• botha

Pergotime start mars 2013.

trina skrev 2013-06-16 14:38:30 följande:
    Om lite mindre än två veckor börjar jag med Pergotime! Jag känner mig både positiv och lite negativ angående det här. Jag vill ju att det ska ge effekt men om det inte gör det så får man ju börja med sprutor som jag tror ger bättre effekt och man får ju mer uppföljning. Så på ett sätt vill jag börja med sprutor men samtidigt så är det ju enklare om trippeldos av Pergotime fungerar.

Hoppas att din trippelkur lyckas!
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-17 15:29:43 följande:
    Hinner inte svara alla som skrivit i tråden. Vill bara göra ett snabbt inlägg här och meddela att jag lever

Har bim om en vecka nu, fasiken vad fort det går...... Fast dagarna efter mens känns som en hel jävla evighet.

Denna månaden kommer jag inte testa eller något innan bim. Kommer Mensen så gör den, vilket är mest troligt med tanke på hur jag stressat sista tiden

Lycka till alla!

Jag håller tummarna i veckan som kommer och hoppas att fröken röd håller sig långt borta från dig!!
    Sultanol skrev 2013-06-18 19:14:53 följande:
    Oj.. Snabb i fingrarna!! Även haft barn i massa drömmar!! Helt sjukt!! Längtar bara ännu mer då!! Blää!!!

Jag har i alla fall inte fått provsvar än.. Ska ta nytt prov på torsdag!! Men hade ju vart kul och veta om man har ägglossning varje månad eller ej!!

Hoppas jag är gravid istället!! Men varken känner ägglossning eller något denna månaden så det känns negativt!
    Å eftersom jag inte får tag i min läkare så vet jag inte hur vi kommer gå vidare!!! Meeeen jag får väl ha lite mer tålamod!!!

Tycker det verkar väldigt konstigt att de inte har gett dig ditt resultat.. Jag ringde in till kvinnorkliniken där jag går och då lämnade ssk ut mitt resultat via telefon efter bara ngr dagar. Klart man vill veta. När har du BIM.

Idag var jag hos läkaren men hade inte höga förväntningar då jag inte ville bli besviken. Gjorde vul och hon kunde direkt se att det var ngt där :D kan inte förstå att det är sant! Ska in i nästa vecka och göra nytt vul då läkaren tyckte att det var lite litet men menade att jag har ju inte gått så långt... Håller verkligen tummarna för er alla och önskar er en glad midsommar !!!!    
  • botha
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-21 09:17:59 följande:
    Jag har lyckats ignorera detta "försöket" ville slappna av och inte tänka. Idag har jag 4 dagar till bim. Givetvis har jag ihärdigt molande värk i magen och var riktigt öm i det ena bröstet idag (???) jag försöker att inte grubbla och få hopp men det är fan omöjligt!! Men Mensen lär dyka upp på tisdag, som alltid.
    Ge inte upp! Håller tummarna för dig. Trodde verkligen inte att det skulle ta sig för mig bara efter två gånger och när jag blev sjuk så tänkte jag att nu skiter vi i detta över sommaren och bara släpper tankarna för ngr månader. Jag slutade grubbla och här är jag nu. Men jag förstår och jag vill att folk ska veta att jag vet exakt hur ni tänker.. ytterliggare en till som blev gravid och det var inte jag. Men det kommer bli er tur!!!

Kram på er! 
  • botha

Midsommar firandet blev lite speciellt. Kom på en genialisk idé att jag inte fick dricks alkohol då jag var så dålig för knappt 2 veckor sen.

Förväntansfull0406: Man blir lite orolig när drt är litet men känns tryggt att de ska kolla igen på onsdag fock med jourläkare

• botha

Lilla Me: Grattis! ! Jag har oxå plussat men den 8e.. mina test va dvaga i början och en vecka senare väldigt starkt

• botha

Nu sitter jag på parkeringen vid sjukhuset och ska nu in och kolla så vårat lilla mirakel har växt. Ville haft med min sambo men han kunde absolut inte idag. Usch man tror alltid det värsta. Känner att jag inte kan glädja mig helt och hållet :(

• botha
    MoM11 skrev 2013-06-26 09:24:47 följande:
    Ni som tagit pergotime flera gånger, kom äl alltid samma antal dagar efter sista tabletten?

Då jag inte har ngn egen äl så kan jag inte svara på det. Min äl kom på cd 16 ungefär.

Förväntansfull0406: Hoppas allt blir bra och ni kan fortsätta att försöka.

