Inlägg från: Sykepleie |Visa alla inlägg
  • Sykepleie

Vad tjänar du som ssk på vårdcentral?

Ja, med tanke på vad landstingen ger så är väl 27 000 - 30 000kr rimligt för ssk på vårdcentral utan någon vub.

• Sykepleie
    linusida01 skrev 2013-03-21 19:23:34 följande:
    Jag kan tillägga att jag har 24500 idag + ca 2500 kr ob /mån. Så det blir ingen direkt löneökning att byta jobb.
    Känns tilltalande att slippa jobba obekväma tider men vill inte heller gå in med för låg lön. 
    Hmmm 

Kräv 30 000kr så kanske ni kan enas på 28 - 28 500...
  • Sykepleie
    linusida01 skrev 2013-03-21 19:36:36 följande:
    Det dumma är att jag sa att jag vill minst ha 27000 på intervjun och de köpte det direkt. Nu är jag erbjuden jobbet och jag vet inte om det är läge att ändra mig till 30000 nu. Men jag håller med dig. Jag är ju inte heller beroende av att få jobbet om det skulle gå åt skogen. Tack för svaret :)

Någon mer som jobbar på VC som kan berätta vad som är rimligt???

Fast 27 000 är ju ne häjning mot vad du har idag och meningen med att byta jobb är ju att höja sig
  • Sykepleie

Eisa: Det är väl inte osannligt att en grundutbildad får 27 000 på vårdcentral. Snarare kast att en dsk ska ha 27 000kr. Vet vårdcentralen uppe i norr som erbjuder minst 28 000kr för grundutbildad nyutexad sjuksköterska eftersom det är sådan brist.

• Sykepleie

fjonkelina: Missat upproret som är blands studenter och även de som redan jobbar?

• Sykepleie

fjonkelina: Då har du missat mycket de senaste dagarna och senaste dygnet.

• Sykepleie

Elin 885: Vart jobbar din vän?

Svar på tråden Vad tjänar du som ssk på vårdcentral?