så olika för alla med allting.

ja verkligen. Jag har ingen lust att hoppa över en månad nu. 3 månader till sedan blir det förhoppningsvis ivf kö.

När brukar du få ägglossning? Jag brukar få runt dag 16-17 med pergotime.
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.