• Anonym

En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?

Men alltså jag fattar inte, skalar du korven som en morot? Det är ju för tusan knappt nåt skinn på en falukorv. Krovsmeten är ju liksom insprutad i den röda plasten som fungerar som korvens "skinn". När man sen steker det blir det ju ingen skillnad. Har aldrig hört om nån som skalar korven förr :)

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-22 08:41:42 följande:
    Men alltså jag fattar inte, skalar du korven som en morot? Det är ju för tusan knappt nåt skinn på en falukorv. Krovsmeten är ju liksom insprutad i den röda plasten som fungerar som korvens "skinn". När man sen steker det blir det ju ingen skillnad. Har aldrig hört om nån som skalar korven förr :)
    Men det blir ju visst skillnad! Kanten är godast!
  • Anonym
    Anonym (Pinsamt) skrev 2013-03-21 19:50:57 följande:
    Jag kan tyvärr inte ta en bild eftersom korven är uppäten och kanterna ligger i komposten. Men ja det är falukorv jag menar.
    Jag äter inte skalet på annan korv heller.

Det är ju inget skinn på falukorv. Platsen runt om är ju skinnet, det är bara köttmos sen.. Då att det smakar annorlunda är nåt du inbillar dig.
  • Anonym
    Thaleya1 skrev 2013-03-22 09:01:36 följande:
    Haha jaa, sambon kom in och undrade vad fan jag höll på med :P

lol Cool
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-22 09:04:39 följande:

Det är ju inget skinn på falukorv. Platsen runt om är ju skinnet, det är bara köttmos sen.. Då att det smakar annorlunda är nåt du inbillar dig.
    Nej, det är inte inbillning! Köttmoset i mitten är inte gott! Kanterna är goda!
  • Anonym

steker änd-bitarna med!
    eller käkar upp den rå om jag är hungrig ;) 

• Anonym
    010306 skrev 2013-03-22 11:52:04 följande:
    Steker upp allt & gör matdosor ..
    Vad är en matdosa?
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-22 12:12:29 följande:
    Vad är en matdosa?
    Någonting som man tydligen kan lägga det som blir över av korvringen i när man tagit fem skivor?? Fattar ingenting faktiskt! Hoppas ngn kan hjälpa dig............
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-22 12:12:29 följande:
    Vad är en matdosa?
    Det är väl samma som madlådor? Dvs. man sparar resterna i lådor (portionsvis) för att värma upp senare?
  • Anonym
    Solrosens skrev 2013-03-22 14:38:14 följande:

Tack fina du, jag ger ALLT i matväg till våra fåglar, klarar inte att kasta något! Tex igår såg jag att vi hade kvar 8 ägg och bäst före datumet var igår. Då kokade jag upp äggen, skalade dem och gav till fåglarna i parken + lite skinka som ingen ville äta! Det blev en svärm men jag hjälpte minst tio fåglar att sova med lite mat i magen i alla fall!!! Samma med leftovers som igen ätit upp. Skalar jag morötter så samlar jag ihop skalet och ändena + någon mindre hel morot och ger till kaninerna nu när allt ligger under snö :(
    Hoppas du är på riktigt Hjärta
Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?