• botha

Pergotime start mars 2013.

Sultanol skrev 2013-05-20 12:13:48 följande:
    Håller tummarna för er alla!! Själv skulle jag lämna blodprov idag.. Men mitt alarm ringde inte så missade min tid! Så frustrerande! Men lyckades få en ny tid i EM sån tur var!! Har haft ont i magen den sista veckan och mått allmänt dåligt.. Vet Inte om det kan vara pga tabletterna eller annat! Förra kuren kände jag inget direkt!! Hoppas i alla fall på att mina prover visar att jag haft ägglossning!!!!

Vi håller tummarna !!
  • botha
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-22 23:01:49 följande:
    Nära bim nu är på bim-6 idag... Har haft en ihärdig molande mensverk sedan helgen. Har redan gjort ett test iom jag har haft såna rejäla känningar i magen. Men det var såklart super neg. Någon som vet om "mensverk" kan vara ett tidigt tecken på graviditet??
    Jag kände också en molvärk i magen och jag hade ömma bröst. Men fick dock min mens 15 dagar efter äl :( men jag håller tummarna för dig!
  • botha
    Mael skrev 2013-05-22 23:27:55 följande:
    Här händer det grejer :) roligt med flera.
    Imorgon ska vi äntligen till Härnösand och börja en ordentlig utredning. Nästan så jag ser fram emot det. Är less på det här nu! Håller tummarna för er alla.

Mylady: jag fick ÄL på dag 17-18 tror jag. Så senare än vanligt.

Förväntansfull0406: Det kan det absolut. Fast jag har haft en annan sorts värk. Mer koncentrerad till livmodern liksom. Mensvärken är för mig lite mer över hela området.
    Mael förstår dig! Det är jobbigt med massa undersökningar men i slutändan är det värt det! Hoppas det har gått bra iaf!!

Denna kuren med pergo så har jag testat med stickor.. testade den 21 och då visade det ett sträck, rätt mörkt men inte riktigt lika mörkt som kontrollstäcket. Sen testade jag igår på fm och då var det likadant.. På kvällen när jag kom hem från jobbet testade jag igen och det visade det bara ett svagt streck :/   Troligtvis har jag då haft äl för den 20e var jag inne på vul och då var där ett fint ägg. Idag har jag även testat och strecket är fortfarande svagt. Usch man blir knäpp av att hålla på och testa. Ska ta ett blodprov i nästa vecka och då ser de ju om jag har haft äl iaf. 

Nu är vi många i tråden och många som skriver mycket :) svårt att hålla koll på alla. Jag kan tycka det hade varit kul om vi kunde skriva ett inlägg om vart vi är..

Ex cykeldag, omgång pergo, bim mm :D

• botha
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-23 19:10:24 följande:
    Har ägglossat!!!!!!!! Blodprovet visade på fin äl!!!! Nu är det upp till naturen att göra sitt. Men även om mens kommer på tisdag så vet jag iaf att det inte beror på dålig äl.

Grattis!! Skönt att veta att det fungerar :D
  • botha
    mylady skrev 2013-05-23 19:28:04 följande:
    Sen undrar jag lite.
    Vilken dag började ni med pergo?

Jag började dag 3. (Enligt ordination) Äl kanske blir tidigare än om man började dag 5?

Försöker räkna ut ungefär när min BIM är.

När jag började äta pergo så hade jag ingen egen mens vilket gjorde det svårt att börja :) Åt provera i 10 dagar sedan kom mensen som höll i sig i ca 7 dagar sedan nytt läkarbesök efter ytterliggare 6 dagar. Därefter började jag med pergo 3 dagar efter läkarbesöket. Så alltså på dag 16 från 1 dag på mensen. Lite rörigt :P
    Och pergo kur nr 2 började jag på dag 6 (då det var helg på dag 5 och jag inte visste hur vi skulle gå vidare)

Förväntansful0406: Ja det känns rätt skönt! Men har funderat då jag har använt äl test och det har gett utslag. Kan det ge utslag utan att man har äl??    
  • botha
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-23 23:11:09 följande:
    Botha. Ja det kan ju göra det ( tyvärr. Vi med pco har många ägg som kan mogna tills sig samtidigt och detta ger då utslag på testen, men inget ägg släpper ändå, alltså ingen äl. Men, man KAN ju ha äl om man har tur så testa med stickorna ändå!

Enl vul har jag ett stort ägg och fler små omogna.. men det stora tänkte jag främst på. Har aldrig tidigare fått utslag på äl sticka de fåtal ggr jag har provat då jag är pcoare helt utan mens.
    Förfäntansfull0406 har du ngn egen mens? Jag klassas som normalvikt och har inga andra symtom från pco förutom att jag inte har ngn äl. 
  • botha
    trina skrev 2013-05-24 17:05:38 följande:

Jag har precis samma som dig! Normalviktig med pco och ingen ÄL eller mens. Jag ska på vul nästa vecka och kolla äggen efter min dubbelkur. Dock så är jag tveksam på att den här kuren har hjälpt. Lär väl bli trippelkur och sedan sprutor...

Växer inte dina ägg till sig på enkeldos? Det gör min(a) men sen är jag inte helt säker att jag får äl så ska ta blodprov för att vara säker. Ibland kan man känna vad F*n har jag gjort som har gett mig detta. Ett jäkla massa kämpande, oro, ångest och tårar.
  • botha
    trina skrev 2013-05-25 08:43:25 följande:
    Botha, jag hade inget vul när jag åt enkelkur men jag fick ingen mens så då hade jag ju ingen ägglossning. Denna gången bad jag om vul för det var hemskt att gå runt i flera dagar och tro att man var gravid för att mensen inte kom.

Min läkare sa till mig att man får alltid mens efter pergo. Men jag fick mens efter första kuren.. innebär det få att jsg har haft äl. Vill bara få reda på allt nu. Man kommer på så många frågor efter att man åker ifrån läkaren. Smalltowngal: Välkommen! Så synd att de har semester stängt.. Funderar själv hur man går vidare när de har semester ( om det inte tar sig) Min läkare sa att jag blir bra stimulerad av pergo så jag behöver nog inte göra vul till nästa kur, om en nästa kur behövs. Trevlig helg tjejer och sexa på ; P
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.