Mitt läkarbesök idag: Var påväg att åka ftån parkeringshuset. Ville inte gå in och få dåliga nyheter. Men tog mig i kragen och gick in. Väl inne får jag underbara nyheter. Fostersäcken var nu 16 mm isf 6mm och man kunde se ett litet liv med hjärtrytm som va 4 mm. Nu färdig på kvinnokliniken och är avslutad. Ska nu skrivas in mvc.
  • botha
    Sultanol skrev 2013-06-26 14:32:07 följande:
    Dom tidiga testen visade också plus!!! Kan inte fatta det!!!!! Det måste ju vara sant nu då!! Tror inte riktigt på det än men... :P

Underbart! ! Grattis :) Äter också folsyra och min sjuksköterska på jobbet däger att det är jätteviktigt både när man planerar att bli gravid och under graviditeten. Jag va som dig.. vågade inte hoppas men är nu i vecka 6 enl läkaren :)
  • botha

Jag känner att jag vill vara ett stöd tills alla har plussat!! och när alla har gjort det så får vi prat bebisar :)

• botha

Smalltowngal: kände inte efter så mycket då jag var såpass sjuk strax innan bim. Det ändasom skiljde sig var att jag bara hade ont i brösten ooch inte i bröstvårtorna.

Mitt första vul var i förra veckan och enl mina beräkningar var jag längre gången än vad min läkares beräkningar efter vul visade. Men hon sa att hon ändå ville titta på mig då jag har haft pro med min mage och mina äggledare. Men gör man vul i v5 så brukar man inte se ngt vilket startade en riktig oro hos mig. Förstår er som vill se så allt står rätt till men det är inte mycket man ser. Själv fick jag hjärtklappning och blev mycket stressad. Hade varit bättre att vänta till v 6 för då kan man se att hjärtat jobbar.

• botha

Jag har oxå använt progesterAll och jag som har pco fick mens när jag använde den. Men vet ej om jag fick äl..

• botha
    MoM11 skrev 2013-07-01 21:06:59 följande:
    botha, fick du några biverkningar?

Jag kommer tyvärr inte ihåg men använde den då jag mådde dåligt när jag tog provera.
    Smalltowngal skrev 2013-07-01 22:16:30 följande:
    ÄL+9 idag och har haft mensvärk som blivit värre nu till kvällen, så jag antar att det inte blir nåt denna gång heller tyvärr :(

Men jag håller ändå tummarna!!
  • botha

Sitter hos frisören och väntar på min tur.. har läst igenom många inlägg men orkar inte skriva ngt nu. Sultanol jag önskar dig lycka idag! Min graviditet är bekräftad men går ständigt och oroar mig. Sist jag gjorde vul var för 3 veckor sen.. men när man är i början såhär så är man rädd för missfall. Inskrivning blir 1 Aug och bf 11 feb

• botha
    Sultanol skrev 2013-07-16 20:30:35 följande:
    Det gick jätte bra! Kunde se ett litet hjärta som slog! Var som jag trodde i vecka 6+4 igår! Känner också oron för missfall men försöker att inte tänka på det!

Har dock börjat må jätte illa :( det ska ju vara bra tecken men det är så jobbigt!!!

är så glad för dig/er!! känslan är overklig och det är svårt att förstå. . enl läkaren på kk är jag i v. 9 men enl. bm på mvc är jag i v.10 + 2 då man räknar från senaste mens första dag. Blir kluven :)
  • botha

lämnar oxå tråden.. och blingbling som är rätt ny i tråden ska inte snacka om att tråden är för folk som har svårt att få barn. För vi har oxå varit där!! sen vill jag bara påpeka att jag frågade om det var okej att vara kvar och redan då kunde ni skrivit detta. ville bara följa er men hoppas att ni som är kvar klarar er bra tillsammans och att alla når sin lycka.

• botha
    trina skrev 2013-07-23 21:31:19 följande:
    Nu ska jag vara lika bitter som min blogg intygar.

1. Du hänger i en pergotime tråd. Varför röker du och dricker öht?

2." visste att vi skulle bli gravida när vi inte försöker". Det där argumentet köper inte jag. Inte fan har jag äl för att vi inte försöker. Om jag inte ens får pergotime att fungera så tror jag inte att jag genom en inställning kan bli gravid!

3. Varför hänger du här om ni skulle vänta?

Vilken pusselbit är det jag saknar? Ja, jag är bitter. Men att vara ofrivilligt barnlös och läsa sånt här gör mig galen. När jag var under behandling såg jag till att inte dricka alkohol. Jag slutade till och med dricka te och cola light pågrund av koffeinet och konstgjorda sockret! Har fortfarande inte druckit alkohol sen sista läkarbesöket. Det är snart en månad sen.

Men visst, grattis för graviditeten.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.