• PatKay83

Insemination mars/april 2013

Hej, tänkte starta en ny tråd för oss som insemineras i mars och april 2013. Alla är såklart välkomna även om ni redan gjort eller har längre fram. Tänkte att det kanske finns någon som vill följas år fram till ett efterlängtat plus.

Själv ska jag förhoppningsvis insemineras nästa vecka och det är första försöket för oss.

• Svar på tråden Insemination mars/april 2013
  • PatKay83
    Cassidy skrev 2013-03-26 10:41:17 följande:
    Och jag har fått tillbaka illamåendet, med råge! Det är verkligen inte kul med dessa hormoner, på något sätt!

Brukar du få det?
  • Cassidy

Illamåendet? Förra månaden mådde jag ju riktigt illa konstant från Ovitrelle'n till nån dag in på mensen. Men den här gången mådde jag bara illa dag 1. Sen var jag trött och vrålhungrig dag 2-5. Och idag kom illamåendet igen...

• PatKay83
    Cassidy skrev 2013-03-26 10:59:13 följande:
    Illamåendet? Förra månaden mådde jag ju riktigt illa konstant från Ovitrelle'n till nån dag in på mensen. Men den här gången mådde jag bara illa dag 1. Sen var jag trött och vrålhungrig dag 2-5. Och idag kom illamåendet igen...

Fyyy, tråkigt att du reagerar så mycket på den. KÄnner mig lite bortskämd som bara är lite trött än så länge.
  • Inelg

Min gyn ringde idag. Han har fått svar av Huddinge sjukhus IVF . De behövde komplettera med ett prov så jag sitter nu och väntar på provtagning.
    Skönt att det händer något iaf. Provet heter S-AMH och ska tydligen spegla mitt äggreserv värde. Spännande..

• PatKay83
    Inelg skrev 2013-03-26 12:06:06 följande:
    Min gyn ringde idag. Han har fått svar av Huddinge sjukhus IVF . De behövde komplettera med ett prov så jag sitter nu och väntar på provtagning.
    Skönt att det händer något iaf. Provet heter S-AMH och ska tydligen spegla mitt äggreserv värde. Spännande..

Skönt att det rör på sig :)
  • Cassidy

Det är alltid skönt när det händer något! =) Själv blöder jag. Eller blödde. Har inte orkat ur sängen för att kolla om det fortsatt. Hur har ni det med nidblödningar? För mej var det likadant förra månaden och då blev det ju som sagt inget...

• PatKay83

Oj, redan! Jag har aldrig haft en nidblödning så kan inte svara riktigt på det. Trodde bara att man fick det om man är gravid. Att det kan komma lite fläckar när ägget fäster. Vi hoppas på det :)
    Kan läkemedlen vi tagit lura ägglossningstester? Jag kissade på en sticka idag för skojs skull och förväntade mig inte positivt men den var väldigt positiv...hoppas det är så att det är någon av medicinerna som spökar och att ÄL var igår.

• Cassidy

Nidblödningar brukar komma dag 6-10 eller nåt, och beror på att ett befruktat ägg fäster i livmodern. Men allt kan ju gå åt skogen ändå! Som det gjorde förra månaden för oss... Ovitrelle'n gör ofta så att man plussar med äl-stickor efter vad jag hört. Har aldrig testat dock. Men det var nog det som hände dej =)

Svar på tråden Insemination mars/april 2013