• harrsara

vi som blöder under graviditeten..

är det någon mer som har haft blödningar ? jag själv har haft små bruna flytningar till o från hela graviditeten men igår kom en ganska stor blödning med ljust blod och höll på under natten och jag fyllde nästan en halv binda. har haft lite mensvärk men vet faktiskt inte ifall det är gravididtetsmensvärk eller mensvärk, jag går in i vecka 14 på tisdag. någon mer så man kan lugna sina nerver?
    gjorde ett ultraljud i vecka 11+1 och då såg allting jätte bra ut och bebisens hjärta pickade på så hoppas det är lika bra nu!!!

• Svar på tråden vi som blöder under graviditeten..
  • KramKalas

jag hade blödningar i början av graviditeten, i vecka 11 och 13. var på kontroller och det visade sig att moderkakan var låg. Efter det har det inte kommit fler blödningar och vid RUL hade moderkakan flyttat sig uppåt. är nu i vecka 29 o bebisen sparkar o har sig som bara den :)

• hellokitty
    KramKalas skrev 2013-04-11 13:49:55 följande:
    jag hade blödningar i början av graviditeten, i vecka 11 och 13. var på kontroller och det visade sig att moderkakan var låg. Efter det har det inte kommit fler blödningar och vid RUL hade moderkakan flyttat sig uppåt. är nu i vecka 29 o bebisen sparkar o har sig som bara den :)

Härligt att höra!

Hur gjorde du för att få komma på kontroll? Jag sklle så gärna vilja det med men får nej från kk samt bm på den mvc jag är inskriven på. Finns inga lediga tider!

• Elsanpelsan
    hellokitty skrev 2013-04-11 13:44:43 följande:
    såg nu att det var ett äldre inlägg - hur gick det för dg?

Det gick bra, till slut! Det visade sig att jag väntade tvillingar. Men den ena slutade utvecklas och har nu börjat krympa bort. Den andra mpr finfint och till helgen går jag in i vecka 10!
  • TojjanTvå

Jag hade blödningar under min graviditet. Mindre blödningar nästan konstant. Dock fick jag stört blödningar v.15, v.25 och v.32.
    Det fanns ingen förklaring till det förens i v.32 när det gjorde odling som visade att jag hade GBS.
    GBS är ju inget dom kollar som rutin. Men läs om det.
    Vill inte skrämmas, men otroligt bra att veta och kolla upp.
    1/3 gravida kvinnor har bär GBS bakterien, om jag inte minns fel.
    Det finns ju de som blöder av andra anledningar och utan anledning. Men jag tycker att det borde vara rutin att kolla GBS, då det faktiskt kan gå illa.

• hellokitty
    Elsanpelsan skrev 2013-04-11 14:17:13 följande:

Det gick bra, till slut! Det visade sig att jag väntade tvillingar. Men den ena slutade utvecklas och har nu börjat krympa bort. Den andra mpr finfint och till helgen går jag in i vecka 10!
  • hellokitty
    TojjanTvå skrev 2013-04-11 14:23:16 följande:
    Jag hade blödningar under min graviditet. Mindre blödningar nästan konstant. Dock fick jag stört blödningar v.15, v.25 och v.32.
    Det fanns ingen förklaring till det förens i v.32 när det gjorde odling som visade att jag hade GBS.
    GBS är ju inget dom kollar som rutin. Men läs om det.
    Vill inte skrämmas, men otroligt bra att veta och kolla upp.
    1/3 gravida kvinnor har bär GBS bakterien, om jag inte minns fel.
    Det finns ju de som blöder av andra anledningar och utan anledning. Men jag tycker att det borde vara rutin att kolla GBS, då det faktiskt kan gå illa.

ska genast läsa på om detta!
  • Anine

Hej
    Jag är så rädd! Moler och blöder varje dag! Blodet är inte rött utan mörkbrunt och kommer bara när jag går på toaletten! Är bara i v.6 men gjorde ett vul häromdagen, då kunde de se en graviditet som satt på rätt ställe (dvs i livmodern) ingen hjärtaktivitet. Under min förra graviditet blödde jag inte en droppe! Vad är det för fel, missfall på g?

