• Anonym (kisskisse)

Skickar veterinär faktura trots betalningsanmärkning?

Jag har två katter. Två honor. Den ena var sambons och den ena min. Innan jag träffade sambon hade jag en katt som en släkting till mig haft men som jag fick när denne gick bort, efter 2 år valde jag att skaffa en kattunge och efter någon månad började min gamla katt kissa inne. Hon var kastrerad så det berodde inte på detta. Jag tror den yngre katten attackerade den äldre när denne gick på lådan så hon inte vågade gå dit. Skaffade då två lådor men kissandet fortsatte till slut tog jag bort överdelen på lådan och då slutade kissandet. Strax efter detta fick gammel katten cancer och jag fick ta bort henne. Sen träffade jag sambon som hade en katt vi flyttade ihop och kissarna verkar trivas tillsammans, de ligger och sover tillsammans och busar tillsammans. Men nu har sambons katt börjat kissa överallt. Oftast under löp. Hatar den där lukten som dessutom är så jävla svår att lokalisera... Usch! Nu har vi bestämt att vi ska pröva kastrera katterna och se om problemet upphör. Dessutom ska vi flytta till större. Tror inte katterna trivs så bra med 40kvm att dela med 3 personer och 1 hund. De har ingenstans att gå undan och hunden jagar dem. Men nu till frågan. Just nu har vi inte råd att betala kastrering för två katter direkt. Utan det hade varit bra om vi kunnat få faktura. Kan man få faktura från veterinären trots att man har betalningsanmärkning? När jag och min syster var med vår morbrors hund till veterinären så skickade direkt faktura, utan att ens kolla upp. Men då skulle fakturan till vår morbror. Det känns som att detta är enda lösningen.. Billigare att avliva, det kostar mig ingenting. Men jag vill inte göra det. Det är mina husdjur... Mina barn!

• Svar på tråden Skickar veterinär faktura trots betalningsanmärkning?
  • Philippa

Har du råd att betala om du får på faktura??

Hos min vet får man bara faktura om det är något akut, alla planerade behandlingar får man betala direkt. 

Du får ringa din vet och fråga, alla gör olika. 

• Jemp

De flesta ställen skickar inte faktura öht utan det är kontant betalning/kort som gäller när man hämtar djuret.

• Anonym

Om du har råd att betala fakturan (som ska betalas inom 30 dagar) så vänta 30 dagar så har du pengarna.

• Anonym

Vissa kliniker har ju kastreringskampanj nu på våren, så passa på när det är billigare! Kom ihåg att rengöra (med ättika tex) plasterna där katten kissat för att undvika att hon kissar där igen. 

Svar på tråden Skickar veterinär faktura trots betalningsanmärkning?