• mylady

Pergotime start mars 2013.

Lillajagmaria: precis vad jag tror

Har dock inga som helst symptom
    Så jag hoppas nu för mycket i onödan även denna månad :/

• mylady

Det är min första kur men har inte gjort vul.
    Har egen ägglosning ibland o ibland får jag ägg som inte vill släppa. Men inget vul denna gång.

Imorgon är jag på dag 29.
    Undrar om jag inte ska ta ett test imorrnbitti
    Vet inte när BIM är men borde va snart
    Började med pergo dag 3.

Får se om jag vågar. Har ett RFSU testa tidigt test isåfall

• mylady

Tog ett test imorse negativt :/ RFSU tidiga test. Vet inte prick när BIM är men nu är det väl bara att vänta på tant röd o se vad blodproven säger om det var Äl eller ej denna gång

• mylady

Vi har perioder då vi pratar om det o perioder då vi inte gjort det. Tycker det är lättare att prata med andra som inte är mitt uppe i det jämnt!!
    Dock har det tärt på oss mycket detta att inte lyckas. Mest på mig men i längden blir det ju på oss. Lättat lite nu när vi börjat få hjälp och att vi fick höra vi inte verkar ha nå större problem.
    Men lätt är det verkligen inte!!!
    Som vi båda längtar. Så att det gör ont!!

• mylady

Lillajagmaria härligt med glad gubbe!! Bara att köra på :) hoppas det tar sig

Hoppas med att det var för tidigt test. Får se. Enda jag känner av just nu är ömma bröst i nåra dar. Men det brukar jag få innan mens ibland också så kan lika gärna va det.

Botha förstår din känsla. Har också känt så ibland. Men har förklarat och sagt att dom gärna får prata. Det behöver inte tassas runt jämnt. Det blir ju också fel

• mylady

Fick precis höra från kvinnokliniken att mina Äl värden var jättebra med pergo! Skönt.
    Jag kommer alltså att få mens iaf. Behöver inte oroa att den inte dyker upp pga ingen Äl.
    Bara att vänta på mensen. Dyker den inte upp så tar jag ett test.

Tror dock tyvärr den är på väg :/
    Känns så i magen.

Men vi ska köra med samma pergokur nästa månad också.

• mylady

Smalltowngal: jag har mycket mer ömma bröst än jag haft förut. Kanske lite mer flytningar också. Känner molvärk/mensvärk på morgnarna men sen släpper det.
    Första pergoturen

Är i BIM dagar nu när som helst så jag vet inte än. Mensen dyker nog upp när som helst.

• mylady

Smalltowngal:
    För min del var det nog bara starkare PMS pga pergon.
    Börjat få färgade flytningar nu ikväll. Och känner av mensvärk också. Så tant röd hälsar kanske på under natten eller morgondan.

Tyvärr. Blir så ledsen! Trodde verkligen på denna månad med pergo o allt.
    Bara hoppas nästa månad då!

• mylady

Sultanol: tror att pergo ger starkare PMS känningar för vissa. Lätt att hoppas på graviditet då eftersom det är samma symtom.
    Hoppas verkligen att det är graviditet dock!

Förväntansfull: förstår din känsla. I början av månaden när mensen kommer är det lite extra jobbigt. Man tappar liksom orken o vill ge upp. Sen inser man hur mycket man vill o kämpar ännu en månad!
    Hur länge har du ätit pergo? Vissa säger ju att effekten sitter i även kommande månad. Hoppas!

Smalltowngal: som jag förstått det kan pergon göra cykeln lite längre. Eller kortare beroende på hur lång den brukar vara. Men med pergo ligger den väl kring 33 +- nåra dar. Hoppas det är ett plus på g för dig :)

Wile: så härligt!! Hoppas ett eller båda tar sig ;)

• mylady

Smalltowngal: mensen har inte kommit igång än. Igår hade jag färgade flytningar. Men inget mer än. Får se om den kommer igång snart.
    Däremot så har inte idag varit på topp.
    Efter lunch på jobbet fick jag kramper i magen. Väldigt ont blev alldeles varm o började tvärt svettas och må illa. Slutade med att jag kräktes och åkte hem.
    Sovit ett par timmar nu och mår bättre. Inget illamående. Lite kramper men dom verkar också släppt nu.

Vet inte om det har nåt med pergon att göra eller nåt jag ätit. Eller stressigt på jobbet.

Väntar mest på mensen nu.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.