Repan skrev 2013-03-30 16:52:27 följande:
Hej! Hoppar in lite här. Regnbågsforumet är lite långsammare.
Jag o fru har stått i kö för DI på SU och nu gjort vår första, i förmiddags faktiskt! Jag hade väldigt mycket ägg så jag åt bara en kur pergotime och tog ägglossningsspruta. Två stora äggblåsor fanns där på VUL på dag 10 och även idag precis innan inseminationen. Vi blev "varnade" för stor tvillingrisk och fick möjlighet att avbryta om vi ville, men tänker som så att det blir vad det blir liksom.
7,2 miljoner tvättade spermier fick vi tillbaka. Efter lite googling har jag förstått att det är normalt efter tvätt och så men oroade mig först för att det kanske skulle vara "för lite" . Man blir knäpp, de vet ju vad de håller på med såklart liksom...
Så nu börjar låååång väntan. De har sagt till oss att före dag 15 kan de inte garantera att plus är = plus, så om vi testar tidigare får vi vara medvetna om det helt enkelt. Det är vårt första försök. Jag som bär har aldrig varit gravid tidigare, men passagen var fri och äggen många så det finns inga problem som syns i alla fall. :) Testdagen på 15 dagen är efter BIM för mig då jag bara har 26 dagars cykel, så egentligen väntar jag väl mest på huruvida jag får mens eller inte.
Hej och välkommen/na hit! Väntan är verkligen låååååång. Man hinner tänka så himla mycket(mest dumt) på de här dagarna :) Håller tummarna för att det blir ngt. Jag tycker det är komiskt att de skriver risk för flerbörd(vet att det är lite mer riskabelt), jag ser det som en chans. Uppdatera gärna med tankar och hur det känns. Idag har min "tjejmage" känts lite som en ballong men annars känner jag mig helt som vanligt :( Försöker att inte tänka negativa tankar utan hålla ut bara :)