• harrsara

vi som blöder under graviditeten..

är det någon mer som har haft blödningar ? jag själv har haft små bruna flytningar till o från hela graviditeten men igår kom en ganska stor blödning med ljust blod och höll på under natten och jag fyllde nästan en halv binda. har haft lite mensvärk men vet faktiskt inte ifall det är gravididtetsmensvärk eller mensvärk, jag går in i vecka 14 på tisdag. någon mer så man kan lugna sina nerver?
    gjorde ett ultraljud i vecka 11+1 och då såg allting jätte bra ut och bebisens hjärta pickade på så hoppas det är lika bra nu!!!

• Svar på tråden vi som blöder under graviditeten..
  • Elsanpelsan

Vilken fin bild! Jag är inte lika långt gången som du är, bara i v 5+6 men har haft bruna flytningar dagligen sedan en vecka tillbaka nu. Är så tidigt än så haft inte kunnat kolla upp det än men har fått tid för vul på torsdag. Hur har dina symtom betett sig under tiden?

• Vilgot o Lillpyret

Vilken fin bild!

Jag har haft blödningar genom hela denna graviditet, hade det även så då jag väntade mitt första barn. I början misstänkte de utomkvedshavandeskap och nu (v. 26) tror de att det kan bero på att moderkakan sitt lågt ner. Men troligtvis är det bara så att jag har en känslig, lättblödande livmodertapp!

Lycka till med graviditeten! 

• jyns00

Kan ni stilla min oro lite här? :(
    Igår och idag när jag torkade mig på toaletten fick jag se ljusbruna flytningar med röda prickar i, är detta något att vara orolig för? :(

• Elsanpelsan
    jyns00 skrev 2013-03-24 11:30:51 följande:
    Kan ni stilla min oro lite här? :( Igår och idag när jag torkade mig på toaletten fick jag se ljusbruna flytningar med röda prickar i, är detta något att vara orolig för? :(

Det lilla är Indy att oroa sig över, blir det mer och färskt blod eller du får ont så ring gynakut. Många har ju småblödningar i början
  • jyns00

Okej, tack tack :) elsanpelsan har du haft problem med blödningar under din graviditet?

• bebis11och12

Jag är inte gravid men jag har blödit under mina tre graviditeter. Ett blev mf och de andra två resulterade i två underbara barn! :) Förstår känslan och vet hur orolig man är! Under De två lyckade graviditeterna fann de ingen orsak till blödningarna. Lycka till med era graviditeter! :)

• Elsanpelsan

Ja, jag har blött under tidigare graviditet som blev en frisk pojke. Och denna graviditet har jag nu haft blodblandade flytningar i 1, 5 vecka, varje dag, nu. På torsdag visar detcsig im det är mf eller om allt är som det ska. Blir helt knäpp av det!

• hellokitty

Jag blöder sen en dryg vecka tillbaka (idag v 12+6), färskt blod, inte supermycket men måste byta binda fler ggr per dag. Jag har också till och från ganska kraftig "mensvärk". Jag har inte blödit under mina tidigare grav  och är orolig att det är missfall på gång, men varken bm eller kk anser att det finns anledning att göra ett vul eftersom det ändå inte går att förhindra om det är så. dessutom finns inga lediga tider, så jag måste åka in akut till kk och då bara om jag får förlossningssmärtor eller börjar störtblöda. Det är jobbigt att inte veta och jag skulle hellre få ett negativt besked än leva vidare i ovisshet, men åka in akut stick i stäv mot vad jag har blivit tillsagd känns inte heller rätt. Är det jag som är överdrivet orolig eller är det här inte helt normalt? Jag vet att man kan få mindre blödningar, men jag tycker jag blött ganska mycket, i alla fall sen i måndags.

• hellokitty
    Elsanpelsan skrev 2013-03-25 21:42:23 följande:
    Ja, jag har blött under tidigare graviditet som blev en frisk pojke. Och denna graviditet har jag nu haft blodblandade flytningar i 1, 5 vecka, varje dag, nu. På torsdag visar detcsig im det är mf eller om allt är som det ska. Blir helt knäpp av det!

Förstår precis hur du känner. Lycka till idag! Själv måste jag vänta ända tills nästa torsdag innan jag får veta, om inget händer innan dess... Skönt att höra att blödningar inte alltid är tecken på mf. Håller tummarna även denna gång!
  • hellokitty
    Elsanpelsan skrev 2013-03-25 21:42:23 följande:

såg nu att det var ett äldre inlägg - hur gick det för dg?
Svar på tråden vi som blöder under graviditeten..