• artemis01

    Hur fäster man tensapparaten?

    Hur fäster man tensapparaten??

    Kan någon lägga upp en bild? Är i v38. Kommer inte besöka BM mer. Hur gör man? 

  • Svar på tråden Hur fäster man tensapparaten?
  • NLAL

    Till min tens har jag dom där gummiplattorna och dom stryker du bara fast på kroppen. Fastnar dom inte så prova tvätta av dom med lite vatten och var noga med att stoppa tillbaka plattorna på plastbiten dom sitter på när su får dom så håller som längre. Fastnar dom ändå inte så behöver su nya.

  • Han och hon plus 2

    Oj, antar att du inte har bruksanvisningen? Jag hade 2 plattor precis vid troskanten bak, och de andra två flyttade jag runt dit jag hade ont, typ lår, ljumskar, höfter. Jag tror (obs: vet inte säkert!) att de två bak på ryggen inte skulle vara i samma par (plattorna hänger ihop parvis via sladdarna, förstår du hur jag menar?)! Jag skulle nog ringa förlossningen och fråga. På med tensen på en gång sen! Och lycka till!

  • artemis01

    Tack!
    Bruksanvisningen står på lådan men den är allmän och inte för var man fäster vid graviditet. Tex så antar jag att jag inte ska fästa dem mitt på magen. ;)
    Det gick bra inatt. Jag såg inte ditt svar.
    Men gick och la mig och lyssnade på en meditationsapp mot värkar. Det hjälpte och jag däckade snart.
    Kanske det jag hade var förvärvar.
    Ska prova tensen idag.

  • artemis01

    Han som har gjort dem heter Glenn Harrold.
    Just denna app heter "Heal your body".
    Den är inte specialanpassad för gravida men passar mig bra.
    Du kan börja med att prova hans gratis app "Relax and sleep well Free" för att testa om det fungerar för dig. Jag brukar somna av den förutom vissa enstaka tillfällen då jag är för mkt upp i varv.

  • älskarlivet81

    Jo de kan vara i samma par. Har haft tens mot foglossning och hade då bara två plattor och de fästes båda två där bak.


    Han och hon plus 2 skrev 2013-03-23 00:17:51 följande:
    Oj, antar att du inte har bruksanvisningen? Jag hade 2 plattor precis vid troskanten bak, och de andra två flyttade jag runt dit jag hade ont, typ lår, ljumskar, höfter. Jag tror (obs: vet inte säkert!) att de två bak på ryggen inte skulle vara i samma par (plattorna hänger ihop parvis via sladdarna, förstår du hur jag menar?)! Jag skulle nog ringa förlossningen och fråga. På med tensen på en gång sen! Och lycka till!

  • artemis01

    Jo men jag kan inte gå och de svarar aldrig i telefon. Speciellt inte på helgen. ;) Men tack för hjälpen.

  • NLAL

    Okej. Tänkte bara för att man ska vara försiktig med sånt där. Dom vill ju inte att man testar sig fram själv..

  • NLAL

    Hoppas det löser/löst sig för dig iaf. Det är en jäkligt fin uppfinning det där! Körde med min i ca 2 månader, dygnet runt. :)

Svar på tråden Hur fäster man tensapparaten?