• Mael

Pergotime start mars 2013.

Min läkare har också pratat om en spolning. Har läst så många skräckhistorier om det så jag har blivit livrädd för att han ska ta upp det nästa gång. Imorgon öppnar kliniken efter sommarstängt. Ska ringa direkt när telefontiden börjar. Vill ha en tid så att vi kan börja med sprutor.

• Mael

Men nej va tråkigt :( jag var med om samma förra året. Så fruktansvärt jobbigt. Man blir verkligen helt knäckt :(. Stackare!!

• Mael
    Madelaiine skrev 2013-08-14 14:18:55 följande:
    Hej allihopa, 

Jag börjar med Pergotime imorgon för första gången. Har egen ägglossning och allt men ska insemineras och då fungerar det tydligen så här. Någon mer som har gjort insemination? Läste i början av tråden och såg att många mått väldigt dåligt av tabletterna, hoppas verkligen jag slipper det.  

Välkommen till tråden. Många mår som vanligt på tabletterna också så jag håller tummarna för att du slipper jobbiga biverkningar :). Första gången mådde jag inge bra alls men det var värst andra dagen sedan blev det bättre. Andra kuren mådde jag rätt bra förutom lite jobbiga svettningar men det kan man ju leva med. Har inte gjort någon insemination. Har inte ens kommit på tal faktiskt. Av vilken anledning gör ni det?
  • Mael
    LillaJagMaria skrev 2013-08-16 13:47:24 följande:
    Jag gjorde en spolning idag, gjorde ont men allt såg bra ut. Känns skönt att man fått det gjort. Läkaren skicka iväg en remiss för IVF idag så om ca tre månader blir det IVF om jag inte hunnit bli gravid innan. Jag ska fortsätta med pergotime fram till IVF:en. 

Hur går det för er andra? 

Var det olidligt ont? Är lite nervös för det. Jag ska äta en sista kur pergotime mensen som kommer. Sedan blir det sprutor innan ivf. Hoppas du lyckas med hjälp av pergotime och slipper gå vidare :)
  • Mael
    LillaJagMaria skrev 2013-08-19 09:34:42 följande:
    Nej olidligt ont gjorde inte, det gjorde ont men så farligt var det absolut inte. Hjälper det mig att bl gravid så skulle jag göra det 100 gånger igen. 

Hoppas det tar sig för dig också så att vi båda slipper IVF sen. Men skönt ändå att det alternativet finns om pergotime och sprutor inte fungerar. 

Det låter bra :). Lika bra att inte oroa sig. Men gör ju såklart allt som krävs. Har haft en riktig skitvecka och bara känt mig nere. Allt känns hopplöst. Rädd för missfall igen rädd för att inte bli gravid. Det tar liksom aldrig slut med allt elände. Men precis som du skrev så är det skönt att det finns mycket hjälp att få. Skulle vi få ett missfall till så blir det en utredning iaf. Ska ha mens på ons. Vill bara sätta igång med pergotime nu så det händer något. Denna väntan på allt gör mig tokig!
  • Mael

Idag kom mensen iaf. Det sköna är att jag inte ens blir besviken när jag inte ätit pergotime denna månad. Jag har totalt gett upp hoppet om att vi ska lyckas utan hjälp. Det är ju 1 1/2 år sedan det hände så. Blir ju dock jävligt besviken när mensen kommer efter behandling. På tisdag börjar jag iaf igen. En sista pergotime kur. Hoppas jag! Jag vill gå vidare sedan.

• Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-23 09:16:41 följande:
    Idag fick jag konstaterat att min bebis inte längre lever. Känns helt åt helvete. Varför liksom??

Vi ses kanske igen. Önskar er verkligen lycka till

Jag beklagar verkligen :( det är så fruktansvärt att behöva gå igenom missfall. Det är så tungt! Kramar till dig! Fortsätt kämpa!
  • Mael

Sista tabletten intagen då. Har faktiskt klarat mig bra från biverkningar. Verkar som att kroppen vänjer sig mer och mer. På måndag blir det ett vul för att se hur jag reagerat på behandlingen. Samt ett nytt spermaprov för min sambo. Nervös!!

• Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-30 11:30:18 följande:
    Nytt spermaprov? Var det andra inte bra?

Nej, det var inte det. Han hade färre antal än normalt. Men eftersom det kan skifta från prov till prov så testar man några gånger. Dessutom har vi ju trots allt "lyckats" två gånger så läkaren var väl inte allt för orolig när det gällde just det. Får se hur det ser ut på måndag. Är det sämre eller lika dåligt kanske man tar till ivf snabbare.
  • Mael
    LillaJagMaria skrev 2013-08-30 13:08:51 följande:
    Va skönt att du sluppit biverkningar :) Jag håller alla tummarna för er på måndag!! 

Själv går jag bara och väntar nu, äter Provera för att få igång mensen så gissar att den kommer i slutet av nästa vecka. Sen blir det en ny omgång pergotime :)Avvakta och se om mensen kommer igång....annars kan du ska prata med läkaren.

Min första mensdag när jag äter pergotime brukar vara sparsam, sen har jag ett par dagar ganska mycket sen blir det sparsamt igen innan den tar slut. Ca 5 dagar brukar jag ha mens när jag äter pergotime. 

Tack! Jag hoppas det ser bättre ut.

Skönt att komma igång med en ny kur. Man får liksom alltid lite hopp då :)
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.