• Anonym (ts)

ytterligare en bonustråd!!

Hej på er. Vad ska vi göra?? Jag har ett bonusbarn som är en fullständigt normal 3 åring. Det innebär snäll o go ibland o trotsig o uträknande ibland. Helt normalt inte sant? Denna bonus lever som ensambarn hos sin mor så här blir hemförhållanderna helt annorlunda än vad denne är van vid då vi bor 3 barn här o bonusen är här bara varannan helg (tyvärr bara). Bonusen har alltså lite svårare att dela med sig samt anpassa sig till att dela uppmärksamheten med 2 andra. Inte så konstigt alls. Problemet är mamman. Som enda barnet för henne verkar hon hon inte inse att hennes barn kan göra något "fel" men vi ser ett normalt barn som ibland ljuger,puttas för att få en leksak. Vi har kommit på bonusen flera gånger med börja storgråta bara då ett av dom andra barnen råkar nudda eller skall kramas på bonusen o ljuga ihop att dom slått på bonusen. bara för dom skall få tillsägelse och stå och le när någon annan får rättelse eller ont. 3 åringen är ibland sur o grinig. Men fine det är en treåring. Ibland jätte go skrattar o leker o är "lydig" o snäll. O ibland trotsigt o manipulativ. Nu till mamman. Hon säger att hennes barn aldrig slåss. Bara väldigt sällan om någon annan slår först att hennes barn bara sprider kärlek o aldrig bråkar och definitivt aldrig skulle puttas eller ljuga. Hon har en minst sagt övermänsklig bild på sitt barn som inte är rimlig. Antar att hon kanske inte sett hennes barn i ett familjesammanhang så som vi utan bara kortare lekstunder. Men det leder till att mamman tycker att hennes barn som enligt henne skall gå först alltid blir dåligt behandlad här eller att dessa barn här bråkar med hennes stackars oskyldiga varelse. Hon tycker att det är synd om hennes barn som måste stå ut med sina hemska halvsyskon. Hennes barn skulle aldrig slåss eller puttas. Ibland undrar jag om det är samma barn vi har hand om :-S Jag tycker att hon gör sitt barn en björntjänst. Vad göra. Mamman vill inte tro oss. Pappan förklarar sanningen att det är ett glatt barn som är snäll men som faktiskt kan bråka. Som är som BARN är. Och ibland tom lite extra uträknande eftersom denne inte är van vid att inte vara centrum här. Men hon vägrar tro på oss. Tror vi ljuger o att hennes barn mår dåligt här. Vi försöker säga att det funkar jätte bra här och alla har så roligt ihop. ( för det är sant) men att barn bråkar ibland. Mamman tycker dock att dom andra barnen är hemska mot hennes. Visst min sambos o mina gemensamma barn startar också bråk ibland liksom bonusen,helt normalt tycker jag.

• Svar på tråden ytterligare en bonustråd!!
  • Anonym

Hur gamla är de andra barnen?

Tror inte en 3 åring är manipulativ.

Barnet har ju ingen att puttas med hos mamman och på förskolan, vet ni hur det är där?

Vrf har ni inte barnet mer? Tror det är jättesvårt för en 3åring att komma till massa nya bara vh.

• Anonym
    Det vänder sig i min mage när du skriver att du tycker att 3-åringen är extra uträknande...

3-åringar har inte den förmågan.

Varför får inte mamman ha sin egen bild av sitt barn? Gör det ont i dig att barnet är en underbar och lättsam 3-åring hemma hos mamman samtidigt som er kaotiska familjesituation gör barnet stressad och bråkig?
  • Anonym (ts)

Till problemet hör att vi efter varje umgänges helg får samtal om vad som dom andra två gjort mot hennes barn som tex att hennes barn sagt att dom är dumma mot henne till mamman. Orkar inte stå till svars mer

• Anonym

Om din sambos barn har det bra hos er och mår bra, vrf berättar ni massa konstiga saker för mamman då?

Barnet är inte så hos mamman.. Såklart att man som förälder skulle bli orolig.

• Ess

Jag tycker ni ska strunta i mamman. När hon tycker att alla ska rätta sig efter hennes ögonsten, så bara säg att, vi sköter barnet på vår tid och du på din tid.

• Anonym

Det är ju allas problem om en 3åring mår dåligt hos er, inte sant?

Tycker också du pratar illa om en 3åring.. Det är inte en 15åring vi pratar om.

• Anonym
    Anonym (ts) skrev 2013-03-23 10:10:16 följande:
    Till problemet hör att vi efter varje umgänges helg får samtal om vad som dom andra två gjort mot hennes barn som tex att hennes barn sagt att dom är dumma mot henne till mamman. Orkar inte stå till svars mer
    Om barnet kommer hem och är ledsen och berättar hur dina barn slår hen så förstår jag mamman. Kanske måste ni ha bättre uppsikt över barnen och inte lämna dem att leka ensamma så mycket.
  • Jättekul

Usch och fy. Barnet är 3 år och jag frågar mig om det verkligen är en lämplig miljö att vara i. Barnet skall väl ha kvalitetstid med sin pappa antar jag. Istället är där flera andra barn samt en bonusmamma som anser att en 3-åring är manipulativ.

• Anonym

Du skriver om 3-åringen som ett ljugande monster. Klart att 3-åringen inte mår bra av att bli behandlad så.

Varför låter du dina barn krama 3-åringen mot hens vilja??? ALLA har rätt till sina egna kroppar och det är klart att man försöker putta bort människor som gör intrång på den privata sfären.

Säg till dina barn att inte vara fysiska med 3-åringen.

• Anonym (ts)
    Anonym skrev 2013-03-23 10:08:47 följande:
    Hur gamla är de andra barnen?

Tror inte en 3 åring är manipulativ.

Barnet har ju ingen att puttas med hos mamman och på förskolan, vet ni hur det är där?

Vrf har ni inte barnet mer? Tror det är jättesvårt för en 3åring att komma till massa nya bara vh.

Mamman flyttade så långt så det går inte längre eller oftare, mamman vill inte det heller. Självklart är det en ny situation för henne och svårt komma varannan helg till helt nytt annorlunda hem det är ju det vi försöker säga till mamman. Barnet har verkligen jätte kul här det märks. Men visst ställer barnen till bråk ibland. Dom det ena andra är mitt och är 5 år. Vårt gemensamma är 1 år. Fem åringen o 3 åringen leker mycket.
Svar på tråden ytterligare en bonustråd!!