• botha

Pergotime start mars 2013.

Smalltowngal skrev 2013-05-25 14:27:15 följande:
    Botha: tack :) har du egen ägglossning? Eller fick du pergo för att få? Jag har bara ätit en tablett den här första kuren men blev ändå överstimulerad.. Så till hösten blir det bara en halv sa läkaren. En HALV, tänk att en sån pytteliten tablett kan ha så stor inverkan.

Nej jag har inte det då jag har Pco och jag har mens max en gång om året. Måste äta provera för att blöda av slemhinnan ngr ggr om året. Tråkigt att det blev sexförbud men man vill ju inte riskera att få fyrlingar :/ Men samtidigt skönt att du reagerar starkt på stimuleringen så får vi hålla tummarna tills nästa gång!

Elisie: Jag har ätit två kurer och har gjort vul efter var gång då de är rädda för flerbörd. Vissa reagerar ju starkt med Pergo vilket leder till många mogna ägg. Som exempelvis Smalltowngal. Men min läkare sa att jag troligtvis inte behöver göra vul nästa gång då resultatet har varit samma bägge gångerna.  
  • botha
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-26 12:54:42 följande:
    Hur är era män??? Min man försöker stötta.... Men blir även lite irriterad på mig att jag inte bara låter det ha sin gång. Som han sa igår "M, det är första månaden med tabletterna, det har knappt gått någon tid alls!" Jag menar på att det var kanske ren tur förra gången att det tog sig så fort.

Känner lite som du.. de försöker stötta men för oss kvinnor känns det annorlunda. Jag känner att det är mig det är fel på och ibland även fast jag älskar min kille över allt annat, då får jag tankar att han skulle ha det bättre utan mig. Så han kan få en familj. Jag är ofta nerstämd nu och sånt tär på förhållandet.
  • botha

Kom att tänka på en sak som stör mig.. Har ngr människor runt om mig som vet min situation. Dessa människorna kan ibland be om ursäkt till mig gör att de pratar om ngn som de kännrr som är gravid osv. Detta stör mig. Visst att jag känner en viss avundsjuka men jag vill inte att de ska sluta prata om det normala i deras vardag

• botha

LillaJagMaria: Mina känslor m.m har jag skrivit här och många funderingar man har i sitt huvud.Jag känner att det är lättare att skriva än att prata. Men igår kväll sa min sambo att han inte vill att jag skriver här. Han oroar sig över att jag inte kan slappna av och tagga ner om jag googlar saker och skriver på FL. Han känner också att jag inte pratar med honom och vi satt länge och prata igenom det. Det kändes skönt! Men jag sa till honom att jag behöver er. Ni tjejer som vet exakt hur man mår, tankar och känslor. Visst jag kan prata med min sambo men det blir inte samma sak.

Idag är jag på cd 19 och igår och i förrgår hade jag riktig molvärk i magen och ont i nedre delen av ländryggen. Varje gång jag hostade fick jag ont i "tjejmagen".    

• botha
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-28 07:37:20 följande:
    Min mens kom nu på morgonen. Jaja..... Skönt att slippa gå och vänta hela dagen iaf. Detta suger (
    Usch vad tråkigt! Man önskar ju in i det sista att den inte ska komma..

Lilly82: Välkommen!! :) Kul att vi blir fler. I början av april så gjorde jag en kontraströntgen av mina äggledare och det räknades oxå som spolning. Åkte dit utan min sambo men hade velat ha honom med mig den gången då jag tyckte det gjorde ont.. Det liksom spände och blev en molande värk. Fick ligga kvar i 1,5 timmer för observation och sen köra hem. Men sen har jag läst om andra som inte tyckte det var någonting. Vi är ju olika och alla har olika smärttrösklar.Det är som du säger att mycket ska spela in!

Är själv nervös för imorgon... då är det dags för blodprov. Sen får vi se vad det visar   
  • botha

Botha: Tack! Ja, jag har hört att en spolning kan göra ont...jag hoppas att det ska gå bra imorgon. Vad visar det blodprov du ska ta?[/quote]

Blodprovet ska jag ta för att se så att jag har fått äl. Är nervös!! min läkare sa att man alltid får mens efter pergo kur även fast du inte har haft äl. Om man då inte har blivit gravid.

Men nu räknar jag ner dagarna till semestern! Kommer att behövas :)

• botha
    Lilla Me skrev 2013-05-28 21:38:56 följande:
    Botha: Då förstår jag. Jag har inte fått ta blodprov för att kontrollera att jag haft ägglossning. Tror att min läkare utgår från att de lossat då mina äggblåsor varit så stora hittills. Dock brukar jag ta tempen också för att se när den stiger, då vet jag att jag haft äl.

Stort lycka till imorgon!!

Men första kuren tempade jag oxå och märkte en förändring. hade enl vul en stor äggblåsa som hon sa skulle släppa när som.. men sen kom ju dock mensen. Har använt stickor men inte kunnat se exakt. Har fått utslag ppå stickan men inte lika starkt som vid exakt äl. Så jag tycker att jag borde få äl.
  • botha

Har varit och tagit blodprovet nu.. Vet någon hur lång tid det tar att få svar på blodprovet?
    Tror inte det har tagit sig denna gången heller... Vågar inte tro då jag inte vill bli ledsen och besviken igen. Har löst ut nya pergotime för nästa kur då jag är i Tunisien under nästa kur. 

• botha
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-29 11:43:10 följande:
    Öppnade fb i morse innan jag klev ur sängen. Ser morgonens statusar och en bekant har skrivit "jaha, eftersom det nu inte längre går att dölja så kan vi avslöja att vi nu väntar barn igen"150 pers hade grattat. PANG som en jävla käftsmäll. 😢 Tårarna har sprutat hela morgonen..... Igår var det ok men fan att jag skulle läsa detta, fan också! Det är inte det att jag inte kan unna någon lycka, men jag vill ju också!!!!! Jag vill också bli grattad och vara sådär lycklig!!!

Usch så negativ man är.
    Man känner sig egoistisk men det är som du säger, man vill oxå bli grattad för det innebär att vi äntligen har lyckats! Jag har många runt omkring mig nu som ska ha barn eller som precis har fått barn :/ Glada för deras skull men var gång så får man en hård smäll i ansiktet... 
  • botha

Blir bara et kort inlägg från min mobil.. svårt att skriva ovh peppa er alla då skärmen är så liten och att få en inblick. Men såg att Smalltowngal och jag har bim nästan samtidigt!

Ikväll har jag hagt en molande värk i magen och låg på soffan och mådde illa. Känningar i ländryggen och ömma bröstvårtor.. vi får se hur detta utvecklas

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.