• Mamma till Prins

Hade ni velat ha en blöjtårta i present till era nyfödda?

Hej,
    För alla som inte vet vad en blöjtårta är så googla gärna bilder. Det är alltså inget ätbart!

Jag undrar lite över bra presenter till en nyfödd bebis/ nybliven förälder, och har nu snöat in på att ge en blöjtårta med lite roliga saker i.

Jag är bara lite osäker på hur en sån gåva uppskattas?!

Hade du velat ha det? Eller är det skit tråkigt att få blöjor?

Jag hade gärna velat ha en iaf

• Svar på tråden Hade ni velat ha en blöjtårta i present till era nyfödda?
  • Mamma till Prins
    Zayco skrev 2013-03-22 22:28:20 följande:
    Finns ju olika varianter, denna har blöjor inuti och kläder och haklappar etc

Jättefin! De e precis något sånt jag tänkte, med prylar i "tårtan"!
  • Viktoria123

Men är det förstagångsföräldrar?

Vi visste ju inte vilka blöjor som va bäst i början. Så jag hade uppskattat att få några st av tex pampers och libero. Så om du kan få tag på bara några st på nått sätt (så du slipper köpa hela paket) så kan det väl va en idé :)

• Aileen Allannah
    Mamma till Prins skrev 2013-03-22 22:26:23 följande:

Okej, tack för ert svart!
    Om de va en tårta som innehöll "rätt" blöjor då?
    Jag är lite mer praktiskt lagd, jag vill ha platta blöjor som är lätta att förvara... Jag hade nog mer uppskattat en kasse med just tvättlappar, lite lyx till mig som mamma, något till ett eventuellt äldre syskon, och kanske ett paket blöjor då, fortfarande i sitt paket.
  • Mamma till Prins
    Viktoria123 skrev 2013-03-22 22:33:57 följande:
    Men är det förstagångsföräldrar?

Vi visste ju inte vilka blöjor som va bäst i början. Så jag hade uppskattat att få några st av tex pampers och libero. Så om du kan få tag på bara några st på nått sätt (så du slipper köpa hela paket) så kan det väl va en idé :)

Nä dom har redan barn och använder libero till storasyskonet nu. Men jag vet av egen erfarenhet att man kan byta blöjmärke genom åren.

Fast tex så köpte jag libero till min son (för det var det dom hade på sjukhuset), sen ville jag testa pampers, men blev inte så nöjd med dom, men jag använde ju ändå upp pampers paketet. Därför tänker jag att om blöjtårtan innehåller typ libero/pampers som är de vanligaste märkena så kanske dom gör nytta i en present även om det inte var deras favoritblöja
  • Mamma till Prins
    Aileen Allannah skrev 2013-03-22 22:38:10 följande:
    Jag är lite mer praktiskt lagd, jag vill ha platta blöjor som är lätta att förvara... Jag hade nog mer uppskattat en kasse med just tvättlappar, lite lyx till mig som mamma, något till ett eventuellt äldre syskon, och kanske ett paket blöjor då, fortfarande i sitt paket.

Okej

Måste fick hålla med dig om att det verkar lite opraktiskt i vissa blöjtårtor där varje blöja är individuellt rullad och snörad med tråd. Då föredrar jag dom tårtorna där blöjorna ligger omlott och platt och bara har ett stort sidenband runt allt.
  • Baktakt

Alltså, bilden ser ju jättefin ut. Det hade jag gillat att få, men den som kom på ordet "blöjtårta" förtjänar spöstraff för sin dåliga smak

• Zayco
    Baktakt skrev 2013-03-22 22:48:30 följande:
    Alltså, bilden ser ju jättefin ut. Det hade jag gillat att få, men den som kom på ordet "blöjtårta" förtjänar spöstraff för sin dåliga smak
    Den verkar inte så svår att göra heller faktiskt man ser ju detaljerat hur det är på bilden typ Ja blöjtårta behöver nödvändigtvis inte bara vara blöjor eller tårtor hihi.
  • Mamma till Prins
    Baktakt skrev 2013-03-22 22:48:30 följande:

Haha ja! Har klurat på något bättre namn när man skall förklara den för någon som inte vet vad det är

Det är rätt många som reagerar med en äcklad grimas när man nämner blöjtårta!
  • Zayco
    Mamma till Prins skrev 2013-03-22 22:56:04 följande:

Haha ja! Har klurat på något bättre namn när man skall förklara den för någon som inte vet vad det är

Det är rätt många som reagerar med en äcklad grimas när man nämner blöjtårta!
    Det bästa med just blöjtårtor är att (om du nu inte beställer från nån dyr blöjtårtemaker typ) att du bestämmer innehållet själv! Hur många blöjor du vill ha, tossor, kläder eller vad du än må vilja ha liksom. Jag tyckte bilden visade väldigt praktiska grejor och en sån hade jag blivit väldigt tacksam o glad för om man säger så
  • Lindsey Egot the only one

Är man händig kan man ju sy baby filten som är på bottenlagret så blir det ju ännu mer personligt.

Svar på tråden Hade ni velat ha en blöjtårta i present till era nyfödda?