• PatKay83

Insemination mars/april 2013

Hej, tänkte starta en ny tråd för oss som insemineras i mars och april 2013. Alla är såklart välkomna även om ni redan gjort eller har längre fram. Tänkte att det kanske finns någon som vill följas år fram till ett efterlängtat plus.

Själv ska jag förhoppningsvis insemineras nästa vecka och det är första försöket för oss.

• Svar på tråden Insemination mars/april 2013
  • PiOmiO

Testade negativt igår. Och på kvällen kom helvetesmensen... Satan.
    Ska det ALDRIG gå vägen!? 

IVF-/Inseminations bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • PatKay83
    PiOmiO skrev 2013-05-07 14:30:02 följande:
    Så jäkla pissigt, fruktansvärt orättvist! Jag har också rätt mycket mensvärk och fyra positiva test, ett neg. digitalt. Rövskägg är vad det är.
  • mba12

Patk. Man kan ha "mensvärk" även om man är gravid. Det kommer försvinna efter några dagar om du är gravid.
    Vänta ett par dagar. Dra inga slutsatser än.
    Håller tummarna för dig <3

• PatKay83
    mba12 skrev 2013-05-07 22:22:13 följande:
    Patk. Man kan ha "mensvärk" även om man är gravid. Det kommer försvinna efter några dagar om du är gravid.
    Vänta ett par dagar. Dra inga slutsatser än.
    Håller tummarna för dig <3
    Tack, vågar inte tro ngt alls än.Ingen mens idag, förutom lite bruna spottings(som jag inte brukar ha). Insem. gjordes 15 dagar sen och sist fick jag mens på dag 15. Inte kul med olika svar på tester. Alla stickor jag testat har blivit positiva. Digitaltest negativt. Det är testa tidigt stickor medan det digitala väl inte är lika känsligt? Det som gör att jag inte tappat hoppet än är jag hade med mig en sån sticka till Vegas(testade tisdags för en vecka sen) och det blev helt negativt så jag tänker att de kanske inte är helt värdelösa. Kommer inte mensen imorgon så testar jag med digitalt på torsdag morgon igen. Uppdaterar om det händer ngt imorgon:)
  • längtande83a
    minaz skrev 2013-05-06 11:08:30 följande:

Hej.
    Både puregon och gonal-f är till för att framkalla äggblåsor och förhoppningsvis ett ägg i dem.

Spännande, hoppas att du lyckas!

Själv så har det inte alls gått bra, är så grymt besviken på min kropp...
    Jag har som du tagit nått ägglossnings stimulernade och sen har jag tagit ovitrell för att få äggblåsan att spricka men tyvärr så har inget hänt!!!

Blåsan har bara blivit större och min behandlare säger att det ev, kan vara så att det är 2 äggblåsor, 2 ägg i en äggblåsa.

Låter som ett skämt enligt mig.
    Det är omöjligt nu för mig att bli gravid!
    Känner mig så ledsen och nere.

Det här går ju aldrig vägen.

Tårarna rinner....                 
    Jo jag vet vad båda medicinerna används till, men jag tänkte mer på skillnaden på dessa :D

Jag hoppas det har hänt något med din äggblåsa nu?!
    PatKay83 skrev 2013-05-07 17:38:11 följande:
    Så jäkla pissigt, fruktansvärt orättvist! Jag har också rätt mycket mensvärk och fyra positiva test, ett neg. digitalt. Rövskägg är vad det är.
    Men åh! Testerna visade ju positivt! Men som mba12 skriver så är inte loppet kört! Vi håller tummarna!

• PatKay83

Imorse var det fortfarande positivt men ingen stegring alls. Det måste varit fel på de testerna jag fått hem. Bajs :(

• mba12

Nej, det kan va att nåt var på gång men det gick inte, typ tidig mf!?! Om nåt är fel brukar för det mesta kroppen känna till och stöttar bort det.
    Vänta ett par dagar till om det är minus då gäller det.
    Men jag önskar att du har fel och du får pluset.
    Kram

• minaz
    PiOmiO skrev 2013-05-07 14:30:02 följande:

Neeej, fy vad jobbigt förstår att det känns tungt och deprimerande.

JOOOO då, klart det ska fungera, det ska det, det är vår tur inom kort.

KRAM <3    
  • minaz

Ghaaa tråkigt en sant.

Va på kontroll och allt såg rätt så oki ut, inseminerades och hade fått ovitrellen och allt men sen 2 dagar senare på en efterkontroll så visar blåsan sig vara STÖRRE.

Troligtvis en cysta så ägglossning har jag då inte haft utan en cysta va det.

Känner mig deppad och orkar inte börja om på nytt, hormonerna som jag ska peta i mig mår jag så hemskt dåligt av och klarar inte av det.
    Nu kommer vi aldrig någonsin kunna bli föräldrar.
    Känner mig just nu så nere...          

Svar på tråden Insemination mars/april 2013