• Lillis

Pergotime start mars 2013.

Princess77: lycka till!

• Lillis

Jag gjorde spolningen förra veckan och det kändes verkligen ingenting! Det va mest en obekväm situation och det klarar man ju av om det ska underlätta i bebisverkstan :)

• Lillis
    Mael skrev 2013-09-15 16:24:16 följande:
    Skönt att höra! Det är ju så individuellt och många jag pratat med har tyckt att det varit fruktansvärt. Det är väl därför jag är nervös. För att man inte vet hur det kommer kännas för just mig. Men sedan gör man det ju oavsett som sagt. Hoppas spolningen hjälper dig :)

Ja, jag har också läst att många tyckt att det gjort ont. Jag fick ta ett stolpiller innan men det borde väl va samma för alla.

Det kan ju va annorlunda om man har någon blockering som spolas bort också kanske?

Försök att slappna av och andas in genom näsan och ut genom munnen, det tipset fick jag :)
  • Lillis

Jag är på dag 15 idag men inte fått något utslag på stickorna än. Har lite värk vid ena äggstocken men det kan ju va inbillning också. Har ju inte ätit pergotime den här cykeln eftersom jag gjorde spolningen men man hoppas ju på ÄL ändå! Vilka ÄLtest använder ni? Har haft clearblue digital förut men det har blivit error flera gånger så då bytte jag till Apotekets. Har åkt på en ordentlig förkylning så det gör ingen om ÄL dröjer någon dag så man piggar på sig. Hur funkar det med ivf? Måste man bekosta själv eller får man det betalt? Hur lång kan väntetiden vara?

• Lillis
    Mael skrev 2013-09-18 20:15:02 följande:
    får man inte göra spolningen när man äter pergotime?

Vi kommer få ivf betalt eftersom min sambos spermaprov inte är så bra. Hade vi varit oförklarligt barnlösa hade vi fått betala eller vänta i 3 år (västernorrland). Får man då missfall så börjar man räkna från missfallet. Helt sjukt! Har man pco men får ägglossning med pergotime så räknas alltså inte det som en orsak till att man inte blir gravid.

Men reglerna är ju olika överallt. När vi väl blir ställda i kö till ivf så kommer det ta ca 3 månader innan vi får komma igång.

Nej, jag fick iallafall inte äta pergotime när jag skulle göra spolningen för dom ville se hur det såg ut utan.

Men fan dåligt.. Vad kostar en ivf?
  • Lillis
    Mael skrev 2013-09-18 23:12:13 följande:
    ja jag säger absolut inte att du inte blev hjälpt. Jag försöker inte heller trampa dig på tårna på något sätt. Men flera som jag känner har fått fel "diagnos" av henne. Hon sa till mig att jag hade en fin ägglossning och inga tecken alls på pco. Hon sa till min sambo att hans spermaprov var jätte jättebra. Detta var precis i början av vår utredning så jag visste inte så mycket. Men hon kan ju för det första inte veta att jag har en fin ägglossning utan prov. Hon tog inte ett enda blodprov på mig. När vi bytte till Härnösand efter att Ludmilla sa att det satt i huvudet på mig så fick vi veta att jag har pco och ingen ägglossning plus att ingen av min sambos prover har varit bra och har nog aldrig någonsin varit bra heller. Och att säga till tjejer att det sitter i huvudet är fruktansvärt. Man känner nog med skuld som det är. Sedan är det klart att hennes dunderkur hjälper om man har bakterier men det är väldigt märkligt att alla får exakt samma diagnos av henne. Efter mitt andra missfall så sa hon "ring om du blir gravid, hejdå". Jag tyckte väldigt väldigt bra om henne men nu är jag bara väldigt besviken och känner mig dessutom lurad.

Men usch vilken jobbig upplevelse. Man litar ju alltid på att läkarna har rätt.
  • Lillis
    mammasusan skrev 2013-09-19 22:40:54 följande:
    Fast med CB fertilitetsmonitor ska man använda morgon urin. Brukar du testa någon speciell tid?

CB fertilitetsmonitor, är den bra? Hur funkar den jämfört med CB digital?
  • Lillis
    mammasusan skrev 2013-09-20 10:23:56 följande:
    Jag tycker den är toppen! Den gör sitt jobb . Aldrig provat CB digala ältest så kan ej jämföra....

Ok, visst är den ganska dyr? Kissar man på stickor? Jag hade ju tjänat in dom pengarna för länge sen med tanke på hur många gånger man köpt vanliga ÄLtest.

Provade Donnatest men det gillade inte jag. Någon annan som provat det?
  • Lillis

Tråkigt för er :( jag har inte fått nåt tecken på ÄL än, är på dag 18. Sist fick jag på dag 23 men nu har jag ju inte ätit pergotime så kan ju lika gärna inte komma nån ÄL alls på länge. Men jag ger inte upp hoppet än :)

• Lillis

Jag har också lätt att få UVI om jag inte kissar nästan direkt efter sex, nu vill man ju vänta ca 30min för att hålla kvar det lite längre så nu har ja åkt på några UVI pga det. Nu när det närmar sig ÄL så börjar jag dricka väldigt mycket vatten så att jag är kissnödig stup i kvarten, tänker att om man kissar ofta så spolas det igenom hela tiden och bakterier kanske inte hinner frodas. Tar en c-vitamin varje dag också. Har inte haft nån UVI sen jag började göra så! (Peppar, peppar)

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.