Inlägg från: hellokitty |Visa alla inlägg
  • hellokitty

vi som blöder under graviditeten..

Jag blöder sen en dryg vecka tillbaka (idag v 12+6), färskt blod, inte supermycket men måste byta binda fler ggr per dag. Jag har också till och från ganska kraftig "mensvärk". Jag har inte blödit under mina tidigare grav  och är orolig att det är missfall på gång, men varken bm eller kk anser att det finns anledning att göra ett vul eftersom det ändå inte går att förhindra om det är så. dessutom finns inga lediga tider, så jag måste åka in akut till kk och då bara om jag får förlossningssmärtor eller börjar störtblöda. Det är jobbigt att inte veta och jag skulle hellre få ett negativt besked än leva vidare i ovisshet, men åka in akut stick i stäv mot vad jag har blivit tillsagd känns inte heller rätt. Är det jag som är överdrivet orolig eller är det här inte helt normalt? Jag vet att man kan få mindre blödningar, men jag tycker jag blött ganska mycket, i alla fall sen i måndags.

• hellokitty
    Elsanpelsan skrev 2013-03-25 21:42:23 följande:
    Ja, jag har blött under tidigare graviditet som blev en frisk pojke. Och denna graviditet har jag nu haft blodblandade flytningar i 1, 5 vecka, varje dag, nu. På torsdag visar detcsig im det är mf eller om allt är som det ska. Blir helt knäpp av det!

Förstår precis hur du känner. Lycka till idag! Själv måste jag vänta ända tills nästa torsdag innan jag får veta, om inget händer innan dess... Skönt att höra att blödningar inte alltid är tecken på mf. Håller tummarna även denna gång!
  • hellokitty
    Elsanpelsan skrev 2013-03-25 21:42:23 följande:
    Ja, jag har blött under tidigare graviditet som blev en frisk pojke. Och denna graviditet har jag nu haft blodblandade flytningar i 1, 5 vecka, varje dag, nu. På torsdag visar detcsig im det är mf eller om allt är som det ska. Blir helt knäpp av det!

såg nu att det var ett äldre inlägg - hur gick det för dg?
  • hellokitty
    KramKalas skrev 2013-04-11 13:49:55 följande:
    jag hade blödningar i början av graviditeten, i vecka 11 och 13. var på kontroller och det visade sig att moderkakan var låg. Efter det har det inte kommit fler blödningar och vid RUL hade moderkakan flyttat sig uppåt. är nu i vecka 29 o bebisen sparkar o har sig som bara den :)

Härligt att höra!

Hur gjorde du för att få komma på kontroll? Jag sklle så gärna vilja det med men får nej från kk samt bm på den mvc jag är inskriven på. Finns inga lediga tider!

• hellokitty
    Elsanpelsan skrev 2013-04-11 14:17:13 följande:

Det gick bra, till slut! Det visade sig att jag väntade tvillingar. Men den ena slutade utvecklas och har nu börjat krympa bort. Den andra mpr finfint och till helgen går jag in i vecka 10!
  • hellokitty
    TojjanTvå skrev 2013-04-11 14:23:16 följande:
    Jag hade blödningar under min graviditet. Mindre blödningar nästan konstant. Dock fick jag stört blödningar v.15, v.25 och v.32.
    Det fanns ingen förklaring till det förens i v.32 när det gjorde odling som visade att jag hade GBS.
    GBS är ju inget dom kollar som rutin. Men läs om det.
    Vill inte skrämmas, men otroligt bra att veta och kolla upp.
    1/3 gravida kvinnor har bär GBS bakterien, om jag inte minns fel.
    Det finns ju de som blöder av andra anledningar och utan anledning. Men jag tycker att det borde vara rutin att kolla GBS, då det faktiskt kan gå illa.

ska genast läsa på om detta!
  • hellokitty

Nyss hemkommen från KK, tyvärr slutade det i missfall för mig. Troligtvis ofostrig graviditet, syntes nämligen inget foster på ul, bara en tom fostersäck

• hellokitty

jag blödde ganska mkt i nästan 1,5 v och ringde kk upprepade ggr men fick bara svaret att stanna hemma o avvakta o bara komma in om jag fick en störtblödning, eftersom det ändå inte finns ngt att göra om det är mf på gång. men väntan hemma var jobbig. nu i efterhand önskar jag att bara hade åkt in, trots att det slutat likandant ändå.

Svar på tråden vi som blöder under graviditeten..