Inlägg från: Förväntansfull0406 |Visa alla inlägg
  • Förväntansfull0406

Pergotime start mars 2013.

Bisolvon är ofarligt. Det rubbar inget som är bra. Det gör sekretet tunnare bara, jag tog mina ihop med pergon med. Men du kanske inte ska testa det ihop med det andra agnus. Jag var med väldigt skeptisk mot att stoppa i mig mer piller men bisolvon är väldigt milt, kan även ges till barn. Men märker du tydligt av din äl med trådiga och lösa flytningar? Jag visste när jag hade äl men har aldrig sett röken av det som andra kallar äl-flytningar. Googla på bisolvon metoden så får du själv se. Det har faktiskt funkat för många (där det inte hittas något fel) men det är klart..... Det är inte vetenskapligt bevisat.

• Förväntansfull0406

Man tar bara bisolvon fram till äl. Sedan är det stopp. Så det borde absolut inte påverka sköra slemhinnor, men testa inte om det inte känns ok

• Förväntansfull0406

Poison hur länge var din cykel denna månaden?

Skönt ändå mylady, att du kan börja med din dubbelkur.

Själv fick jag remissen till sjukhuset på TORSDAG är jag inbokad, vad faaaan rent ut sagt. Jag blev lovad onsdag morgon. Min sambo har fått någon som tar hans pass. Min mamma skulle passa dottern och jag har har ordnat med någon som kör oss från sjukhuset. Detta får dom fanimej fixa. Vi har ingen som kan ta dottern på torsdag. Blir så trött på detta, bara less på alltihop. Jag går här och mår dödens illa, magen är stor som en ballong. Livmodern växer så det knakar men..... Ingen utdelning får man

• Förväntansfull0406

Har du 28 dagar har nästan garanterat äl poison. Varför vill du inte ge det fler försök?? Ibland får man ge det något halvår tyvärr. Kram till dej

• Förväntansfull0406

Jag hoppas också det. Att lilla livet bara varit trögstartad eller nått och att det fäst mycket senare. Fast.... Det är egentligen inte rimligt. Nästa vecka borde det vuxit rejält annars bryter jag detta.

• Förväntansfull0406

Känns fan som alla människor kan avla av sig hur lätt som helst.... Ibland är det mer jobbigt ibland mindre.

I förrgår satt jag på jobbets kontor och vår balkongdörr var öppen. Hörde min kollega prata där med sin fru, "ja men ska vi ond vänta till ultraljudet v 18" fult av mig att lyssna men han var inte så diskret själv precis och jag kunde inte rå för att dörren var öppen. Saken är den är de redan har en liten. Tror hon föddes i april roligt för dom.... Men det svider. Har stängt ner min fb med. Orkar inte se alla ultraljudsbilder de lägger upp och statusar på "morgon pigga bebisar" öööörk!!!!!!!!!!! Så jobbigt!!!!!!!

• Förväntansfull0406

Jag har med 28 dagar cykel och har så gott som garanterat äl, men jag blir ändå inte gravid utan pergo. Jag har äl till 99% men den behöver liksom en liten extra knuff, så kan det vara för er med. Mom11, jag ifrågasätter absolut inte dej men jag ifrågasätter varför du ska ta dubbeldos om du har egen äl och enkel inte funkar. Skillnad är om du INTE får äl på enkel dos då ökar man upp till trippel dos. Många läkare verkar bara skriva ut detta för att de inte riktigt vet vad de ska göra. Men dessa tabletter är långt ifrån ofarliga, man har en rejält ökad risk för livmoder cancer bland annat. Jag har ju varit inne i pergosvängen för fyra år sedan med och då lärde man sig en del. Bara det att vissa skriver ut pergo och sedan inte gör kontroller i form av vul och blodprov är för mig en gåta.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.