• hellokitty

Nyss hemkommen från KK, tyvärr slutade det i missfall för mig. Troligtvis ofostrig graviditet, syntes nämligen inget foster på ul, bara en tom fostersäck

• Happiness01

Måste få fråga, jag har varit gravid två gånger innan och hat två fantastiska barn. Är gravid nu i vecka 11+2 fick igår först en bruns flytning sen kom det färskt blod men inte klar rött, åkte iaf in till gynakuten och fick efter många timmar se lilla pyret med hjärtat som slog och var en livlig krabat.
    Hon sa att hon inte kunde hitta vart blodet kom ifrån och att allt var bra.

Idag fortsätter det att blöda, men mindre än igår. Fast ändå rosa/rött. Nu till min fråga, varför fortsätter jag att blöda. Är det någon fara eftersom hon inte kunde hitta vart blodet kom ifrån?

• 878909

Hade blödning i v 8. Jag blev såklart orolig men tänkte att sker det så gär det de.. inget att göra åt. Men inget mer hände.. i v 11 hade ja blödning igen, mkt mer än i v 8.. sen i v 13 hade vi sex och då kom det massa.. (vilket många skriver är vanligt).. var nojjig till v 18 då vi va på RUL men allt var toppen med bebis. Är i v 23 nu och känner bebis varje dag. Jag var med orolig och det är normalt.. men det går bra för många :)

• Gonni

Hej. Igår när jag satt på toaletten och sen torkade mig så var det lite blod på pappret. Det var jättelite och blandat med flytning så det va inte ens klarrött. Är i vecka 11. Ska jag ringa någonstans eller avakta eftersom det va så pass lite? Men man får ju genast hjärklappning och tänker att det kommer gå åt skogen!

• hellokitty

jag blödde ganska mkt i nästan 1,5 v och ringde kk upprepade ggr men fick bara svaret att stanna hemma o avvakta o bara komma in om jag fick en störtblödning, eftersom det ändå inte finns ngt att göra om det är mf på gång. men väntan hemma var jobbig. nu i efterhand önskar jag att bara hade åkt in, trots att det slutat likandant ändå.

• Gonni

Ja denna oro för allt är hemskt! Jag har inte blött någonting idag så hoppas det är ett bra tecken! :)

• ellabella04

Här är en till som blöder. Egentligen planerar vi inga fler barn. Nummer fyra föddes 4 maj förra året och jag har hunnit ha en mens innan denna blödning satte igång. Mensen var försenad en vecka och tog ett gravtest som visade negativt. Ok väntade ju bara in min andra mens efter grav så det kan ju krångla lite. Dagen efter testet kommer mensen. Och jag blöder.....blöder som bara den. Min mens brukar avta efter så där tre dagar men nu blödde jag i en vecka utan att det ens minskade ngt. Efter den veckan börjar mannen prata om mf och jag testar bara för att kolla upp det. Javisst ett svagt, svagt streck på stickan. Jaha mf då, bara blöda färdigt och hoppas att det inte blir så långdraget. Tre dagar senare tar jag ett till test. Så svagt som det var borde det vara borta nu men icke. Denna gång är det starkare. Va f-n tänker jag. Vid det laget är jag inne på min andra vecka med blödningar, ännu ganska kraftiga. Fortsätter blöda även om det minskar. När jag har blött i 2 veckor tar jag ett digitalt som visar 2-3. Säger mig inget men vill kolla om det vänder neråt. Nu har jag snart blött i tre veckor, nu är det inte lika mycket men det kommer klarrött blod stötvis otast vid två tillfällen per dag. Där emellan kommer det gamla  blodet. Idag tog jag mitt andra digitala test och det visar 3+!!!???? Fattar ingenting. Har inte haft ont och blöder inga klumpar. Ska på vul på torsdag så man får väl se då vad som är galet.

Med första barnet minns jag inte om jag blödde
    Andra hade jag en mindre blödning i v 32 då hon antagligen sparkade till så ngt kärl brast 
    Tredje hade jag en mindre i vecka 12
    Däremellan 2 MA som upptäcktes i v 6 resp 11
    Fjärde hade jag mindre blödningar mellan v 6-9, vet ej orsaken.         

Svar på tråden vi som blöder under graviditeten..