• Anonym

En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?

Anonym skrev 2013-03-22 14:41:52 följande:
    Hoppas du är på riktigt 

Ja det är en självklarhet i min familj. Min far gjorde och gör likadant. Varje dag efter lunch samlar jag på alla rester från tallrikarna och ger till fåglarna på morgonen. Sedan köper det där billigare nästan utgångna brödet i affärerna bara för att ge fåglarna. Våra intelligenta kråkfåglar känner igen mig och väntar redan i träden på mig och följer ibland efter :) Älskar fåglar. De små får nötter, talgbollar och solrosfrön. Även koltrasten får lite på maken bla silrosfrön, musli och havregryn samt russin! Så snälla hjälp till det är nu inte långt kvar till maj då det blir lättare för dem att hitta mat. Men just nu behöver de din hjälp allra mest efter den långa vintern, de är utsvultna även måsarna :(
  • Anonym
    Viktoria123 skrev 2013-03-22 15:41:26 följande:
    Solrosens Jag kastade ut morötter till kaninerna här i Skåne förra vintern (nedanför balkongen där jag vet att de bor några), de låg kvar i veckor. Va minsann ingen som åt dem. Så trodde inte vildkaninerna käka morötter..?

Oj! Var de kanske rädda? Mina går åt direkt! Speciellt om man lägger ut på kvällen när det är mörkare, då brukar de komma fram. Även äppelskal går åt och det bäste de vet vitKÅL! De äter så de slukar den på bara någon minut,
  • Anonym

men alltså, falukorven har ju inga kanter när man tagit bort det röda "skinnet" (plasten), eller har jag missat något???

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-22 17:08:40 följande:
    men alltså, falukorven har ju inga kanter när man tagit bort det röda "skinnet" (plasten), eller har jag missat något???
    Vadå rött skinn? Ta bort? Är det plast? Hoppsan nu fattar jag varför det rök och brandvarnaren tjöt.........
  • Anonym

Jag har också en liknande fråga. Om jag köper 10 potatisar och kokar 2. Vad i helskotta ska jag göra med de 8 andra? Slänga?

• Anonym
    Anonym (Pinsamt) skrev 2013-03-21 19:03:50 följande:
    Det känns rätt pinsamt att behöva fråga, men vad gör ni med det som blir kvar av korven när ni tex steker falukorv?
    Kastar ni det? Eller tar ni tillvara på det på något vis?
    Känns lite dum att slänga så mycket...
    Jag brukar köpa lite mindre bitar korv istf sådana där ringar. Om man bara ska ha fem skivor så blir det ju massor över om man köper en hel ring!! Förut lät jag min hund äta upp resten av ringen men hon har blivit så fet så nu har jag börjat köpa mindre bitar (300-400g typ).
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-22 19:33:18 följande:
    Jag har också en liknande fråga. Om jag köper 10 potatisar och kokar 2. Vad i helskotta ska jag göra med de 8 andra? Slänga?
    Skala. Koka. Mosa. Då har du potatismos för några dagar framöver.
  • Anonym

MIn fru blir sååå lycklig när jag säger att det blir kvar av korven.....
    Den natten får jag inte " komma till "
    Därför avskyr jag Falukorv !!!! 

• Anonym
    Sarah84 skrev 2013-03-22 20:34:11 följande:
    En falukorv har väl ändå inga kanter? Jag skär bort "skalet" & sen skär jag bort de små "metall" delarna, annars används ju hela korven.
    app app app hold your horses......."metalldelar"? Kolla rejält på korven och lukta på den........det kan vara en "sprängkorv"..........
  • Anonym
    Fröken Susidus skrev 2013-03-22 17:58:26 följande:
    Vet inte om det här är en skojtråd? Men måste bara flika in att kaniner inte bör äta vitkål.
    Varför ?
    Vi har en som har varit hos oss i knappt en vecka . 
  • Anonym
    Jegra skrev 2013-03-22 21:57:32 följande:
    Kaniner ska inte äta så mkt vitkål för att det är gasbildande och de kan dö om de äter för mycket. Får de för mycket gas i tarmarna så kan de stanna av=ingen bra idé att ge dem överbliven vitkål ;)
    TACK !!!
  • Anonym

Meh, det är väl den biten med metallklämmorna som hon menar?? Och de smakar ju inte korv precis....

• Meddelande borttaget
  • Anonym
    Balahir skrev 2013-03-23 07:32:25 följande:

den håller jag i flärpen sen borrar jag in tänderna i den och svullar i mig.
    Den får hunden !
    Tycker synd om dig att du lägger så mkt tid på detta problem !! 
  • Anonym

onanerar med sista biten som blir över.....

Nä skämt o sido det som blir över får oftast katten och hundarna 

Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?