• Loppan76

Pergotime start mars 2013.

Inga kontroller!? Men varför inte?

• Loppan76

Knepigt. Mig kollar dom men bara första månaden ?!!
    Går du på gyn via landstinget? Skulle också vilja ha en spolning men jag får inget mer. Inte ens kolla upp gubbens spermier.. Nåja det kanske är långsökt men känns lite jobbigt att det bara är "mitt fel" att vi har så svårt att få ett plus.
    Det enda som är bra är väl att jag får direkt remiss för ivf om inget hänt på tre kurer.
    Jag är ju gammal nu (läkarens ord)
    Jag sa; inte fn är jag gammal... Är ju nitton, problemet är att kroppen inte fattat det

• Loppan76

Låter ju som du kan ha rätt.
    Har de kollat hormonerna på dig? Jag frågade om de kunde kolla östrogen etc men nej det gör dom inte.
    Jag menar även om man äl så kan ju bristen på hormon göra att ägget inte fastnar (om jag fattat det rätt)
    Men kräv ett ultraljud så du vet om du ens har äggblåsor och be dem kolla så du ägglossar.
    Ledsen om du skrivit något om det tidigare (jag har minne som en guldfisk)

Men som sagt, jag är lååångt ifrån någon expert... Håller på att lär mig om allt det här.
    Just nu försöker jag kolla upp möjligheterna till genetisk kartläggning då min yngsta är svårt handikappad... Ska ärligt säga att jag fattar nada på alla hemsidor jag läser.

• Loppan76

Ush att få höra något sådant. Det enda jag kan säga som nackdel med min läkare är tugget om min ålder (37 snart)
    Sen alla svävande svar jag får... Blir måttligt irriterad när jag inte får klarhet i mina frågor. Ok fattar att det är individuellt, men måste ju finnas ett genomsnitt.
    Nej tror man måste trycka på för att få hjälp, hos en del mer... Men bara för att man fått barn tidigare betyder ju inte det att man ska vara nöjd. Så många som får barn som inte skulle haft några... Men de som vill och verkligen har glädjen, möjligheterna etc får ingen hjälp??!! Jävla system.

• Loppan76

Poison.. Borde inte din läkare remittera dig vidare? Inte meningen du ska behöva betala kalaset själv.

• Loppan76

Samma parter förstår jag?!
    Jag har tre sedan innan, men ny partner. Vi får remiss. Fan vad jobbigt för dig. Men se till att kräva ul och fler blodprover.
    Kram

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.